Guest M's mor

Opskrift på hjemmelavet øllebrød

15 indlæg i dette emne

Ja er der en af jer der har sådan en?

Vi plejer at købe fra semper men nu hvor hun får det både til morgenmad og inden hun skal sove så synes jeg det går hen og bliver halvdyrt.

Der er selvfølgelig den risiko at hun ikke vil tage det jeg selv laver men er nødt til lige at prøve det af.

Del dette indlæg

Jeg bruger opskriften fra SST:

øllebrød

2 skiver mørkt rugbrød uden kerner, ca. 80 g

2 dl koldt vand

1 tsk. fedtstof

½ dl modermælkserstatning eller sødmælk

1. Skær rugbrødet i store tern og kom det i en lille gryde.

Overhæld med vandet, læg låg på og stil gryden i køleskabet fx natten over, eller til brødet er opblødt.

2. Kog det udblødte rugbrød i 2-3 min.

3. Sigt grøden eller blend den med stavblender.

4. Kom grøden tilbage i gryden og fortynd evt. med ½ dl

koldt vand.

5. Varm grøden op kort. Sluk og rør fedtstof og mælk i.

6. Server øllebrøden rørt op med frugtmos fx af pærer

Jeg plejer at sætte rugbrøden i blød aften i forvejen og så får den ellers bare med stavblenderen når jeg laver det, så går det hurtigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg putter bare et par skiver rugbrød i en gryde aftenen før det skal bruges (eller flere skiver hvis jeg skal bruge mere i løbet af dagen)

puttter vand i så det liiiige dækker nogenlunde,

og så på komfuret og koge op om morgenen, koger det ca 5 min.

Tilsætter så enten lidt frugtgrød eller sukker, og en smule olie/smør :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor godt. Tusinde tak de damer. Det må jeg have prøvet af om det er noget madison kunne tænke sig. Er noget billigere på denne måde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan også købe øllebrødspulver og så bare blande op med vand :-)

Det gør jeg, fordi jeg er for doven til at fedte med rugbrødet :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan også købe øllebrødspulver og så bare blande op med vand :-)

Det gør jeg, fordi jeg er for doven til at fedte med rugbrødet :blush

Altså vi køber lige nu det fra semper men bruger lige omkring to pakker om ugen og jeg synes det er halvdyrt.

Er det også det du bruger?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, jeg køber noget der hedder øllebrødspulver... det står på hylden ved ymerdrys og lign :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, jeg køber noget der hedder øllebrødspulver... det står på hylden ved ymerdrys og lign :-)

Ej det troede jeg man bare puttede på yoghurt ;) så lærte jeg noget nyt i dag

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg laver det ganske simpelt: Jeg smulrer 2 skiver mørkt rugbrød og hælder koldt vand over, så det lige akkurat dækker. Man kan evt lade det stå i blød natten over, men jeg koger det bare op med det samme, og pisker godt med piskeris. Og så hælder jeg lidt mælk på inden servering :) Det er så dejlig nemt, og Lucas elsker det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan lavede jeg det også. Bare at det stod natten over. Og mor her blev overrasket for madison ville spise det. Hun vil normalt aldrig spise det hjemmelavet som jeg laver. Jubii

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte det. Går men synes der er meget sukker i. Er der også i det du køber?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg køber normalt uden tilsat sukker :-)

Men fik købt en med tilsat sukker sidst fordi jeg fik et mindre angstanfald i føtex :numse

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg køber normalt uden tilsat sukker :-)

Men fik købt en med tilsat sukker sidst fordi jeg fik et mindre angstanfald i føtex :numse

Troede lige man ikke kan få dem uden. Vores lille købmand havde så kun med så må i en anden butik og kigge.

Øv det lyder godt nok ikke rart

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gir også Lilly øllebrød lavet på øllebrødspulver, ikke den til baby men den almindelige som står ved morgenmadsprodukterne, det er økologisk og ikke tilsat sukker, jeg har købt det i Føtex. Jeg søder det med lidt sveske og æblemos, det blir helt fint.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gir også Lilly øllebrød lavet på øllebrødspulver, ikke den til baby men den almindelige som står ved morgenmadsprodukterne, det er økologisk og ikke tilsat sukker, jeg har købt det i Føtex. Jeg søder det med lidt sveske og æblemos, det blir helt fint.

Så må jeg i Føtex :) madison foretrækker den ren uden den er sødet. Så det skal hun da få :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER