Guest M's mor

Hvilken bil eller barnevogn?

30 indlæg i dette emne

Ja nu har jeg brug for jeres hjælp og gode råd.

Vi vil rigtig gerne have en ny og større bil. Vi har lige nu en Chevrolet spark og ja vi kan da få barnevogn med ved at ligge det ene bagsæde ned, men det er så besværligt og vi kan feks ikke have min niece med hvis vi skal have barnevogn med.

Vi har en emnaljunga og jeg er så glad for den så ville være ked af at skulle af med den.

Men kæresten vil rigtig gerne have en bil der ikke er en st. Car. Og ham har kig på en Kia ceed eller en Hyundai i30 (20 måske.husker ikke hvad han sagde). Men i disse biler kan vores barnevogn ikke være i. Det er nemlig prøvet af. Så siger han så at jeg så skal finde en anden barnevogn. Synes det er helt hen i vejret at øve ny barnevogn og bil. Men har dog kigget lidt. Men kan ikke rigtig finde ud af hvilken barnevogn det skulle være. Og det er nok fordi jeg er så glad for den vi har at jeg helst ikke vil af med den. Fik anbefalet en Odder men de er ikke lige mig. Men har så også læst der er kommet en som er en blanding af en Odder og en emnaljunga men ved så ikke om den vil kunne være der i.

Men hvis vi så i stedet vælger at vi kun køber bil hvilken en kan i anbefale. Og det er lige meget om det er st. Car eller ej. Vi kan låne 200.000 til den men er enige om at vi ikke vil købe så dyr en bil (vi er sku nok stadig nærige fra da vi var under uddannelse ) håber i kan hjælpe os og har nogle gode råd

Del dette indlæg

Har i altid barnevogn med ud da ? Vi har aldrig barnevogn med. Vi har altid kun klapvognen med, og er det til sovetid tager vi voksien med og ligger deri. er det overnatning ville jeg tage klapvogn og weekendseng med. Er det ikke nemmere end købe en helt ny barnevogn ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i altid barnevogn med ud da ? Vi har aldrig barnevogn med. Vi har altid kun klapvognen med, og er det til sovetid tager vi voksien med og ligger deri. er det overnatning ville jeg tage klapvogn og weekendseng med. Er det ikke nemmere end købe en helt ny barnevogn ?

Vi har altid barnevogn med hvis vi ved hun kan risikere at blive træt eller hvis vi er afsted mens hun skal sove. Vi har godt nok en klapvogn og en voksi men hun vil ikke være i den altså voksien og hun nægter at sove når hun sidder i klapvognen så vi er afhængige af barnevogn.

Det skal siges vi aldrig overnattet nogen steder og køre hjem i god tid inden hun skal i seng så der er det ikke noget problem, det er hendes lure om dagen hvor hun bruger barnevogn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

En Odder design zip kan klappes helt sammen og fylder meget meget lidt! Hvis det er den ven igår :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

En Odder design zip kan klappes helt sammen og fylder meget meget lidt! Hvis det er den ven igår :)

Vi er vist nået frem til en st. Car. Men derfor er det rart at vide at der findes nogen man kan slå helt sammen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en odder zip på x-dream stel, den kan klappes helt ned til 38cm i højden, når alt er klappet sammen. Vi kunne sagtens have den i vores peugeot 206, som er en meget lille bil, hvis det er barnevognen i skifter ud også.

Ellers ville jeg nok kigge efter en st.car.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en odder zip på x-dream stel, den kan klappes helt ned til 38cm i højden, når alt er klappet sammen. Vi kunne sagtens have den i vores peugeot 206, som er en meget lille bil, hvis det er barnevognen i skifter ud også.

Ellers ville jeg nok kigge efter en st.car.

Ja okay. Jeg tænker vi nok vælger en st. Car. Vil han også give mig en ny vogn så må han da gerne det. Men det tvivler jeg på hvis vi vælger en st. Car.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en odder på x-dream-stel, og jeg vil næsten væde min arm på, at den kan være i en spark. Vi har en hyundai i20, og der kan den sagtens være i.

Emmajlunga laver også et uniq-stel, der er ret kompakt, og brio har også nogle små vogne. Jeg ville køre i babysam hvis jeg var jer, og prøve de forskellige vogne i jeres bil, inden i køber ny :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil helt klart anbefale en Skoda Fabia Combi, så!

Sådan en har vi og vores Emmaljunga BSS kan være i bagagerummet uden at vi tager hjulene af, fo den er en stationscar uden at være stor.

Den kører langt på literen (=billig grøn afgift), er en af dem med mindst værditab de første 3 år, er billig i vedligeholdelse og service og til 200.00 kr. kan I få en spritny!

Vi købte en der var 8 mdr. og havde kørt 7.000km i Tour de France-edition (dvs. ekstra udstyr) og vi gav ca. 170.000 kr. og er SÅ glade for den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi vidste at vi ville have et barn, kiggede vi efter en st.car eller i hvert fald en rummelig bil, så man kunne have barnevognen med.

Men vores budget var lidt højere end de 200.000 - vi endte med at købe en 1 Mazda6 jubilæumsmodel fra 2011.

Men kør i babysam og prøv deres vogne i jeres bil.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en odder på x-dream-stel, og jeg vil næsten væde min arm på, at den kan være i en spark. Vi har en hyundai i20, og der kan den sagtens være i.

Emmajlunga laver også et uniq-stel, der er ret kompakt, og brio har også nogle små vogne. Jeg ville køre i babysam hvis jeg var jer, og prøve de forskellige vogne i jeres bil, inden i køber ny :)

Vi skal under alle omstændigheder have en ny. Vi gider ikke sparken mere. I kabinen er den ved at være træls fordi vi synes den bliver for lille.

Men jeg tror vi ender med en st. Car

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi vidste at vi ville have et barn, kiggede vi efter en st.car eller i hvert fald en rummelig bil, så man kunne have barnevognen med.

Men vores budget var lidt højere end de 200.000 - vi endte med at købe en 1 Mazda6 jubilæumsmodel fra 2011.

Men kør i babysam og prøv deres vogne i jeres bil.

Vi kunne sikkert godt låne mere end de 200000 men der skyldes stadig noget i den vi har og for ikke at sidde med et for dyrt lån så vil vi hellere finde en billigere

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kunne sikkert godt låne mere end de 200000 men der skyldes stadig noget i den vi har og for ikke at sidde med et for dyrt lån så vil vi hellere finde en billigere

Kan jeg godt forstå. Vi var heldigvis færdig med at betale af på den bil vi havde før - inden vi købte den st.car vi har nu :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan jeg godt forstå. Vi var heldigvis færdig med at betale af på den bil vi havde før - inden vi købte den st.car vi har nu :yay

Det er også det bedste. Men jeg har været under uddannelse og på barsel mens vi har haft den så vi har haft en lav ydelse som hedder 1400 om måneden så der mangler en del endnu. Så det skal der også tages højde for

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville vælge at købe ny bil og beholde barnevognen. Vi har en st. Car og der kan sagtens være en sammenklappet emmaljunga i.

Man behøver jo ikke at købe en bil til 200.000. Man kan sagtens få en udmærket mellemstor bil til mindre penge. Bla. Dem ku være Peugeot 307 Sw eller Peugeot 407.

Vil i ha bilen fra ny eller brugt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville vælge at købe ny bil og beholde barnevognen. Vi har en st. Car og der kan sagtens være en sammenklappet emmaljunga i.

Man behøver jo ikke at købe en bil til 200.000. Man kan sagtens få en udmærket mellemstor bil til mindre penge. Bla. Dem ku være Peugeot 307 Sw eller Peugeot 407.

Vil i ha bilen fra ny eller brugt?

For os gør det ikke noget om den er ny eller brugt. Men den må ikke være for dyr i halv årlig ejerafgift. Der vil vi ikke over de 2000 kr og den skal også kunne køre okay langt på literen. Vore kører 20 km på literen og det vil vi ikke under. Så vi stiller jo også nogle krav.

De st. Car vi har set og prøvet der kan barnevognen ikke gå i. På vores stel er der jo de stænger hvor hjulene sidder på som r langt ud og jeg mener det er dem der er problemet eller også er det bremsen er er skyld i den fylder for meget

Del dette indlæg

Annonce ♥

For os gør det ikke noget om den er ny eller brugt. Men den må ikke være for dyr i halv årlig ejerafgift. Der vil vi ikke over de 2000 kr og den skal også kunne køre okay langt på literen. Vore kører 20 km på literen og det vil vi ikke under. Så vi stiller jo også nogle krav.

De st. Car vi har set og prøvet der kan barnevognen ikke gå i. På vores stel er der jo de stænger hvor hjulene sidder på som r langt ud og jeg mener det er dem der er problemet eller også er det bremsen er er skyld i den fylder for meget

Jeg gentager: Skoda Fabia Combi ;) F.eks. den her Den kører 19,2 km/l og koster 560 kr. i halvårlig ejerafgift :)

Deri kan vores Emmaljunga Big Star Supreme (der er den største Emmaljunga-model) være med hjul på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gentager: Skoda Fabia Combi ;) F.eks. den her Den kører 19,2 km/l og koster 560 kr. i halvårlig ejerafgift :)

Deri kan vores Emmaljunga Big Star Supreme (der er den største Emmaljunga-model) være med hjul på.

Linket er sendt videre. Han var vist bare ikke helt vild med udseendet. Men jeg synes altså ikke det er en grim bil

Del dette indlæg

Annonce ♥

Linket er sendt videre. Han var vist bare ikke helt vild med udseendet. Men jeg synes altså ikke det er en grim bil

Det synes jeg aldeles heller ikke det er ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det synes jeg aldeles heller ikke det er ;)

Det er nok bare en mande ting. De vil helst have en smart bil med masser af plads frem for en praktisk men pæn bil

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvilket stel har i på barnevognen? Det lette eller det alm?

Vi har det alm. på vores enmaljunga big star supreme, da det var det der ka være i vores vw Passat st. Car uden at vi behøvede at tag hjulene af. Havde vi valgt det lette, så skulle hjulene af.

Hvis din mand ikk bryder sig om fabia, så er der også Skoda Octavia st. Car. Jeg ka dog ikk huske prisen på vægtafgiften.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvilket stel har i på barnevognen? Det lette eller det alm?

Vi har det alm. på vores enmaljunga big star supreme, da det var det der ka være i vores vw Passat st. Car uden at vi behøvede at tag hjulene af. Havde vi valgt det lette, så skulle hjulene af.

Hvis din mand ikk bryder sig om fabia, så er der også Skoda Octavia st. Car. Jeg ka dog ikk huske prisen på vægtafgiften.

Ja det ved jeg faktisk ikke. Vi købte den brugt. Og den var fra 2007. Har en veninde med samme vogn og deres stel har en heltindens bremse end vores. Vores er den der bremse der går ned bag begge hjul som man via sin fod skal klappe ned. Og når stellet klappes sammen så fylder den rigtig meget ud i hver side.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kiggede lige på deres hjemmeside. Vores stel ligner i hvert fald ved fodbremsen det der sidder på en Big city

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det ved jeg faktisk ikke. Vi købte den brugt. Og den var fra 2007. Har en veninde med samme vogn og deres stel har en heltindens bremse end vores. Vores er den der bremse der går ned bag begge hjul som man via sin fod skal klappe ned. Og når stellet klappes sammen så fylder den rigtig meget ud i hver side.

Sådan en bremse har vores også :) Vores barnevogn er også købt brugt og er fra 2008, så det er nok samme stel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan en bremse har vores også :) Vores barnevogn er også købt brugt og er fra 2008, så det er nok samme stel.

Ja det er det garanteret. Det er et super godt stel men nøj den bremse bandes langt væk. For vi kan lige skrue stellet ind i bilen når det ene bagsæde er lagt ned. Og var bremsen ikke der kunne det sagtens have været i bagagerummet

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER