vintergæk

erfaringer i behandling søges

10 indlæg i dette emne

Kære Qvinder og Jeres mænd som er eller har været i barnløsheds behandling! Sagen er den at jeg søger kvinder og mænd, gerne IVF og ICSI erfaren, som kan fortælle lidt om Jeres behandling, lidt om hvad der ligger til grund for I er i behandling, hvilken medicin I fik på hvilken grundlag, om det var succes eller ej???? Grunden til jeg spørger er at vi selv er i behandlingssystemet og føler en smuuuuule uforståenhed fra behandlernes side. Jeg har tidl deltaget i div. Projekter, som så ikke tæller som IVF forsøg og derfor fået taget en del æg ud, men desværre besvær med at de bliver sættende. Og nu har vi kun et forsøg tilbage, så derfor vil vi gerne have så meget viden som muligt, så vi forhåbentlig kan få æggene til at sidde  Hvis I ikke har lyst til at dele Jeres historie herinde, så må I gerne sende en PB til mig På forhånd tak

Del dette indlæg

Kære Qvinder og Jeres mænd som er eller har været i barnløsheds behandling! Sagen er den at jeg søger kvinder og mænd, gerne IVF og ICSI erfaren, som kan fortælle lidt om Jeres behandling, lidt om hvad der ligger til grund for I er i behandling, hvilken medicin I fik på hvilken grundlag, om det var succes eller ej???? Grunden til jeg spørger er at vi selv er i behandlingssystemet og føler en smuuuuule uforståenhed fra behandlernes side. Jeg har tidl deltaget i div. Projekter, som så ikke tæller som IVF forsøg og derfor fået taget en del æg ud, men desværre besvær med at de bliver sættende. Og nu har vi kun et forsøg tilbage, så derfor vil vi gerne have så meget viden som muligt, så vi forhåbentlig kan få æggene til at sidde  Hvis I ikke har lyst til at dele Jeres historie herinde, så må I gerne sende en PB til mig På forhånd tak

Der er jo KÆMPE forskel på behandlingerne - alt efter hvordan og hvad... hvem fejler hvad - og hvor du er i behandling henne?!

Bare fordi man ved noget - så er det bestemt ikke alle steder de vil lytte til det du har at sige - til trods for alle andre får det anerledes.

Tro mig... har været i det - eftersom vi har været i gang 4 steder.

Hvor er i behandling henne nu?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er jo KÆMPE forskel på behandlingerne - alt efter hvordan og hvad... hvem fejler hvad - og hvor du er i behandling henne?!

Bare fordi man ved noget - så er det bestemt ikke alle steder de vil lytte til det du har at sige - til trods for alle andre får det anerledes.

Tro mig... har været i det - eftersom vi har været i gang 4 steder.

Hvor er i behandling henne nu?

som du selv siger så er der meget forskel på klinik til klinik og alt efter hvad "man fejler" ...... Det er jeg så udmærket klar over, og det er netop derfor jeg forsøger at indhente viden " fra rigtige mennesker" som selv har stået i en lign. situation. Jeg går på OUH og der fik jeg svaret " Du får ALT det crinone gel du kan få" - og kan læse at andre får x 2, og jeg selv x 1. Og vedkommende nægtede at fortælle hvorfor jeg ikke var kandidat til at få mere......

Del dette indlæg

Annonce ♥

som du selv siger så er der meget forskel på klinik til klinik og alt efter hvad "man fejler" ...... Det er jeg så udmærket klar over, og det er netop derfor jeg forsøger at indhente viden " fra rigtige mennesker" som selv har stået i en lign. situation. Jeg går på OUH og der fik jeg svaret " Du får ALT det crinone gel du kan få" - og kan læse at andre får x 2, og jeg selv x 1. Og vedkommende nægtede at fortælle hvorfor jeg ikke var kandidat til at få mere......

Been there done that.. har diskuteret med dem i en lang strøm på OUH... og nej der lykkedes det ikke.

Jeg fik også historier fra en masse bib piger - der kunne fortælle hvad de fik rundt omkring på klinikker. Når jeg så foreslog det - fik jeg bare tilbage: at det gjorde man ikke i det offentlige.... Hmmm

Jeg har i nogen forsøg fået 1x crinone - og andre gange 2.

Det der skulle til efter 7 behandlings år... var IVF syd - ekstreme mængder hormoner og vitaminer (bla. prednisilon), ivf forsøg, AHA, akupunktur før og efter ÆO - og ja så bad jeg om at tage crinone et par ekstra uger.

Men ja der skulle også 7 år - 5 x hjemmerul, 5 x iui, 1 x ivm, 3 x ivf, 1 x kryo, 2 operationer - start på privat klinik - og så i 2 x ivf her lykkedes det. Så i alt over 17 forsøg...

OG en masse optimisme og et godt forhold... (at sidst nævnte så er et svin og skredet - er en helt anden sag)...

Hvilken af lægerne går du hos...? Du skal bare presse dem lidt - og sige du vil være langt mere tryg ved at få ekstra crinone!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Been there done that.. har diskuteret med dem i en lang strøm på OUH... og nej der lykkedes det ikke.

Jeg fik også historier fra en masse bib piger - der kunne fortælle hvad de fik rundt omkring på klinikker. Når jeg så foreslog det - fik jeg bare tilbage: at det gjorde man ikke i det offentlige.... Hmmm

Jeg har i nogen forsøg fået 1x crinone - og andre gange 2.

Det der skulle til efter 7 behandlings år... var IVF syd - ekstreme mængder hormoner og vitaminer (bla. prednisilon), ivf forsøg, AHA, akupunktur før og efter ÆO - og ja så bad jeg om at tage crinone et par ekstra uger.

Men ja der skulle også 7 år - 5 x hjemmerul, 5 x iui, 1 x ivm, 3 x ivf, 1 x kryo, 2 operationer - start på privat klinik - og så i 2 x ivf her lykkedes det. Så i alt over 17 forsøg...

OG en masse optimisme og et godt forhold... (at sidst nævnte så er et svin og skredet - er en helt anden sag)...

Hvilken af lægerne går du hos...? Du skal bare presse dem lidt - og sige du vil være langt mere tryg ved at få ekstra crinone!

:bye hold da op!! det er godt nok mange forsøg!!! Ja det er lige præcis det jeg også frygter at høre " det gør vi ikke" og så er det ligegyldigt at der er evidens eller ej, og det er bare SÅ ærgeligt, når det er så følsomt og svært at gennemgå barnløshed og alt det indebærer! :boo hvem havde du på OUH? vores kontaktlæge er der ikke længere, så derfor ved jeg faktisk ikke hvem vi er tilknyttet nu.... hvem kan du anbefale?Har du kendskab til ivf odense? Og :loveshower tillykke med den lille i mavsen, håber den trives, men øv-øv at kæresten smuttede.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bye hold da op!! det er godt nok mange forsøg!!! Ja det er lige præcis det jeg også frygter at høre " det gør vi ikke" og så er det ligegyldigt at der er evidens eller ej, og det er bare SÅ ærgeligt, når det er så følsomt og svært at gennemgå barnløshed og alt det indebærer! :boo hvem havde du på OUH? vores kontaktlæge er der ikke længere, så derfor ved jeg faktisk ikke hvem vi er tilknyttet nu.... hvem kan du anbefale?Har du kendskab til ivf odense? Og :loveshower tillykke med den lille i mavsen, håber den trives, men øv-øv at kæresten smuttede.

Jeg havde flere forskellige.. faktisk tror jeg vi prøvede og have dem alle. Så ikke nogen jeg kan anbefale.

Vi fravalgte odense privatklinik da det er akkurat de samme læger som står/har stået for klinikken på OUH - og umiddelbart virkede det ikke til de ville gøre noget anerledes. Så vi kørte fra øst fyn til Fredercia. DK's dygtigste klinik. Den bedste succes-rate.

Hvis du stadig har fryseæg - tror jeg da godt du må få dem flyttet andet steds hen.. det er jo JERES æg.

Og mange tak.... Ja det var ikke drømmen om at blive skilt og være alene mor...

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker, at du skal kigge nogle af de tråde igennem, som er inde i min vej til graviditet trådene, der er en del piger derinde, som er i gang med forskellige behandlingsforløb.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :)

Hverken min kæreste eller jeg fejler noget, her skulle graviditeten bare fremskyndes, da jeg ikke må gå for længe uden min gigtmedicin. Så det tog kun 16 måneder, hvoraf de fem måneder var i behandling.

Først tre IUI-h forsøg uden held, hvor jeg fik puregon i forskellige doser til ægmodning og så en ægløsningsspøjte.

Herefter et langt ivf forsøg. Først nedregulering med Synarela et pust tre gange dagligt i 17 dage, med et par scanninger undervejs.

Ved scanning efter de 17 dage med nedregulering var alt fint og jeg gik over til et pust Synarela to gange dagligt og 112,5 enheder Gonal-F til ægmodning, de startede lavt fordi de var bange for overstimulering fordi jeg er så ung (24), har en stor ægreserve og ikke fejler noget.

Efter en uge med det blev jeg igen scannet, hvor de kunne se der var en masse små æg på vej, men det gik sløvt, så jeg blev sat op til 187,5 enheder Gonal-F og fortsat et pust Synarela to gange dagligt.

Fire dage senere blev jeg scannet igen, nu var der fem follikler af en nogenlunde størrelse (ca. 13 mm) og flere på vej (en håndfuld på ca. 10 mm), så fortsatte med samme mængde Gonal-F og Synarela.

Scanning dagen efter viste 9 follikler på ca. 15 mm, blev sat op til 225 enheder Gonal-F og fortsatte med Synarelaen to gange dagligt.

To dage senere blev jeg scannet igen, her var der 13 follikler på ca. 20 mm, stoppede så med Gonal-F og Synarela. Og kl. 22 samme dag tog jeg 10.000 ie Pregnyl.

To dage efter fik jeg kl. 8.15 tømt 13 follikler, hvilket gav 12 flotte æg, som blev befrugtet med sæd fra en flot prøve fra kæresten.

To dage senere fik jeg at vide at fire æg var rigtig flotte, jeg fik kl. 11 sat to æg op, de valgte efter megen overvejelse to, fordi det var ved at være sidste chance før min gigtlæge sagde stop. De resterende to flotte æg blev lagt i fryseren. Herefter startede jeg samme aften på lutinus og fortsatte fremtil blodprøven med at tage et stk. lutinus vaginaltablet tre gange dagligt.

Efter 14 dage var en meget nervøs mig til blodprøvetagning og ventede alene (kæresten var til konference i udlandet) i hvad der føles som en evighed (men egentlig bare var fire timer) på svar - som var positivt. Et hcg niveau på 229 og bare det var over 100 var sygeplejersken glad.

7+1 var vi til scanning hvor vi så to fine hjerter ligge og blinke til os - så nu glææææder vi os til tvillinger til december.

Det var en længere smøre, håber du kan bruge det til noget. Forøvrigt er jeg behandlet i Hillerød, men ægudtagning og -oplægning foregik på Riget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gik direkte til privatklinik da vi af andre årsager har rigeligt at gøre med det offentlige! Og vi havde brug for trygge rammer til lige præcis projekt baby :) så vi har været i behandling hos ivf-syd i Fredericia og de kan klart anbefales... Da vi gik derfra sidst efter at have set hjerteblink osv var vi viiildt glade med også lidt vemodige over ikke at skulle komme der mere ;) altså fordi de er så søde... hihi

Jeg har PCOS i svær grad og manden har svingende sædkvalitet (ikke eksisterende i starten og normal nu?!)

Vi gik direkte til ICSI med det samme... har været igennem 4 behandlinger og 3 ÆO inden det endelig lykkedes og jeg er 7+2 nu :)

Det virker til at du er mest interesseret i behandlingen efter ÆO? :)

Det har været lidt forskelligt ved mig ... jeg har fået østradiol og crinone og hhv. 1 el. 2 af hver ... Første ÆO gav positivt resultat og der fik jeg kun 1 crinone men desværre endte det i en MA...

Denne gang får jeg 2 x crinone og skal fortsætte indtil uge 10+0...

Det jeg har været mest glad ved i fredericia er at behandlingen er tilpasset til hver enkel patient.. der er ikke som sådan nogen standard behandling ... jeg har både været i kort og lang behandling inden ÆU og fået lidt forskelligt alt efter resultatet efter ÆO... :)

Denne gang valgte vi at betale lidt ekstra fordi vi havde mange æg og så lade dem vokse til blastocyst :) Det gav rigtig flotte resultater.. jeg fik 16 æg ud, 1 blastocyst sat op og 9 på frys til en lillebrøster ;)

Håber i finder frem til en løsning inden så længe!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gik direkte til privatklinik da vi af andre årsager har rigeligt at gøre med det offentlige! Og vi havde brug for trygge rammer til lige præcis projekt baby :) så vi har været i behandling hos ivf-syd i Fredericia og de kan klart anbefales... Da vi gik derfra sidst efter at have set hjerteblink osv var vi viiildt glade med også lidt vemodige over ikke at skulle komme der mere ;) altså fordi de er så søde... hihi

Jeg har PCOS i svær grad og manden har svingende sædkvalitet (ikke eksisterende i starten og normal nu?!)

Vi gik direkte til ICSI med det samme... har været igennem 4 behandlinger og 3 ÆO inden det endelig lykkedes og jeg er 7+2 nu :)

Det virker til at du er mest interesseret i behandlingen efter ÆO? :)

Det har været lidt forskelligt ved mig ... jeg har fået østradiol og crinone og hhv. 1 el. 2 af hver ... Første ÆO gav positivt resultat og der fik jeg kun 1 crinone men desværre endte det i en MA...

Denne gang får jeg 2 x crinone og skal fortsætte indtil uge 10+0...

Det jeg har været mest glad ved i fredericia er at behandlingen er tilpasset til hver enkel patient.. der er ikke som sådan nogen standard behandling ... jeg har både været i kort og lang behandling inden ÆU og fået lidt forskelligt alt efter resultatet efter ÆO... :)

Denne gang valgte vi at betale lidt ekstra fordi vi havde mange æg og så lade dem vokse til blastocyst :) Det gav rigtig flotte resultater.. jeg fik 16 æg ud, 1 blastocyst sat op og 9 på frys til en lillebrøster ;)

Håber i finder frem til en løsning inden så længe!

tillykke :) :loveshower hvad er blastocyt behandling? :wacko er ikke så erfaren på det område. Men er rigtig glad for at høre om dine erfaringer og oplevelser med IVF syd, det er dejligt når man bliver hørt og de kæmper sammen med en i håb om baby :baby1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER