Oprettet April 29, 2013 Madison er rykket op i en stor pige autostol ;) og den står altid bag førersædet. Men torsdag den 23 maj skal min mor på sygehuset og jeg har lovet at køre hvis ikke andre gør det men skal have madison med. Mulig is vil min mor ikke være i stand til at komme ind på forsædet. Det er hun i hvert fald ikke nu. Og vil derfor skulle om på bagsædet og have benet oppe. Det vil betyde madison ikke kan sidde på bagsædet. Og så er det jeg har tænkt om man så må flytte hendes autostol på forsædet? Og hvis ja hvilke ting skal man huske. Jeg er meget imod at børn sidder på forsædet. Men har ikke lige pt andre løsninger. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Er stolen bagudvendt? Saa kan den med fordel presses helt op ad instrumentbraettet og en airbag skal slaas fra. Det skulle vaere meget sikkert, da de fleste ulykker er frontale, saa der er fordsaede/bagsaede hip som hap - sikkerheden er den samme i en bagudvendt autostol. Hvis den er forudvendt, saa skal airbaggen stadig slaas fra, som det eneste, jeg har kendskab til. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2013 Er stolen bagudvendt? Saa kan den med fordel presses helt op ad instrumentbraettet og en airbag skal slaas fra. Det skulle vaere meget sikkert, da de fleste ulykker er frontale, saa der er fordsaede/bagsaede hip som hap - sikkerheden er den samme i en bagudvendt autostol. Hvis den er forudvendt, saa skal airbaggen stadig slaas fra, som det eneste, jeg har kendskab til. Den er nemlig forudvendt. Og mente også nok der var noget med airbaggen. Men åh jeg er sådan en mor der får helt ondt i maven ved tanken om hun skal sidde foran men hvad Søren skal man lige gøre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 3, 2013 Den forudvendte skal helst side på bagsædet, der er den beskyttet af forsæderne. I Del dette indlæg Link to post Share on other sites