tazdiginez

Spiser i varme hveder?

17 indlæg i dette emne

Spiser i varme hveder i morgen?

I min familie har vi altid spist varme hveder til aften dagen før St. Bededag og så har vi fået god middag på selve dagen. :)

Hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi spiser varme hveder aftenen før St. Bededag. Men jeg plejer at købe så der er nok til morgenmad St. Bededag også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har egentlig aldrig rigtig været en fast tradition hjemme hos mig. Men tror at jeg selv vil indføre det, for det er da super hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var planen, men vi glemte at købe dem! :blush Så tænker at riste nogle boller til morgen, i mangel af bedre.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt hveder, men ved ikke om vi får dem spist, da jeg stadig er stop-mæt efter aftensmaden... Ellers må det blive morgenmad i morgen ;)

Manden har ikke tradition med hveder, men jeg synes det er hyggeligt.

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke lige i aften. Men det plejer at være en tradition.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh sikke en dejlig tråd! Jeg havde glemt jeg havde købt dem, så fedt lige at blive husket på det! :yay

Så ja, vi spiser varme hveder dagen før, og resterne til morgenmad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kommer også fra et hjem, hvor hveder blev spist aften inden stor bededag. Det handler jo om en gammel tradition. Der var en masse helligedage, hvor Strudense (staves?) slog dem sammen til storbededag. Og dagen var så hellig i 1800 tallet, at bagerne ikke måtte arbejde, derfor bagte de hveder dagen inden, som kunne spises på denne helligdag.

Og jeg har videreført traditionen herhjemme, og gjorde det også, da jeg arbejde i en lektiecafe, hvor jeg serverede hveder dagen inden stor bededag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vokset op med hvederne. Men syns de er kedelige så har ikke købt nogen i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft det i tankerne, men har bare købt boller istedet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, spiser dem i aften med masser af smør. Elsker at jeg har en undskyld for at spise sådan noget mad :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, spiser dem i aften med masser af smør. Elsker at jeg har en undskyld for at spise sådan noget mad :lol

:ditto :D Og der er også nok til i morgen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi var hos svigermekanikken i går aftes til aftensmad og varme hveder! - mums!

Vi spiste resten til morgenmad i morges ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser hveder begge dage, men det er fordi om torsdagen spiser vi dem med svigermekanikken og om fredagen med min mor.

Når vi spiser er det altid mig der sørger for hvederne, da jeg selv bager dem ;) så vi har hveder med begge steder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke nogen tradition hos os, men da vi er bacon freaks i hjemmet, har vi (læs: min mand) lavet bacon hveder efter Tulip's opskrift til morgenmad i dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke nogen tradition hos os, men da vi er bacon freaks i hjemmet, har vi (læs: min mand) lavet bacon hveder efter Tulip's opskrift til morgenmad i dag ;)

LINK? :D Lyder som helt ideel tak-fordi-du-er-så-dejlig-morgenmad-på-sengen til min mand (når jeg engang får overskudet til at være den der står op med Valdemar i weekenderne :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LINK? :D Lyder som helt ideel tak-fordi-du-er-så-dejlig-morgenmad-på-sengen til min mand (når jeg engang får overskudet til at være den der står op med Valdemar i weekenderne :rolleyes)

Hehe, det er fra Tulip's Facebook side, men jeg smider lige et billede af opskriften her ;)

post-1605-0-34825500-1367088116_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER