freja00h

Enlige mødre- Hjælp!

8 indlæg i dette emne

Skal prøve at gøre det kort...Sidder i en lortesituation synes jeg. Bor sammen med min kæreste og vores 2 børn, og overvejer at gå fra ham. Vil ikke kome nærmere ind på årsagerne nu... Ligenu er jeg kun sammen med ham af praktiske årsager. Arbejder i 3 holdsskift ( sygeplejerske), og ved slet ikke hvordan jeg skulle klare det uden ham. Har ikke meget familie at gøre godt med, og de bor langt væk. Har mest lyst til at bo for mig selv, en føler mig bundet pga arbejdet. Hvad gør i andre enlige mødre? Hyrer en ung pige til at hente og bringe? (hvad koster det?) Håber der er nogle der vil dele deres erfaringer med mig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syns du skal kontakte mødrehjælpen og spørge om de kan hjælpe dig med råd, for det er svært at stå alene med svære beslutninger.

Hvis du går fra ham - vil du så blive boende i nærheden eller er der noget der gør du vil flytte væk? Måske kan I stadig samarbejde om børnene og han kan måske ha dem når du skal arbejde? Forestiller du dig at børnene skal bo hos dig og se ham i weekender, eller kunne du forestille dig en 50/50 løsning af en slags med en fx uge hos jer hver?

Jeg er ikke enlig mor mere, og jeg har heller ikke prøvet at ha fuldtids job og skulle være alene så jeg kan ikke rigtig svare dig på dine spørgsmål. Men det er en svær situation lyder det til så du får lige et kram

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger at samarbejde med min eks. Jeg er jo så godt nok på barsel, og arbejdsløs så ved ikke hvordan det ser ud med hensyn til arbejde... Men planen er jeg bliver i området, også kan faren tage hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well, jeg er enlig, og starter pr 1 september elevplads. (37 t) godt nok ikke med så skæve tider....

Altså, du har det vel ikke godt i det forhold - Det påvirker vel også jeres børn. Mon ikke, at du skulle snakke med din kæreste? ( eller er det umuligt)

Jeg kan ikke rigtigt hjælpe med at svare, tror jeg, idet jeg har en stor familie til evt. Hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tænker at der vel må findes flere enlige sygeplejersker. Så hvis de kan få det til at fungere, så kan du vel også... Måske arbejdspladsen vil være fleksibel og give dig nogle andre arbejdstider? Jeg ved fx at der nogle steder tages hensyn til enlige frisører, så de ikke skal være på arb hver dag til kl. 18, så de kan nå at hente i institution.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hvor jeg bor kan man også få døgn vuggestuer hvor børnene kan blive passet lige hvornår man har brug for det også aften og nat... Ved så ikke hvad det koster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du mulighed for at få indflydelse på din vagtplan... kører i med rul? For så vil du måske kunne planlægge samværet efter det...? Er der ikke andre enlige mødre på dit arbejde? Det må kunne lade sig gøre. Husk at du får en del økonomisk hjælp som enlig mor. Ekstra børnepenge, friplads/delvis friplads, boligstøtte og evt børnebidrag fra faderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarerne. Jeg kommer nok ikke uden om at snakke med min arbejdsplads om det med hensyn til vagter. Synes bare det er så uoverskueligt, og ved ikke hvor jeg skal starte (bolig, arbejdsplads). Familien bor langt væk, så det vil kun være en gang imellem der kunne være hjælp at hente der. Øv altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER