JaMa

Forkølet baby med feber

5 indlæg i dette emne

Min datter er fem uger gammel og er blevet forkølet. Den lille næse er fyldt med snot, så det er svært for hende at amme. Næsesuger virker ikke, så drypper med saltvand og så nyser hun en del af det ud. I nat har hun kun villet amme en gang mod tre normalt, og her til morgen har hun 37,9 i temperatur. Dog har hun taget et godt måltid nu her og ville gerne smile og snakkes med, selvom hun er temmelig pylret. Men mit spørgsmål går på hvornår man kontakter lægen når hun ikke er ældre? Må indrømme at jeg frygter den rs-virus :( men ville hun så ikke være mere medtaget?

Del dette indlæg

Nu var mine 7 måneder da de havde rs-virus,men hvis hun ikk virker særlig med taget og feberen ikk er højere ville jeg godt turde vente lidt.. Jeg ville ringe ved høj feber (for mig er grænsen ca 39) eller hvis hun lyder som en gammel ryger.. Du kan også kigge efter indtrækninger lige under halsen og ved ribbenene og lige under har hun indtrækninger ville jeg også ringe med det samme.. Rs-virus topper på 4-5 dagen og varer ca10 dage det var hvad jeg fik af vide på hospitalet.. Jeg er jo ikk læge eller noget men ville ikk være så nervøs når hun ikk er påvirket eller har højere feber men hvis du er nervøs så ring heller engang for meget :)

Rigtig god bedring med hende..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ringe til lægen og få hende tjekker. Man plejer at sige en baby under 3 mdr ikke må have feber. Om de så betegner 37,9 som feber, vil jeg snakke med lægen om. God bedring med hende...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :) ringede til lægen og fik en tid for at få hende tjekket. Der var heldigvis ikke noget alarmerende, men hun er godt og grundigt forkølet. Vi skal holde øje med temperaturen og hendes generelle trivsel og reagere ved ændring til det værre. Lægen sagde at når de er under tre måneder, så vil hun se dem samme dag som feberen opstår. For som hun sagde så kan en forkølelse hurtigt udvikle sig til noget værre, og det kan være rigtigt svært som forældre at vurdere det selv. Så det var nu rart at få hende tjekket og "frikendt" :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Løft evt hovedenden af hendes seng så kan hun også bedre trække vejret om natten. Det virkede her. Og et andet råd der også virkede var et halvt løg i værelset mens man er forkølet. Så kan man også bedre trække vejret

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER