Oprettet April 16, 2013 Synes slet ikke noget lykkes pt og kan mærke jeg går på af det. Jeg begynder at føle mig presset fra flere sider af. Min krop kan ikke finde ud af at være gravid. Det udvikler sig ikke og nu har jeg mistet 2 gange som sidst endda jo endte i en MA og udskrabning. Jeg har været ledig i snart 1 1/2 år og jeg ved simpelhen ikke hvad jeg skal gøre for at finde et job. Overvejer uddannelse mest fordi mine dagpenge jo snart udløber. Men aner ikke hvad det skal være. Min mand har fået arbejde i Odense og vi er simpelhen i vildrede over om vi skal flytte. Vi så på hus i weekenden på Fyn men vi er ikke overbevist. Så det med job og uddannelse afhænger jo også af bopælen. Argh jeg er frustreret over det hele. Undskyld mit piveri men havde lige brug for luft :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 :kram :kram :kram Det skal du ikke undskylde, nogle gange skal man bare have luft, og det lyder da også som lidt af en øv-situation :( Håber at dit held snart vender :kram2 Mistede I også, inden I fik Felix? Måske er tredje gang lykkens gang-agtigt? :goodluck :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 Det eneste jeg kan sige, er at det altså bliver bedre... Jeg havde en virkelig down-periode i januar, som jo var ca. en måned efter min MA. Der havde jeg jo også mistet to gange i træk, og så blev vi ovenikøbet afvist for første gang til behandling, så det blev bare endnu mere ventetid. Jeg magtede ikke rigtigt mit arbejde, men havde også dårlig samvittighed over jeg følte jeg ingenting lavede. Jeg var generelt bare ked, ked, ked. Men ligeså stille og roligt blev det bedre igen. Jeg kom jo så i behandling i februar og blev gravid - det hjalp selvfølgelig også på det, men jeg tror faktisk også jeg var blevet gladere uanset. Fordi det trods alt kommer lidt mere på afstand. Fordi vi er super stærke og kommer videre. Og for dig - fordi du har verdens dejligste Felix. Det må være frustrerende at være arbejdsløs og at der er så mange ting der står i det uvisse lige nu. Uvished er faktisk noget af det jeg også har haft det værst med - med det samme vi fik lagt nogle planer og besluttet nogle ting, fik jeg det bedre. Så måske i skal fokusere på at få lagt en plan, besluttet om i skal flytte eller ej. Men der vil nok være nogle uvisheder uanset i fremtiden, så det er nok noget du bliver nødt til at arbejde med. Hvordan er jeg ikke ekspert i, men jeg VED at du kan klare det her! Hvilken slags arbejde leder du efter? Det bedste er jo at bruge sit netværk, så måske du skal forsøge at bruge os herinde? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 Jaa kom til Fyn med mig! Forstår godt det er frustrerende og rigtig øv det hele. Mine dagpenge løber til januar så jeg har valgt at - uddannelse it is. Også fordi der simpelthen er så få job på mit område pt. Så efter uddannelse så er der forhåbentlig større chancer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 Jaa kom til Fyn med mig! Forstår godt det er frustrerende og rigtig øv det hele. Mine dagpenge løber til januar så jeg har valgt at - uddannelse it is. Også fordi der simpelthen er så få job på mit område pt. Så efter uddannelse så er der forhåbentlig større chancer. Kan du finde et fint rækkehus til os der ikke er gor dyrt så kommer vi. Har du besluttet dig for en uddannelse? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 :kram :kram :kram Det skal du ikke undskylde, nogle gange skal man bare have luft, og det lyder da også som lidt af en øv-situation :( Håber at dit held snart vender :kram2 Mistede I også, inden I fik Felix? Måske er tredje gang lykkens gang-agtigt? :goodluck :kram2 Tak Mette. Nej det vil jeg ikke mene. Felix var ikke planlagt og har ikke haft mistanke om noget dengang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 Kan du finde et fint rækkehus til os der ikke er gor dyrt så kommer vi. Har du besluttet dig for en uddannelse? Skal kigge efter det. Hvad er dyrt? :-/ Og ja vil være mediegrafikker. Godt nok er der heller ikke så mange Jobs indenfor det lige nu, men håber da krisen er vendt inden jeg er færdig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 Skal kigge efter det. Hvad er dyrt? :-/ Og ja vil være mediegrafikker. Godt nok er der heller ikke så mange Jobs indenfor det lige nu, men håber da krisen er vendt inden jeg er færdig. Vi snakker om max 6000 hvis jeg skal studerer. Jeg kommer fra den branche og synes du er modig. Jeg er uddannet kontorassistent på en avis. Jeg overvejer pædagog og sygeplejerske. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 Det eneste jeg kan sige, er at det altså bliver bedre... Jeg havde en virkelig down-periode i januar, som jo var ca. en måned efter min MA. Der havde jeg jo også mistet to gange i træk, og så blev vi ovenikøbet afvist for første gang til behandling, så det blev bare endnu mere ventetid. Jeg magtede ikke rigtigt mit arbejde, men havde også dårlig samvittighed over jeg følte jeg ingenting lavede. Jeg var generelt bare ked, ked, ked. Men ligeså stille og roligt blev det bedre igen. Jeg kom jo så i behandling i februar og blev gravid - det hjalp selvfølgelig også på det, men jeg tror faktisk også jeg var blevet gladere uanset. Fordi det trods alt kommer lidt mere på afstand. Fordi vi er super stærke og kommer videre. Og for dig - fordi du har verdens dejligste Felix. Det må være frustrerende at være arbejdsløs og at der er så mange ting der står i det uvisse lige nu. Uvished er faktisk noget af det jeg også har haft det værst med - med det samme vi fik lagt nogle planer og besluttet nogle ting, fik jeg det bedre. Så måske i skal fokusere på at få lagt en plan, besluttet om i skal flytte eller ej. Men der vil nok være nogle uvisheder uanset i fremtiden, så det er nok noget du bliver nødt til at arbejde med. Hvordan er jeg ikke ekspert i, men jeg VED at du kan klare det her! Hvilken slags arbejde leder du efter? Det bedste er jo at bruge sit netværk, så måske du skal forsøge at bruge os herinde? Jeg er uddannet på kontor ogå butik men jeg er efterhånden ligeglad med hvad slags arbejdet. Jeg søger bredt fra Randers over Herning ned mod Kolding og så hen over Fyn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 Vi snakker om max 6000 hvis jeg skal studerer. Jeg kommer fra den branche og synes du er modig. Jeg er uddannet kontorassistent på en avis. Jeg overvejer pædagog og sygeplejerske. Okay, jeg holder øje. Ja ved godt det nok er lidt modigt, men har det også sådan lidt at hvis jeg skal beskæftige mig med noget så vil jeg ikke "nøjes" det kender jeg mig selv nok til at hvis jeg nøjes med et arbejde så går jeg psykisk ned på det fordi jeg ikk har glæden med. Og for pokker den krise må Sqda vende på et tidspunkt. Jeg er butiksuddannet så har jo til den tid "to heste" at spille på. Men kan ikke forestille mig hvad jeg ellers skulle studere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2013 Okay, jeg holder øje. Ja ved godt det nok er lidt modigt, men har det også sådan lidt at hvis jeg skal beskæftige mig med noget så vil jeg ikke "nøjes" det kender jeg mig selv nok til at hvis jeg nøjes med et arbejde så går jeg psykisk ned på det fordi jeg ikk har glæden med. Og for pokker den krise må Sqda vende på et tidspunkt. Jeg er butiksuddannet så har jo til den tid "to heste" at spille på. Men kan ikke forestille mig hvad jeg ellers skulle studere. Nej jeg kan sagtens følge dig. Tror også man får den bedste resultat ved at have interessen med sig :) Krise slut så!! Vi gider ikke gå hjemme mere :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2013 Hvis du vælger at studerer, så har I jo også mulighed for ungdomsboliger, og jeg mener da også at de findes som rækkehuse i Odense.... Evt bare skriv jer op nu, så har I bedre muligheder hvis det bliver relevant, og det koster jo ikke noget :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2013 Puha, er ked af at høre du har det så skidt :kram2 Kan godt forstå det hele ser sort ud lige nu! Jeg har selv gået arbejdsløs i alt for lang tid, og det er altså noget af det mest nedslidende man kan lave. Jeg synes det lyder som en rigtig god idé at starte på uddannelse. Bare det at få en hverdag, er jo guld værd. Du kan jo også blive ved med at have øre og øjne åbne efter andre job imens, hvis du ikke bliver grebet af det. Var ikke klar over, du har mistet to gange :kram Desværre har vi jo allesammen en ret stor risiko for at miste de første måneder, det har ikke noget med din krop at gøre, den kan altså godt finde ud af at være gravid, du har jo Felix :) Håber det hele snart kommer til at se lidt lysere ud, om det så betyder at I skal flytte til Odense. Det lyder da spændende :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2013 Tak for kram og ord :) Tror egentlig det jeg ikke har et arbejde presser mig mest og oktober babyen var med til at redde mit skind et år til. Nå tiden må vise hvad der sker. Er i hvert fald ivrig søger og har 19 jobopslag jeg skal have kigget på ud over de 5 jeg har søgt denne uge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites