Sensommerbaby

Autostol 9-18 kg

8 indlæg i dette emne

Ville I være bekymret over at vælge en forudrettet til en dreng på 6 mdr.?

Jeg overvejer en rømer King plus som skulle have fået gode anmeldelser men som altså vender forud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke være tryg ved det og slet ikke når i vil have en forudvent, så ville jeg i hvertfald vente til han var de 10 mdr inden han kom over i den.

Vi vil have bagudvendt når vi skifter.. og vi fik at vide i butikken, da vi var på udkik, at vi roligt kunne vente med at købe... for Silas nakke var ikke udviklet nok til en ny autostol endnu.. og da var han 7 mdr... nu kommer der snart børnepenge.. så nu køber vi altså den vi vil have... men vi venter til at han har rundt de 9 mdr med at tage den i brug... de sagde 10 måneder var alderen hvor de var klar til næste stol i butikken.. men min dreng er 80 cm lang og vejer 12 kg.. og den her lille autostol stopper jo ved 13 kg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. Jeg ville ikke gøre det. Vi har en autostol fra 0-18 kg der kan vendes begge veje og den er vi glade for. Det var helt klart det rette valg til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en forudvendt og er trygge ved den og glade for den. Men det kommer måske også an på hvor ofte man bruger den. Vi bruger maks. Bilen et par gange om ugen. Men hvis man planer om at gemme den til en lille søsken ville jeg måske vælge en bagudvendt da der er nye Eu regler på vej der siger bagudvendt indtil 15 mdr. Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han må tidligst komme i en forudvendt, når han er 8 måneder, hvis han vel og mærket vejer over 9 kg og er over 75 cm

At komme ham i en romer King nu er både ulovligt, og så vil hans brystkasse og nakke ikke kunne klare de kræfter der er i en ulykke.

Så i må desværre vente :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når han ikke er ældre, så vil jeg vente - det er også ulovligt, når han ikke er 8-9 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg godt virke hård. Men jeg ville aldrig gå på kompromis med mit barns sikkerhed og kan ikke forstå dem der vil ( ikke at jeg siger du ville det ) :)

Danmark er en af de få lande barnet må vende fremad fra 9mdr. Mange andre lande er det først fra 15mdr de må det. Deres nakke er ganske simpelt ikke stærk nok til at de kan klare et uheld hvis de vender frem.

Jeg synes ikke man spare på autostol selvom man sjældent køre med barnet. Chancen for der er en spritbillist eller en idiot der ikk kan køre bil er der stadigvæk. Og ville man tilgive sig selv hvis man mistede sit barn for at spare.

Zoey bliver kørt i dagpleje (1km) og ellers er alt transport i klapvogn. Alligevel har vi købt en Cybex Sirona til 3600,- den kan vende forud når hun ikke kan have fødderne der mere. Men hun er 1 år nu ( stor af alder ) og har ikk problemer med at være der.

Vi skal have bil på værksted og er derfor nød til at låne en autostol til vi får den igen. Den er forudvendt, og har det ikke godt med det. Derfor regner jeg med hun kun skal være i den ved højeste nødstilfælde.

Sorry at jeg lyder lidt strid. Lige på autostol området har jeg bare en ret stærk holdning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for besvarelserne piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER