Maustique

Sen sygehusskanning for lavtliggende moderkage

12 indlæg i dette emne

Hej tøser.

Jeg skal til en ekstra skanning i uge 32 for at se om jeg stadig har en moderkage der ligger hen over livmoderhalsen.

Til en 3D skanning i torsdags spurgte jeg hende der skannede hvad hun kunne se. Hun sagde at hun kunne se at den lå lavt med ikke hvor lavt. Hun sagde at jeg godt kunne forberede mig på en indvendig skanning på syghuset. Det er jeg bare slet ikke blevet forberedt på...?

Inden jeg ringer til sygehuset og spørger efter en kvindelig skanner - de af jer der har været afsted? Var det virkelig indvendigt fra?

Del dette indlæg

Hejsa - jeg er slet ikke så langt henne som dig, så jeg kan ikke fortælle dig, om det er nødvendigt med en indvendig scanning eller ej. Men jeg tænker, at det er det, der gør dig mest urolig, og så tænkte jeg, at jeg måske kunne berolige dig lidt.

Vi har jo alle sammen grunde til at synes, at det ikke er særlig rart, og det er da også sådan liiiidt over blufærdigheden. Men i forbindelse med fertilitetsbehandling, er jeg bare selv blevet scannet indvendigt SÅ ufattelig mange gange (og senest ved NF pga meget usamarbejdsvillig baby), at jeg ligesom er kommet frem til, at det er ok - eller hvad sådan noget hedder. Selve scanneren er ikke ret stor, og man ligger lavt, så der er altså ikke en eller anden læge/sygeplejersker, der står og glor en op i skrevet. De har øjnene stift hæftet på skærmen, for det er jo der, de kan se noget. Så jeg synes ikke, jeg har følt mig fuldstændig blottet.

Jeg kan SAGTENS forstå, at du ikke er særlig vild med tanken, men min personlige erfaring er, at det ikke er så slemt endda. Jeg håber, du får den samme oplevelse, hvis det virkelig bliver nødvendigt at scanne dig inde fra :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik også ekstra scanning i uge 32 for lavtliggende moderkage, og det var nedefra.... Men de er meget professionelle, og jeg havde sørget for at tage en lang tunika på så jeg ikke var så blottet når jeg tog mine leggins af. Det var ok synes jeg, og ikke ubehageligt... De kigger jo på skærmen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke at du kan forvente at få en kvindelig scanner. Det kommer jo meget an på hvem der er på arbejde osv. Er også enig med de andre, at de fokuserer mere på skærmen og ikke dit underliv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev scannet udefra men havde forberedt på en nede fra.

Har lige været scannet 2 gange nede fra grundet abort og det var slet ikke så slemt som forventet. Havde en stykke stof over benene så man er slet ikke blottet. Og det er jo deres hverdag. Husk det.

Håber den har flyttet sig så du kan føde normalt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også haft et par indvendige scanninger da jeg blev diagnosticeret med PCO, og jeg synes slet ikke det var slemt. De er jo vant til det, og når det falder dem naturligt synes jeg det er ganske ok. Synes det lyder mere ubehageligt end det er ;)

På alle mine indkaldelser til NF, MD mm står der at det kan blive nødvendigt med indvendig scanning, så man er forberedt på det.

Håber det viser sig at alt er ok :)

(null)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til begge mine 2 MD-scanninger blev jeg både scannet indvendig og udvendig. De gør meget for at du ikke ligger blottet (som man måske ofte kan føle man gør til alm GU). Altså jeg blev dækket til under scanningen. Og det gør ikke ondt. (min moderkage er også foranliggende, så skal scannes igen i uge 32)

Tag det helt roligt! Jeg oplevede det meget positivt. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har intet problem med gynækologiske undersøgelser - men det har bare altid været noget, jeg bevidst har valgt kvinder til.

Jeg har det MEGET svært ved at en fremmed mand (læge) skal stå med sådan en dildolignende ting oppe i mig - og min mand vil HADE det til det punkt hvor jeg faktisk ikke er sikker på, at det er en god idé at tage ham med. Og det på trods af at han har insisteret på at komme med til alt der har med baby at gøre...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså, ved os kunne vi ikke bede om en kvindelig inden - men de gange det har været mænd, har vi haft muligheden for at vente til der blev en kvindelig ledig - men at de ikke kunne sige om det tog 2 min eller 2 timer... Jeg kan godt forstå det er "svært", men jeg tror jeg ville tage "chancen" og tænke det var en kvinde.. Ellers ring og hør dem ad :) Det er jo nok ikke første gang de oplever en kvinde der helst ikke vil scannes af en mand...

Del dette indlæg

Annonce ♥

I øvrigt, har der altid været en kvindelig "et eller andet" tilstede i rummet, når jeg er blevet scannet af en mand (det er ikke altid der har været en ekstra til stede, når jeg fik en indvendig scanning af en kvinde!).. Så man kan jo sige at når det er en mand, er der et sæt ekstra øjne til at "opdage" hvis der er noget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må jeg spørge - hva vil du så gøre, hvis du får behov for en fødselslæge under fødslen? Vil du da også forlange en kvindelig læge?

Hvis du for eksempel føder om natten, så er der måske kun en eller to på vagt og det kan jo sagtens være at det var mandlige fødselslæger. Jeg kan sagtens forstå dig, for har selv haft det sådan. Men med fertilitetsbehandlinger i rygsækken, så er jeg lidt ligeglad med om det er en mand eller en dame for de fokuserer på skærmen ved scanninger og ved fødslerne gør de jo bare deres arbejde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa - jeg er slet ikke så langt henne som dig, så jeg kan ikke fortælle dig, om det er nødvendigt med en indvendig scanning eller ej. Men jeg tænker, at det er det, der gør dig mest urolig, og så tænkte jeg, at jeg måske kunne berolige dig lidt.

Vi har jo alle sammen grunde til at synes, at det ikke er særlig rart, og det er da også sådan liiiidt over blufærdigheden. Men i forbindelse med fertilitetsbehandling, er jeg bare selv blevet scannet indvendigt SÅ ufattelig mange gange (og senest ved NF pga meget usamarbejdsvillig baby), at jeg ligesom er kommet frem til, at det er ok - eller hvad sådan noget hedder. Selve scanneren er ikke ret stor, og man ligger lavt, så der er altså ikke en eller anden læge/sygeplejersker, der står og glor en op i skrevet. De har øjnene stift hæftet på skærmen, for det er jo der, de kan se noget. Så jeg synes ikke, jeg har følt mig fuldstændig blottet.

Jeg kan SAGTENS forstå, at du ikke er særlig vild med tanken, men min personlige erfaring er, at det ikke er så slemt endda. Jeg håber, du får den samme oplevelse, hvis det virkelig bliver nødvendigt at scanne dig inde fra :)

What she said... Og som en lille tilføjelse, så er min mand lidt til den jaloux side og vældig blufærdig på mine vegne - men skanninger osv i forbindelse med behandling, dem tog han i stiv arm...

Jeg kommer aldrig til rigtig at affinde mig med det, men med et par dybe indåndinger, så går det nu alligevel...

Men der sker jo i øvrigt ikke noget ved at ringe og høre, om de eventuelt kan booke dig ind hos en kvinde - måske er det slet ikke noget problem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER