Miss.Tang

Klapvogn vs barnevogn 6 mdr

6 indlæg i dette emne

Leah er 6,5 mdr og vi har snakket om at gå over til at bruge klapvognen i stedet for barnevognen. Hun sider rigtig fint og vil ikke rigtig ligge ned når vi er ude og hun sider ikke så godt i barnevognen. Og klapvognen er jo noget lettere at komme rundt med og fylder heller ikke så meget i bilen.

MEN jeg er alligevel i tvivl om det er for tidligt at hun sover sine dagslure i den. Tænker at hun ligger bedre i barnevognen, sådan rent ergonomisk.

Hvornår skiftede i til klapvognen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke umiddelbart nogle planer om at skifte til klapvogn mht. dagslure på noget tidspunkt. Så længe at Lise kan ligge i barnevognen og hun stadig sover til middag, så har jeg tænkt mig at hun skal bruge den. Klapvognen bruger jeg så istedet til når vi skal på tur, i byen og ud at shoppe osv. Barnevognen bruger vi derhjemme til middagslur og i VS til det samme. Hun ligger bedre i den og sover og så er den bedre isoleret så hun ikke får træk eller bliver kold. Og så er den mere lukket og "hule-agtig" så jeg tror også at Lise føler sig mere tryg der når hun skal sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke umiddelbart nogle planer om at skifte til klapvogn mht. dagslure på noget tidspunkt. Så længe at Lise kan ligge i barnevognen og hun stadig sover til middag, så har jeg tænkt mig at hun skal bruge den. Klapvognen bruger jeg så istedet til når vi skal på tur, i byen og ud at shoppe osv. Barnevognen bruger vi derhjemme til middagslur og i VS til det samme. Hun ligger bedre i den og sover og så er den bedre isoleret så hun ikke får træk eller bliver kold. Og så er den mere lukket og "hule-agtig" så jeg tror også at Lise føler sig mere tryg der når hun skal sove.

:ditto :ditto :ditto udover at Noah ogsaa sover indenfor om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan kunne jeg også godt tænke mig at gøre det. Problemet er bare at vi bor i stue lejlighed så vi tør ikke lade barnevognen stå permenet ude på altanen, for det er nemt at komme op på den fra gaden - vi havde nogen øl og vand stående der ude i påsken, som var væk den ene morgen :prik

Og vi har ikke plads til at have begge vogne her oppe :( og kælderrummet til barnevogne er i den anden ende af ejendommen, så det vil være møg besværtligt at skulle have den til ture stående der. Så der er enten barnevogn el klapvogn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke låse barnevognen fast?

Ellers så passer en lift-madras ned i de fleste klapvogne, så ligger barnet noget bedre, også selvom fødderne stikker lidt ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke umiddelbart nogle planer om at skifte til klapvogn mht. dagslure på noget tidspunkt. Så længe at Lise kan ligge i barnevognen og hun stadig sover til middag, så har jeg tænkt mig at hun skal bruge den. Klapvognen bruger jeg så istedet til når vi skal på tur, i byen og ud at shoppe osv. Barnevognen bruger vi derhjemme til middagslur og i VS til det samme. Hun ligger bedre i den og sover og så er den bedre isoleret så hun ikke får træk eller bliver kold. Og så er den mere lukket og "hule-agtig" så jeg tror også at Lise føler sig mere tryg der når hun skal sove.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER