Oprettet April 10, 2013 Hej Tøser. Fra I stoppede på p-piller, hvor længe gik der så før i fik mens? Jeg tager sidste pille i morgen, så er jo møg nysgerrig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Det er godt nok mange år siden jeg stoppede, men de 3 første mens kom på klokkeslæt som de plejede, hvilket jeg tager som at p pillerne ikke var rigtig ude af mit system endnu. 4. cyklus blev jeg gravid men min ægløsning lå en uges tid senere end først beregnet, iflg scanningen. held og lykke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Du vil den første gang få mens præcis som du plejer på P-piller :) Kroppen tror jo bare du holder den vanlige uges pause med p-pillerne :) Det gjorde jeg i hvert fald, altså fik min mens 4 dage efter p-pille stop. Det var først den følgende mens hvor jeg var i vildrede, fordi jeg ikke kendte cykluslængden :) Er faktisk i tvivl, om du mener den mens der kommer når du tager sidste pille i morgen? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Min første rigtige mens efter p-pillestop kom præcis 4 uger efter den sidste p-pillestyrede mens - som om jeg stadig tog pillerne :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Jeg hoppede direkte ind i normal cyklus... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Den vanlige mens ved p-pille pause kom til tiden, men den "normale" mens kom efter halvanden måned og nummer to "normale" var halvanden måned forsinket (altså 2,5 måned siden sidste mens), da jeg igen så min mand (jeg var på studieophold i udlandet), hvor jeg så blev gravid, så nummer to normale kom aldrig.. Kroppen kan godt tage lidt tid om at finde sig selv og den første måned, måske to måneder, havde jeg en masse graviditetssymptomer, så du ska ik prøve at afkode ALT, hvad din krop gør og det du mærker det første stykke tid.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 1. Cyklus var 29 dage, 2. 34 dage, 3 en tabt graviditer derfor 52 dage, 4. 36 dage og 5. Endte i en MA. Så min er nok ikke god at regne med. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Min krop var længe om at finde sin egen rytme. Min naturlige rytme er noget længere end hvad p-pillerne dikterer. Derfor tog det 57 dage i første cyklus og 100 dage i næste. Men nu kører det mere normalt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Med det samme - dvs. at min cyklus blot fortsatte som 28 dage lang, indtil jeg blev gravid 5 måneder senere... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Den vanlige mens ved p-pille pause kom til tiden, men den "normale" mens kom efter halvanden måned og nummer to "normale" var halvanden måned forsinket (altså 2,5 måned siden sidste mens), da jeg igen så min mand (jeg var på studieophold i udlandet), hvor jeg så blev gravid, så nummer to normale kom aldrig.. Kroppen kan godt tage lidt tid om at finde sig selv og den første måned, måske to måneder, havde jeg en masse graviditetssymptomer, så du ska ik prøve at afkode ALT, hvad din krop gør og det du mærker det første stykke tid.. :) Din situation lyder lidt ala min. :) Vi starter først projekt baby til sommer idet jeg rejser på udveksling i efteråret, og jo helst ikke sku' føde i udlandet. Hvor langt henne var du da du kom til DK igen? Fandt du ud af hvordan du er sikret sundhedsmæssigt Jeg har lige fået det blå sygesikringsbevis med posten i dag, men dækker jo kun nødvendig behandling, men står så også at man er dækket under samme vilkår som dem som bor i landet, men hvordan det gælder i forhold til gravilitetsundersøgelser, eller hvis noget går galt kan jeg ikke blive klog på. Noget du fandt ud af undervejs? Gælder selvfølgelig kun samme regler hvis du blev i EU :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Dejligt at så mange af jer bare har fået jeres cyklus tilbage mere eller mindre med det samme. Frygter mest at der bare går et år eller lignende før man får mens. Dette gælder især da jeg egentlig ikke får p-piller, men mini-piller og de gør at jeg slet ikke har menstruation og ikke har haft i ca. 1,5 år(alt den tid jeg har spist dem). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Min første cyklus blev 35 dage og hele sidste år har jeg haft lange cyklusser indtil den så faldt til 32 og så blev jeg gravid i dec. Og mistede desværre i januar...og nu er jeg tilbage hvor jeg startede desværre.....så min historie efter p-pille stop er ik den bedste :-( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Din situation lyder lidt ala min. :) Vi starter først projekt baby til sommer idet jeg rejser på udveksling i efteråret, og jo helst ikke sku' føde i udlandet. Hvor langt henne var du da du kom til DK igen? Fandt du ud af hvordan du er sikret sundhedsmæssigt Jeg har lige fået det blå sygesikringsbevis med posten i dag, men dækker jo kun nødvendig behandling, men står så også at man er dækket under samme vilkår som dem som bor i landet, men hvordan det gælder i forhold til gravilitetsundersøgelser, eller hvis noget går galt kan jeg ikke blive klog på. Noget du fandt ud af undervejs? Gælder selvfølgelig kun samme regler hvis du blev i EU :) Jamen, jeg kom hjem i midten af januar og blev gravid mellem jul og nytår. Jeg opdagede det først i Danmark, da jeg blev ved med at have det dårligt og tog til læge ;) Så jeg ved desværre ikke noget om reglerne.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 fik aldrig mens, blev gravid i første cyklus :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 10, 2013 Hvis du er nervøs for at cyklus ikke stabiliserer sig kan jeg varmt anbefale at få et par zoneterapeut behandlinger. Zoneterapeuten kan gøre rigtigt meget for at cyklus bliver stabil og normal. Det har virket super godt på mig, og jeg har nu regelmæssigt cyklus på 29 dage. Oveni det har zoneterapien gjort at jeg har været rolig omkring det at stoppe med P-piller, men det er rent mentalt det har været rart at føle sig i gode hænder... Og det er jo bare total luksus med en zoneterapibehandling :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 11, 2013 Enig, zoneterapi er en rigtig god hjælp til at få kroppen i balance, både mht cyklus og også under graviditet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites