Oprettet April 8, 2013 Så lige denne http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article1948900.ece Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2013 Hm bare det nu ikke fører til endnu mere unødig angst og bekymring hos forældre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2013 Hm bare det nu ikke fører til endnu mere unødig angst og bekymring hos forældre. Ja, jeg tænker det samme..... Synes det lyder lidt skræmmende faktisk. At de kan registrere selv de allermindste forandringer i hudfarven, som det menneskelige øje ikke kan se...... Jamen hvis det er SÅ lidt, så vil apparatet da bippe hele tiden, og stakkels forældre som skal reagere på alle småbitte forandringer :blink Og en anden ting er at det altså er sundt at lære sit barn at kende selv...... Tænk hvis apparatet svigter, og man ikke har lært at bedømme tingene på egen hånd! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2013 Jeg er ikke meget for de der tekniske ting... Hernede kunnne vi snildt have koebt en babyalarm med saadan en sensor til at komme under madrassen. Men taenkt hvis den giver mange falske alarmer, saa man bliver et nervevrag af angst eller hvad, hvis den svigter!? Derfor ved jeg, at for mig er det vigtigere at kende til alle de ting, jeg selv kan goere for at forhindre, at det overhovedet sker. - Rumtemperatur - Sovestilling - At sove taet paa sine foraeldre - ikke have for meget loes stof og bloed polstring omkring baby - sut(ja, den kan faktisk forhindre vuggedoed og hjaelper ogsaa maelken videre efter amning) ... kom gerne med flere, hvis I kender til nogle, for det maa IMO vaere det bedste at forebygge :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2013 Den helt indlysende: at der ikke må ryges i nærheden af baby. Tro det eller ej, for 18 år siden da jeg fødte min søn måtte man ryge på hospitalet i opholdsstuen på barselsgangen, hvor nogle af de barslende mødre satte sig med deres baby og familie på besøg :rolleyes hvor utænkeligt er den slags nu til dags. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2013 Den helt indlysende: at der ikke må ryges i nærheden af baby. Tro det eller ej, for 18 år siden da jeg fødte min søn måtte man ryge på hospitalet i opholdsstuen på barselsgangen, hvor nogle af de barslende mødre satte sig med deres baby og familie på besøg :rolleyes hvor utænkeligt er den slags nu til dags. :D vildt ja! Dengang jeg var barn roeg min far jo ogsaa inde og vi sad i bilen, som var helt roeget til :puke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2013 Det er fuldstændig fjollet. Jeg læste den nyhed den anden dag på BT og så den video MIT har lagt op. Og det er slet ikke lavet som et middel til at forebygge vuggedød, det er derimod lavet til at kunne spore f.eks. blodgennemstrømning i kroppen på alle mennesker. Det eneste de nævner at den bruges til i forbindelse med babyer er på neonatal-afdelingerne ved for tidligt født børn, da det er bedst ikke at komme for meget i kontakt med dem, af frygt for infektioner, her vil systemet kunne bruges til at overvåge deres puls og blodgennemstrømning. Men altså har både BT, EB og Videnskab.dk fået det drejet om til at handle om vuggedød. Del dette indlæg Link to post Share on other sites