Sarahb_dk

Vil kun spise, når han selv holder skeen

8 indlæg i dette emne

Ihhh!! Vi er startet så småt op på lidt grød og mos og det er faktisk gået helt fint.. Men nu har Johannes så besluttet, at han kun vil spise hvis han selv må holde skeen? Hvis jeg sidder med ham og nærmer mig hans mund med skeen, så lukker han bare i. Hvis han derimod selv må holde skeen, så stopper han den gladeligt i munden og spiser. Jeg kan godt få lov til at holde yderst på skeen, så der bare er lidt kontrol, men han vil helt klart selv styre den.

Nu er jeg så lidt i tvivl om vi er startet for tidligt op eller om det er ok? Han stopper jo alt i munden i øjeblikket, så ved ikke rigtigt om det bare er en refleks at skeen ryger ind eller om han bare bedst kan lide det sådan? Han ser tilfreds ud når han spiser og der ryger også gode portioner ned på denne måde, men det er godt nok et værre svineri :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Camille havde det også sådan :) Vi gjorde det, at vi en periode brugte to skeer. SÅ fik hun selv en lille smule på sin egen ske, ogsåkunne vi komme lidt ind også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille havde det også sådan :) Vi gjorde det, at vi en periode brugte to skeer. SÅ fik hun selv en lille smule på sin egen ske, ogsåkunne vi komme lidt ind også :)

:ditto. Når hun havde sin egen, kunne vi nemt smutte lidt ind med vores egen ske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto. Når hun havde sin egen, kunne vi nemt smutte lidt ind med vores egen ske ;)

:ditto

Din søn er bare dygtig.

Mie gjorde det i lang tid. Men lige pludselig havde det ingen interesse. Alt andet der sker omkring hende er meget mere spændende. Til gengæld kan hun godt lide at sidde med små hapsese, vi må bare IKKE give hende noget i munden med fingrene, Så lukker hun i i op til 10 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto til alt ovenstående. Det sviner, men det er da fedt at de små har mod og nysgerrighed til at prøve selv :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, hvor er det rart at høre at han ikke er helt unormal eller vi er startet for tidligt :) Han vil rigtig gerne være med og smage og helst have hele hånden ned i skålen hvis han kan komme til det :P Var bare til mødregruppe, hvor en af de andre børn sad så fint og blev madet, helt uden at der var mad alle steder og ja.. man skal nok være forsigtigt med at sammenligne for meget, :prik

Vi må forsøge at snige en ske ind og ellers må han bare have lov at sidde og fedte med det. Så længe han hygger sig, det er jo det vigtgste. Glæder mig bare lidt til at han kan sidde i en højstol, så der er lidt mere kontrol over det hele, men vil ikke have ham siddende i den før han kan sidde stabilt selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, hvor er det rart at høre at han ikke er helt unormal eller vi er startet for tidligt :) Han vil rigtig gerne være med og smage og helst have hele hånden ned i skålen hvis han kan komme til det :P Var bare til mødregruppe, hvor en af de andre børn sad så fint og blev madet, helt uden at der var mad alle steder og ja.. man skal nok være forsigtigt med at sammenligne for meget, :prik

Vi må forsøge at snige en ske ind og ellers må han bare have lov at sidde og fedte med det. Så længe han hygger sig, det er jo det vigtgste. Glæder mig bare lidt til at han kan sidde i en højstol, så der er lidt mere kontrol over det hele, men vil ikke have ham siddende i den før han kan sidde stabilt selv :)

Bare rolig han er helt normal :) Lise er ligesådan (og har været det fra starten). Dem som spiser "pænt" i din MG, skal nok komme til at svine også. Det går fint lige nu, hvor de finder sig i at blive madet, men på et tidspunkt skal de lære at spise selv og så er det griseriet starter :rolleyes Ingen forældre kommer uden om det før eller siden, medmindre du har tænkt dig at made dit barn til det bliver 30 :lolhit

Så du kan jo bare glæde dig over at din søn får en masse træning fra starten, så han rigtig får trænet sin motorik og hurtigt bliver dygtig til at styre sådan en ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare rolig han er helt normal :) Lise er ligesådan (og har været det fra starten). Dem som spiser "pænt" i din MG, skal nok komme til at svine også. Det går fint lige nu, hvor de finder sig i at blive madet, men på et tidspunkt skal de lære at spise selv og så er det griseriet starter :rolleyes Ingen forældre kommer uden om det før eller siden, medmindre du har tænkt dig at made dit barn til det bliver 30 :lolhit

Så du kan jo bare glæde dig over at din søn får en masse træning fra starten, så han rigtig får trænet sin motorik og hurtigt bliver dygtig til at styre sådan en ske.

Haha, kunne godt nok være yndigt med en stor 30-årig i højstolen der bliver madet :lol

Så tror jeg hellere vi tager svineriet nu og så håber på, at bare bliver dygtig til at spise selv ;) I dag var det godt nok et show uden lige, jeg havde grød i håret og på tøjet, i sofaen og det stakkels barn var godt smurt ind.. Men han hyggede sig i det mindste og det er jo det hele værd :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER