12 indlæg i dette emne

Hvilke dokumenter skal man have med hvis man tager sin bebs med til Tyskland og bebs endnu ikke er døbt..? (I tilfælde af at der er kontrol)

Er det en fødselsattest eller..?

Vil jo gerne have vores bebs med hjem igen ;)

Del dette indlæg

Et pas vel?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skal have pas med og det får du lavet med fødselsattest og underskrift fra begge forældre. Og der skal være billede på :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så bare en fødselsattest kan man ikke nøjes med? Jeg gik ud fra at man ikke kunne lave pas når hun ikke er blevet døbt og har fået officielt navn endnu..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du SKAL have pas. Jeg snakkede med borgerservice i januar, da vi skulle til Hamborg. Min datter var dog døbt der, men jeg er ret sikker på hun sagde, at fødselsattest var nok, hvis ikke hun var døbt. For pas med billede skal det være!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan godt få pas til et unavngivet barn, men i fx england og usa er det ikke sikkert at de godtager det. Vi fik vores datter navngivet inden dåben så hun kunne få et pas :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik også navngivet Lise inden dåben, så vi var ovre det problem. Det er bare lige at udfylde et felt på borger.dk med hendes navn og så var det klaret.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes bare det er lidt spild af penge at bestille et pas til hende for at tage en smuttur til Tyskland for at handle et par timer og vi så ikke skal ud og rejse resten af tiden hvor passet gælder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så må du jo satse ;) Men reglen er, at hun skal have pas!

Vi viste heller ikke pas i de dage vi var i Hamborg, men så var vi sikre.

Passet holder i 2 år..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det koster kun 150 kr for et pas til babyer, så det er jo ikke alverden. Du kan selvfølgelig satse på ikke at blive taget, men det er alligevel ærgeligt at spare 150 kr hvis man så i stedet får en kæmpe bøde (ved ikke præcist hvor stor den er, men det er vist et rimeligt stort beløb).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bedste ville jo selvfølgelig være at få et pas til den lille :)

Men altså min mormor og morfar er i Tyskland og handle 1-2 gange om året, idet vi har familie på Als.... Og de har ikke pas og er aldrig blevet taget:).

I januar sidste år var vi også i tyskland på ferie i en uge, og helt i Berlin b.la. og jeg havde ikke noget pas, idet mit gamle var udløbet og jeg ikke havde nået at få et nyt. Vi har også gjort det modsat at min far ikke havde nået at modtage sit nye som var bestilt, hvor vi er sejlet over ved Gedser- Rostock...... Prøver bare at sige at der er meget lille risiko for at blive taget, men hvis et pas koster 150 kr, så hvorfor dog ikke? bare husk der er produktionstid. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan tilføje, at man kan få et midlertidigt med med det samme :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER