Guest M's mor

Mos i græsplænen

9 indlæg i dette emne

Vi har meget mos i vores græsplæne, og kærestens far synes vi skal fjerne hele græsplænen og så så nyt græs, men så skal vi ud hvert år i flere år og bekæmpe har jeg læst.

Jeg snakkede med min mor som næsten lige have løst en artikel om at mange husejere ikke fjerner mos i dag, og de var fortalere for at lade det blive.

M

Hun mener det stod i et af de gratis blade man får med posten omkring hus og have. Men kan intet finde om. Nogen af jer der kan hjælpe?

Vi skal i forvejen have fjernet nogle bede og så noget græs, men jeg starter op med dagpleje 1/6 og de skal altså kunne være hvor de vil, så synes det er dumt at skulle i gang med at fjerne hele græsplænen. Hvad siger i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har meget mos i vores græsplæne, og kærestens far synes vi skal fjerne hele græsplænen og så så nyt græs, men så skal vi ud hvert år i flere år og bekæmpe har jeg læst.

Jeg snakkede med min mor som næsten lige have løst en artikel om at mange husejere ikke fjerner mos i dag, og de var fortalere for at lade det blive.

M

Hun mener det stod i et af de gratis blade man får med posten omkring hus og have. Men kan intet finde om. Nogen af jer der kan hjælpe?

Vi skal i forvejen have fjernet nogle bede og så noget græs, men jeg starter op med dagpleje 1/6 og de skal altså kunne være hvor de vil, så synes det er dumt at skulle i gang med at fjerne hele græsplænen. Hvad siger i?

Er der meget skygge i jeres have ? Fordi mosen bliver "avlet" i skyggen, så er der meget skygge kan det slet ikke betale sig at fjerne den - der er derfor vi har valgt at beholde vores mos-plæne istedet for græsplænen.

Synes i skal vente med græsplænen især nu hvor du snart starter op som dagplejer, som du selv skriver børnene skal kunne være der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der meget skygge i jeres have ? Fordi mosen bliver "avlet" i skyggen, så er der meget skygge kan det slet ikke betale sig at fjerne den - der er derfor vi har valgt at beholde vores mos-plæne istedet for græsplænen.

Synes i skal vente med græsplænen især nu hvor du snart starter op som dagplejer, som du selv skriver børnene skal kunne være der.

Jeg synes der er meget sol på græsplænen, men det er vist et stort problem i den by vi bor i. Dem vi har snakket med har alle mos i græsplænen. Vores nabo sagde at vi lige så godt kunne droppe det. For det vil komme igen. Så vi lader være. Og de bede vi har skal så graves op og å såer vi græs der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld mit meget korte dumme ammehjernesvar. Vi er ved at indkøre mos og grød så læste det som ' Mos' i græsplænen og tænkte hvad Søren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld mit meget korte dumme ammehjernesvar. Vi er ved at indkøre mos og grød så læste det som ' Mos' i græsplænen og tænkte hvad Søren

Har ellers ikke et konstruktivt input her :)

:lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld mit meget korte dumme ammehjernesvar. Vi er ved at indkøre mos og grød så læste det som ' Mos' i græsplænen og tænkte hvad Søren

Har ellers ikke et konstruktivt input her :)

Det var jo heller ikke til at vide om det omhandlede det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld mit meget korte dumme ammehjernesvar. Vi er ved at indkøre mos og grød så læste det som ' Mos' i græsplænen og tænkte hvad Søren ������

Har ellers ikke et konstruktivt input her :)

Hahaha det kunne have været mig det der :D og jeg har altså ikke ammehjerne at bruge som undskyldning længere :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi er nået frem til at det bliver for besværligt. Nu skriver de at haven skal ligge i skygge og så kommer det. Vi har sol hele dagen. Og naboen sagde at fjerner vi det skal vi gøre det de næste fire år, og dagpleje børnenes må ikke opholde sig i haven. Så det hopper vi lige over

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER