Oprettet March 30, 2013 Hej Bk'er Jeg er løbet ind i et problem som i sikkert kan hjælpe mig med. Jeg har været på p-piller i 6 år. December sidste år, valgte jeg at stoppe med p-piller og gå efter og blive gravid, sammen med min dejlige mand. Siden jeg stoppede på p-piller har min mens kommet anderledes end den plejer, men det havde jeg regnet med eftersom kroppen skal vænnne sig til at være "natural" igen. Jeg havde fundet en beregner her på nettet, som kunne regne ud hvornår jeg skulle få ægløsning (jeg er godt klar over at jeg ikke helt kan regne med den, men tænkte at det kunne være sjovt nok at vide). De dage, som den sagde at jeg skulle have ægløsning, valgte mig og min mand at have sex, i håb om at blive gravid. Da tiden kom til at jeg skulle have min mens, kom den ikke, og jeg begyndte derfor at tænke på om jeg virkelig var blevet gravid. Jeg tog en test nogle dage efter. Den første viste negativ, hvilket den næste også gjorde. Nu er det d. 30, og jeg har stadig ikke fået min mens, så jeg begynder at gå lidt i panik. - ikke over hvis jeg er gravid, men mere over at testen var negativ og jeg nu har gået hele marts mdr. uden at have mens. :( Lige en kort overblik D. 2-7 marts skulle jeg have ægløsning, d. 16 marts skulle jeg få min mens, og tog en test d. 22 marts tager jeg to teste som viser negativt, i dag har jeg stadig ikke fået min mens. Hvad ville I gøre? - Jeg vil selvfølgelig ringe til lægen i starten af april hvis jeg stadig ikke har fået det. Kan det være at det var "for tidligt" at tage testen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Hvis du havde æl ml 2.-7. marts vil en test d. 22. vise sandt resultat da det er mindst 15 dage senere. Men når du ikke ved om du havde ægløsning kan du jo sagtens have haft det senere og testen var negativ af den grund. Jeg ville teste igen, en test kan gå fra negativ til positiv efter 2 dage hvis man er gravid, da hcg som det måler fordobles hver 2. dag. Desværre kan mens også bare udeblive uden nogen god grund eller fordi man går og håber at man er gravid. Din læge vil formentlig ikke gøre noget ved det før der er gået flere måneder uden mens. Men ta nu den test så du ved besked :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2013 Jeg er enig med Saga74. Hvis du ikke ved med sikkerhed hvor lang din cyklus er, og hvis du ikke kan mærke når du har ægløsning, så kan du ikke bruge en ægløsningsberegner. Jeg smed selv p-pillerne lige inden nytår, og i min første cyklus fik jeg en del smerter i underlivet på cyklusdag 13, og der regnede jeg så med, at jeg havde ægløsning, og vi skyndte og at hygge, men jeg fik først mens på dag 36, så smerterne havde ikke været grundet ægløsning. Så udover at ens krop nogle gange kan spille én et puds, så kan det også bare være, at du ligesom jeg har lange cykli og derfor har haft ægløsning senere end standard... Jeg ville som Saga74 foreslog tage en graviditetstest igen i dag og evt. på tirsdag, hvis mens stadigvæk ikke er kommet...og så tag den derfra og evt. ring til lægen selvom de nok ikke mener, at der er noget problem endnu... Del dette indlæg Link to post Share on other sites