Guest Amina

Køkkenmaskine - hjælp søges

10 indlæg i dette emne

Det er sådan at jeg har fået min mormors gamle kenwood køkkenmaskine fordi hun ikke bruger den :loveshower

Den virker helt som den skal så det er jo bare lækkert!

Men der er nogen dele jeg ikke rigtig ved hvad er, og så tænkte jeg at der måske var nogen af jer søde piger derude som vidste det?

Det er de 2 ting her :

RiVwKh3.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den med k- et er god til at røre kagedej, det brugte min mor den i hvert fald til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen køkkenmaskine selv, men jeg vil mene, at den store flade med "k'et" er til kagedej f.eks. eller en anden flydende dej. Spiralen der - kunne den høre til en kødhakkedims? Det ligner sådan en, der sidder inde i min mors ældgamle kødhakker og fører kødet ned mod kniven og de der huller, hvor det kommer ud... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen køkkenmaskine selv, men jeg vil mene, at den store flade med "k'et" er til kagedej f.eks. eller en anden flydende dej. Spiralen der - kunne den høre til en kødhakkedims? Det ligner sådan en, der sidder inde i min mors ældgamle kødhakker og fører kødet ned mod kniven og de der huller, hvor det kommer ud... :)

Ja det kunne det godt. Jeg har nemlig kødhakkedelen men vidste ikke at det også fulgte med.. Tak :)

Den anden del ved jeg stadig ikke helt. Jeg har jo sådan en dej krog, men det er måske til fast dej altså boller osv? Og så er den anden til kage dej ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den med k- et er god til at røre kagedej, det brugte min mor den i hvert fald til!

Tak det giver god mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger dejkrogen til tykke deje, fx brød. Den anden du viser der er til de lidt lettere deje/blandinger hvor man ikke vil bruge piskeriset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

K-spaden er til kagedej, det er hvertfald det den bruges til herhjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

K for KAGE det lærte min mor mig i sin tid. er så så heldig at jeg har overtaget min mors keenwood og hun har igår købt en ny, så nu er den min.

Den anden ligner meget den fra hakkedelen, som man tilkøber til maskinen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bruges K-spaden også hvis der skal laves store mængder fars :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER