Oprettet March 28, 2013 Jeg er for anden dag i træk vågnet af mareridt. Ikke mareridt som jeg plejer men i værste gyserfilm stil. Igår drømte jeg om at Jeg stod i køkkenet (som ligger på første sal) og pludselig er der en grå hånd der banker hårdt på ruden. Jeg bliver vildt forskrækket og i næste nu kommer en grå hånd op af køkkenvasken og griber fat om mit håndled og skodder en cigaret på mig. Jeg er lige vågnet af den ledeste Chucky drøm (har aldrig set chucky). Den starter sært med at en mand Jeg ikke kender kommer med Barsels gaver. Den ene gave er til mig og Det er en masse citateter om hvor sød en veninde jeg er, Men jeg ANER ikke hvem det er fra. Min mor finder så ud af at det er hendes kusines datter som jeg aldrig har mødt så vi syntes det er sært men vi må hellere få sagt tak og de inviterer os hjem til dem. Min yngste søster (som i drømmen er en tumling) kommer så til at hælde varm kaffe på mandens iPhone som går i stykker. Jeg forsøger at rede den men Det er meget varm og brænder sig ind i huden på mig. Manden går heldigvis en masse telefoner i bilen og bliver slet ikke sur. Deres yngste søn er Chucky, han har gemt sig og vi leder. Der er masser af klamme dukker i huset og chucky ligger i en vasketøjskurv Og griner jeg tager ham op og så kigger han mig ind i øjnene og laver et virkeligt ondt ansigt og jeg bliver VIRKELIG Bange, får svært ved at trække vejret, kan ikke skrige og kan ikke bevæge mig, men jeg snapper ud af det. Min ældste af mine yngre søstre stikker af, jeg finder min mor og yngste søster i krampe med fråde om munden på gulvet. Så Jeg finder en saks Og klipper ham i stykker. Men moren/kusinen griner af mig og samler ham igen, selvom Hun godt ved at han er skyld i at folk dør og Det var så der Mie vækkede mig.... Mareridt er så ulogiske, At noget så åndsvagt og urealistisk kan gøre en kamp svedende bange, give ryste ture og hjertebanken. At det kan sætte gang i de dybe følelser og gøre en forskrækket, seriøst det er jo en SELV der er forfatteren bag. Og hvad betyder det? Det ulækre ved drømmene er jo ikke det der sker men de følelser man får... Nogen der er god til drømme tydning? Eller bare ved hvordan man slipper af med mareridt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Kan lige tilføje at nogle mareridt forstår jeg godt, fx dem der handler om Mie. Det er underbevidstheden der ruster en til at det mest forfærdelige kan ske derfor er man endnu mere beskyttende overfor sit barn (jeg læste engang en artikel om det). Jeg forstår også dagrest drømme fx når man har mareridt om noget man har oplevet, hørt, læst eller set i fjernsynet, det er psyken der bearbejder. Men de her spøgelses/gyser drømme forstår jeg mig ikke på. de giver ingen mening. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Altså vores drømme er jo oftest enten om ting vi ønsker/frygter eller dagsrester, ofte en slags blanding. Det er nu ikke altid at de betyder så meget, og lige med mareridt tror jeg at de stærke ubehagelige følelser ikke nødvendigvis skyldes at drømmen er "vigtig" men snarere at man er på nippet til at vågne og ens bevidsthed blander sig i historien med "det der er sku da ulækkert/uhyggeligt/andet". Man kan jo sagtens drømme vildt skræmmende ting som mens man drømmer ikke er spor skræmmende, men når man vågner blir man rystet over sig selv. Fx har jeg drømt at jeg sku ha amputeret begge ben i vågen tilstand og det var ikke noget særligt, det sku jo bare gøres (i drømmen) men da jeg vågnede havde jeg det lidt anderledes. Hvis jeg skal sige noget om din drøm vil jeg ta "gyset" fra og sige, først får du en gave, som handler om at du er en god veninde og du har en fjern kvindelig slægtning som du ikke vidste du havde - skønt! Alle personer i din drøm er "sider" af dig selv, og du har lige opdaget at du har en ny du ikke kender endnu, hvad hun står for tør jeg ikke sige, men det gør dig usikker (?) og du skal lige finde ud af hvem det er. Men det lyder som en god ting! Så er der nogle barnlige sider som laver en masse rod og ravage, som "voksne" Maja brænder sig på hmm... Den maskuline side (din mand) lader sig dog ikke slå ud, så det peger på at det mest er "farligt" for din feminine/moderlige side. Eller handler mest om den side. Så blir det rigtig gyser agtigt, igen er det noget barnligt som laver ravage men denne gang blir alle andre også påvirket. Jeg tror som sagt at mareridtsfølelserne mest er skabt af opvågningen og derfor ikke rigtig kan/skal tolkes. Du kan bedst selv sige om nogen af de ting jeg har sagt gir mening - der er nemli mange måder at forstå en drøm på, men kun du kan sige om det rammer noget der virker rigtigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Hvor er du god Saga Men du rammer ikke helt plet - den fjerne slægtning var en sær fidus, sådan lidt retarderet :lol manden var ikke min mand men min mors kusines mand, også sådan lidt en af de skæve eksistenser som bevæger sig lige på kanten af loven og ikke har noget imod socialt bedrageri agtig type. Kan godt se det med at min lillesøster kunne repræsentere noget af mig. Hun ville hælde kaffe op i en kande (selvom hun kun var en tumling, men drømme er bare ikke logiske) men glemmer et eller andet og derfor ryger kaffen ud på mobil telefonen. Intentionen var god, det gik bare galt. Min mor ville ikke betale en ny telefon og alle er faktisk lidt bange for hvad manden, som er ude at ryge da det sker, vil sige, men ja han har en masse i bilen så han er ligeglad. Jeg har ofte meget stærke følelser i drømmene jeg bliver både forskrækket og bange og jeg kan forsøge at vække mig selv uden held (faktisk er mine værste mareridt dem hvor jeg drømmer at jeg vågner, men pludselig går det op for mig at jeg ikke er vågen, forsøger igen og finder ud af at jeg ikke kan bevæge mig, jeg er fanget i min egen krop :o :blink Jeg skriger og sparker og slår og flår og bider og vrider, men min krop ligger stille SÅ ubehagelig drøm, jeg sidder næste altid op når jeg endelig vågner af den drøm). Jeg kan drømme jeg kigger ind af et vindue og så er der pludselig et ansigt der stirrer på mig, lidt som drømmen med hånden, det forskrækker mig og mit hjerte hamrer af sted og jeg får en følelse af at have en klump i maven og at være bange som hvis man havde set et spøgelse eller en morder var ved at finde en. Jeg tror Chucky repræsenterer mest i min drøm. Vi var bange for ham før han begyndte at gøre alt det overnaturlige, men hvad pokker skulle en gyser dukke repræsentere? Jo måske noget barnligt, men omvendt er han jo levende deres SØN. Han er måske en overhængende trussel om at der altid kan ske noget ubehageligt? Og jeg kan intet gøre for at standse ham. Ikke engang klippe ham i stykker for han dør ikke af det. Det kan også bare være frygten i sig selv han repræsenterer, for sammenlagt med drømmen fra igår som ikke havde andre lighedspunkter end frygten (jeg tror endda at jeg på det tidspunkt var en vampyr, men jeg har også lige læst twillight bøgerne så det var helt sikkert dagrest på det punkt) og forskrækkelsen. Det er ikke frygt for at miste, blive slået ihjel eller afsløret for noget man har gjort, det er bare frygt for selve objektet en hånd igår og en gyser dukke i nat. Jo Chucky gjorde onde ting ved min mor og søster men det fyldte bare ikke så meget som det at han lavede onde ansigter(gjorde mig bange), havde onde intentioner og ikke kunne ødelægges/stoppes. Kan det være at han er inde over og "pille" ved min moderlige og barnlige side? Og det er de to sider der lige nu er de mest dominerende sider af min personlighed? (Ja altså jeg ved det ikke og sidder bare og lader tankerne flyde, måske det er løsningen på at få det til at stoppe). I går var jeg bare MIG. Jeg gik og ryddede op i køkkenet og puttede noget i skraldespanden (endnu en dagrest da jeg har gjort rigtig meget rent den sidste uges tid) så nøglen ligger i hånden der bare vil gøre mig ondt tror jeg. (føler mig lige nu som en drømme detektiv :loldrømmen behøver jo ikke betyde noget, det er bare så ubehageligt med mareridt så jeg vil bare have dem til at stoppe) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Tja jeg har ikke så mange flere indspark her. Men det lyder som om det du blir angst for er ting som er helt uforudsigelige og ude af din kontrol. En andens hånd, en dukke som ikke burde være levende men som handler på egen hånd. Det er jo en angst de fleste af os kan spejle: angsten for det vi ikke kan forudse eller kontrollere. I perioder kan det fylde mere, måske er der ting i dit liv i øjeblikket eller i den snarlige fremtid som du føler ude af din kontrol og som udløser den slags følelser i drømmene. Din barsel ender, usikkerhed om fremtiden, andet? jeg gætter bare. Du kunne jo prøve at bede om at få en drøm som hjælper dig med at finde ud af hvad du skal gøre. Nogen gange virker det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Tja jeg har ikke så mange flere indspark her. Men det lyder som om det du blir angst for er ting som er helt uforudsigelige og ude af din kontrol. En andens hånd, en dukke som ikke burde være levende men som handler på egen hånd. Det er jo en angst de fleste af os kan spejle: angsten for det vi ikke kan forudse eller kontrollere. I perioder kan det fylde mere, måske er der ting i dit liv i øjeblikket eller i den snarlige fremtid som du føler ude af din kontrol og som udløser den slags følelser i drømmene. Din barsel ender, usikkerhed om fremtiden, andet? jeg gætter bare. Du kunne jo prøve at bede om at få en drøm som hjælper dig med at finde ud af hvad du skal gøre. Nogen gange virker det. Jeg tror vi rammer hovedet på sømmet her! Der er hussalg, arbejdsløshed og alt det stress det indebærer. Jeg er det man kalder en planlægger, jeg planlægger altid fremad men det er sådan set umuligt lige nu, vi har end ikke tanker om somerferien endnu!!! Så det er nok det med ting jeg ikke kan kontrollere/styre eller bare ikke aner hvor det bærer henad. Masser af ting der er usikre. Tak for hjælpen :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites