Besvaret March 28, 2013 At jeg godt kan være lidt bange ved tanken om at skulle føde, skyldes ikke at jeg frygter smerten eller selve det "at føde". Min frygt skyldes at min fødsel var kompliceret, og David var meget stresset under forløbet - og jeg derfor kan være bange for at noget går galt, enten med mig selv eller babyen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Så er jeg lidt nysgerrig. Men hvordan kan det være i er bange for at føde. Man har jo ikke lige mulighed for at spørge dem i tv. Nu ved jeg ikke hvor meget du læser andre tråde herinde, men nogle af os har født børn med handicap, født meget for tidligt hvilket giver komplikationer, eller endda mistet et barn. Der kan være mange grunde. Og det er dét jeg mener. Hvis man ikke kender grunden, synes jeg det er tidligt at "dømme". Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Bliver altså nødt til at sige igen, at problemer, angst osv jo er relative. Tror faktisk jeg kan blive lidt provokeret. For nogle forældre bliver bekymret eller bange, hvis deres barn hoster, har mere end 39 i feber, barnet gylper eller lignende. Andre løfter ikke et øjenbryn. Nogle har problemer som andre slet ikke kan forstå være problemer, men det for personen fylder enormt meget. Om man får det ud på skrift, tv, venindesnak eller andet er vel op til personen selv. Og nej, man kan ikke forvente alle synes problemet er lige så stort, men det ændrer nok ikke på at personen selv synes det. Igen, alt er relativt ud fra hvilken situation man står i. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Det var slet ikke for at dømme at jeg spurgte. Bare af ren nysgerrighed. Jeg var bange for at føde, men efterfølgende synes jeg ikke det var galt. Men jeg kan sagtens følge jer, når i skriver som i gør. Jeg har bare aldrig selv tænkt den tanke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Bliver altså nødt til at sige igen, at problemer, angst osv jo er relative. Tror faktisk jeg kan blive lidt provokeret. For nogle forældre bliver bekymret eller bange, hvis deres barn hoster, har mere end 39 i feber, barnet gylper eller lignende. Andre løfter ikke et øjenbryn. Nogle har problemer som andre slet ikke kan forstå være problemer, men det for personen fylder enormt meget. Om man får det ud på skrift, tv, venindesnak eller andet er vel op til personen selv. Og nej, man kan ikke forvente alle synes problemet er lige så stort, men det ændrer nok ikke på at personen selv synes det. Igen, alt er relativt ud fra hvilken situation man står i. :ditto Enhver frygt er jo reel - uanset grunden! Til Samantha: Når man er førstegangsfødende tror jeg man kan frygte en fødsel fordi det er noget ukendt, mens en flergangsfødende tager udgangspunkt i tidligere fødsler, og derfra kan få en frygt - uanset hvad dén så måtte være. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Det var slet ikke for at dømme at jeg spurgte. Bare af ren nysgerrighed. Jeg var bange for at føde, men efterfølgende synes jeg ikke det var galt. Men jeg kan sagtens følge jer, når i skriver som i gør. Jeg har bare aldrig selv tænkt den tanke. Hvilken tanke? At man kan være bange eller at problemer er relative? Måske udtrykker jeg mig dårligt ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Jeg har termin om 2 dage - og er førstegangsfødende, og må da indrømme at jeg er meget nervøs, for hvordan min fødsel kommer til at gå for det er jo et ukendt område jeg skal ud i. Men jeg ved at jeg vil få al den hjælp og vejledning til at få den bedste fødsel af de fagpersoner, som er på vagt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Hvilken tanke? At man kan være bange eller at problemer er relative? Måske udtrykker jeg mig dårligt ;) Tanken om at ens barn kunne ære handicappet, at der kunne ske en selv eller barnet noget under fødslen. Det har jeg aldrig tænkt over. Jeg frygtede kun om jeg bristede. Og hvor ondt det hele gjorde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Jeg har termin om 2 dage - og er førstegangsfødende, og må da indrømme at jeg er meget nervøs, for hvordan min fødsel kommer til at gå for det er jo et ukendt område jeg skal ud i. Men jeg ved at jeg vil få al den hjælp og vejledning til at få den bedste fødsel af de fagpersoner, som er på vagt. Hvis du Googler Skejbybaby så kommer der en rigtig god video om en fødsel. Den hjalp mig rigtig meget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Har lige fundet det her til jer fra Ekstra Bladet, fra Lines 2. fødsel, hvor der også forklares lidt om hendes angst: "Da Line fra De Unge Mødre var 16 år gammel havde hun en meget kompliceret fødsel, og hun udviklede efterfølgende fødselsangst Line fik derfor lov til at føde sit andet barn, en søn, ved kejsersnit. Det gik dog op for den unge kvinde, at hun ikke selv ville være den første til at holde barnet efter et kejsersnit, og hun besluttede derfor at føde normalt. Du kan i videoklippet øverst i artiklen se, hvordan Lines fødsel gik!" Klik: http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1708682.ece Jeg har sagt det før - jeg syns hun er så sej, især fordi hun overkommer sin angst og hun gør det for sin babys skyld. Mon ikke hun klarer det en 3. gang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2013 Har lige fundet det her til jer fra Ekstra Bladet, fra Lines 2. fødsel, hvor der også forklares lidt om hendes angst:"Da Line fra De Unge Mødre var 16 år gammel havde hun en meget kompliceret fødsel, og hun udviklede efterfølgende fødselsangst Line fik derfor lov til at føde sit andet barn, en søn, ved kejsersnit. Det gik dog op for den unge kvinde, at hun ikke selv ville være den første til at holde barnet efter et kejsersnit, og hun besluttede derfor at føde normalt. Du kan i videoklippet øverst i artiklen se, hvordan Lines fødsel gik!" Klik: http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/tv/article1708682.ece Jeg har sagt det før - jeg syns hun er så sej, især fordi hun overkommer sin angst og hun gør det for sin babys skyld. Mon ikke hun klarer det en 3. gang. Tusinde tak. Så forstår man det bedre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites