Guest M's mor

De unge mødre - Line

36 indlæg i dette emne

Hende sim har Maria og Martin, og nu venter barn med et homoseksuelt par.

Ej undskyld men kan ikke have hende. Først det er en smuk tanke at hun hjælper dem. Men hendes snak om fødsel pisser mig lidt af. Ja gu gør en fødsel ondt. Og da hun har prøvet det to gange før, og hun ikke lige er en der har lyst til at skulle igennem det, så skulle hun nok have tænkt over det inden hun blev gravid igen.

Jeg er en af dem der fødte uden nogen form for smertestillende. Og jeg gør det gerne igen, og selv om det gjorde skide ondt, så var det altså heller ikke værre. Og det jeg har set i de unge mødre så var hendes fødsel da normal. Hun får det til at lyde som om hun har det meget hårdere end alle andre. Og jeg er ret så sikker på at der er andre der har prøvet det der var værre.

Hun irritere mig bare sådan. Undskyld det gik udover jer.

Del dette indlæg

Jeg tænker lidt... du kan i princippet ikke vide om Line er bruger herinde på babyklar... Jeg synes faktisk ikke det er særlig pænt det du skriver, og jeg ville blive ked af det, hvis det var mig det blev skrevet om. Det er fint at ligge op til debat, men i mine øjne bliver det meget personligt, det der bliver skrevet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Pada.. Jeg synes i øvrigt Line har fuldstændig ret, angående fødsel ;) Og jeg synes det er belastende med kvinder, der mener at fordi DERES fødsel ikke var smertefuld, overdriver de kvinder, der synes det var voldsomt smertefuldt.. Det tog mig mange måneder at komme mig over min fødsel, og tanken om at skulle føde igen, er stadigvæk skræmmende - dog er jeg nået til nu, at jeg ville gå igennem det for et barn mere.. Men det tog mig altså måneder at nå så langt!!! Mange kvinder siger de glemmer hvordan veer føles, og at de ikke kan huske hvor ondt det egentlig gjorde - jeg kan stadigvæk huske det 100%, og fx ved blærebetændelse hvor det niver eller ÆL, så kan jeg få helt kuldegysninger ved tanken om en ve! Så jeg kan 100% føle Line når hun taler om fødsler...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg så hendes 2. fødsel, der hvor hun stod op, og jeg syns hun var vildt sej da det kom til stykket. Så undrer mig faktisk over hun stadig er bange for fødsel og bange for smerter.

Men undrer mig endnu mere over hendes valg at få 3. barn som 22 årig og alene, og så med et homosexuelt par, jeg syns på en gang det er ret flot at ville hjælpe dem til at få et barn, og et meget mærkeligt valg som jeg har svært ved selv at sætte mig ind i. Men er nu mest bare nysgerrig, og ser frem til at følge med i hvordan det skal gå.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil lige sige. Min fødsel er ikke glemt og heller ikke de smerter der fulgte med. Men tror jeg synes det var slemt fordi man ikke vidste hvad man gik ind til og man ikke vidste hvordan man skulle håndtere feks presseveer. Men samtidig så tænker jeg at var det virkelig så slemt så gjorde man det ikke igen.

Har nogle mostre der kun har fået et barn, og vi joker lidt med at det var fordi de ikke turde få flere. Min mormor fik 12 stk.

Jeg lå på alle fire under fødslen og synes det gik meget nemmere på den måde, så må det da osse gøre ved man står op. Men så bange hun var for at føde, så forstår jeg ikke hun fik nr to og nu nr tre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg tænker man skal tænke sig om omkring måden man skriver på, fordi det kan fremstå mere negativt end meningen var. Når det så er sagt, så når man vælger at stille op med markante meninger i tv, så må man også kunne leve med, at ikke alle har lige positivt syn på en, og at andre kan skrive om deres holdninger til en.

Men alligevel behøver vi på babyklar ikke være laveste fællesnævmer, når vi ser med kritiske øjne på andre. Og ja meningerne er forskellige i forhold til fødsel, og folk har forskellige smertetærskler.

Jeg kan jo af gode grunde ikke snakke med, om hvor ondt en fødsel gør eller ikke gør, hvor hurtigt man glemmer smerten eller ikke gør. For jeg kommer jo aldrig til at opleve en fødsel på egen krop - i hvert fald ikke bogstaveligt.

Men igen der er jo forskellige måde at opfatte en fødsel på, og det synes jeg der skal være plads til. En synes ikke smerten var så frygtlig som Line i D:U:M synes. Og sådan er det jo bare...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Pada.. Jeg synes i øvrigt Line har fuldstændig ret, angående fødsel ;) Og jeg synes det er belastende med kvinder, der mener at fordi DERES fødsel ikke var smertefuld, overdriver de kvinder, der synes det var voldsomt smertefuldt.. Det tog mig mange måneder at komme mig over min fødsel, og tanken om at skulle føde igen, er stadigvæk skræmmende - dog er jeg nået til nu, at jeg ville gå igennem det for et barn mere.. Men det tog mig altså måneder at nå så langt!!! Mange kvinder siger de glemmer hvordan veer føles, og at de ikke kan huske hvor ondt det egentlig gjorde - jeg kan stadigvæk huske det 100%, og fx ved blærebetændelse hvor det niver eller ÆL, så kan jeg få helt kuldegysninger ved tanken om en ve! Så jeg kan 100% føle Line når hun taler om fødsler...

:ditto til det hele!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det der kommer ud af fødslen opvejer det at føde mange gange. Tror da de fleste kan huske sine fødsler. Om jeg kan tolererer hende eller ej er lige gyldigt. Der er frivilligt at se programmet og hun er jo god ved sine børn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu kender jeg Line personligt, har gået i folkeskole med hende, men er ikke en veninde (så i skal ikke "frygte "at jeg viser hende dette)

Men kan måske fortælle mere om hvordan min opfattelse af Line som person er.

I mine øjne har hun altid krævet meget opmærksomhed og gik gerne i ekstremer for at få den. Hun er en "se mig" type og det undrede mig ærlig talt ikke da jeg fandt ud af hun skulle være med i d.u.m.

Hun er ellers en sød pige der er til at snakke med og nede på jorden. Hun er god ved sine børn og det er tydeligt at se (også når der ikke er kamera på, men de f.eks er ude at handle)

Mht at hun nu venter nr tre og er bange for at føde: ja kan godt forstå at hun skulle ha tænkt på det inden (som trådstarter nævner), men jeg ved hun har gjort det af sit gode hjerte, for at glæde andre (og så måske lidt for at få omtale ifm d.u.m. - igen "se mig")

Jeg følger ikke med i d.u.m. Men ser en udsendelse en gang i mellem, så har svært ved at vide præcis hvad tv har sagt/vist.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker lidt... du kan i princippet ikke vide om Line er bruger herinde på babyklar... Jeg synes faktisk ikke det er særlig pænt det du skriver, og jeg ville blive ked af det, hvis det var mig det blev skrevet om. Det er fint at ligge op til debat, men i mine øjne bliver det meget personligt, det der bliver skrevet.

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der har vist før været en tråd om de unge mødre, som gik lidt tæt på hvad der var okay at skrive/ikke skrive. Personligt får jeg lidt ondt i maven når jeg læser denne her tråd, da jeg synes den går for tæt på den omtale person. Selvfølgelig må man forvente at der snakkes om én når man deltager i sådan et program, men for mig er det ikke okay at skrive som der er blevet i denne her tråd. Hvis jeg var Line ville jeg nok blive lidt ked af at læse hvad der er skrevet her.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man udstiller sig selv sådan i et reality program så må man også ta med at folk har meninger om det de ser og diskuterer ens person. Det syns jeg faktisk er ok.

En anden ting er, andre kan føle sig ramt, når det er følsomme emner som disse. Nogen kvinder er så bange for at føde at de vælger planlagt kejsersnit - et valg jeg syns man må respektere, lige så meget som de kvinder som vælger at føde uden smertelindring, eller føde hjemme, eller noget helt fjerde. I vores tid har vi kvinder ret til at ha indflydelse på vores kroppe og hvad vi føler os i stand til, også når det gælder fødsel. Vi er meget forskellige og har det meget forskelligt med at skulle føde og med de fødsler vi har bag os. Og det er ikke helt rimeligt at sammenligne og dømme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man udstiller sig selv sådan i et reality program så må man også ta med at folk har meninger om det de ser og diskuterer ens person. Det syns jeg faktisk er ok.

En anden ting er, andre kan føle sig ramt, når det er følsomme emner som disse. Nogen kvinder er så bange for at føde at de vælger planlagt kejsersnit - et valg jeg syns man må respektere, lige så meget som de kvinder som vælger at føde uden smertelindring, eller føde hjemme, eller noget helt fjerde. I vores tid har vi kvinder ret til at ha indflydelse på vores kroppe og hvad vi føler os i stand til, også når det gælder fødsel. Vi er meget forskellige og har det meget forskelligt med at skulle føde og med de fødsler vi har bag os. Og det er ikke helt rimeligt at sammenligne og dømme.

Vi vælger jo også at "udstille" os her på forum, når vi skriver et indlæg - men derfor skal man jo stadigvæk tale pænt om folk.. Man kan på en pæn måde, sagtens sige at man ikke er enig, eller at man ikke synes det er helt den måde tingene skal håndteres på :) Men jeg er ellers enig med dig...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Myliona - jeg synes, at du har en god pointe. Jeg synes, at det er ok man diskuterer kendiser og deres udtalelser, men det skal være på en sober måde. Man kan godt være uenig uden at være grov i munden. Jeg synes så ikke, at der bliver talt meget groft i denne her tråd, der har været andre tråde med ord som "hjernedød" - "idiot" osv, og den slags er ikke ok.

Men Samantha - nu startede du den selv op, og du er i din gode ret til at se dig irriteret på hende, men jeg tænker lidt, at det om at du ikke kan have hende og at hun pisser dig af ikke er så diplomatisk skrevet, det ville du heller ikke skrive om en anden bruger herinde jo :)

Så lad os bare være enige om, at det er ok at snakke om kendte mennesker, men lad os holde det sobert, ok?

:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vælger jo også at "udstille" os her på forum, når vi skriver et indlæg - men derfor skal man jo stadigvæk tale pænt om folk.. Man kan på en pæn måde, sagtens sige at man ikke er enig, eller at man ikke synes det er helt den måde tingene skal håndteres på :) Men jeg er ellers enig med dig...

Enig med Myliona. Det er fair nok at forvente at folk taler om en, hvis man har stillet op til et program - men derfor kan vi jo godt herinde tale pænt om dem og sige tingene på en pæn måde.

Angående det med fødsel og smerte - så er det jo MEGET forskelligt hvordan vi kvinder oplever en fødsel! Nogle vil have mere smerte end andre, og nogen kan udholde mere smerte end andre. Derfor kan vi ikke sammenligne - som TS gør når du siger "så var det heller ikke værre". Det kan det jo godt have været for hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil egentlig ikke kommentere så meget på Line eller hendes valg, på nogle punkter forstår jeg det slet ikke, på andre punkter synes jeg bare hun er virkelig sej ;)

Men mht tanken og frygten for den tredje fødsel, så forstår jeg hende fuldt ud. Mine to - faktisk tre - foregående fødsler er ikke gået efter bogen nogle af dem, og selvfølgelig frygter jeg osse at føde denne gang. Jeg går født uden smertestillende osse, det får mig nu ikke til at føle mig mere som en stærk kvinde, jeg synes såmænd jeg er blevet så stærk at jeg denne gang vil sørge for at få "prinsessestikket" i go tid hvis jeg føler det er nødvendigt.

Nogle føder nemmere end andre, jeg er ikke en af dem.. og jeg vil så gerne have at denne, min sidste fødsel, bliver en god oplevelse... Forstår hendes tanker fuldt ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man skal passe på med at dømme andre ud fra "så lidt info". Det kommer også an på hvilken livssituation man står i- hvor man er henne i verden osv. Jeg kan da også synes at nogle har ret små problemer, som bliver ret store og fylder meget i nogle menneskers liv. Men det er sammenholdt med mit liv. Andre igen vil også synes at mine problemer, smerter eller livsindstilling er helt off i forhold til deres. Men jeg ville da blive ked af, hvis noget jeg synes var et fokuspunkt eller noget som fyldte meget i mit liv, blev negligeret af andre brugere på et åbent forum.

Min pointe er nok bare, at problemer er relative. Lad folk have dem, som hver har sine, uden at hænge dem ud. Man vil vel gerne behandle folk som man gerne selv vil behandles- selvom man ikke kender dem. Jeg øver mig hver eneste dag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

P.S. Jeg gider heller ikke prøve en 3. fødsel. What so ever. Er rigeligt traumatiseret fra de 2 første ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Myliona - jeg synes, at du har en god pointe. Jeg synes, at det er ok man diskuterer kendiser og deres udtalelser, men det skal være på en sober måde. Man kan godt være uenig uden at være grov i munden. Jeg synes så ikke, at der bliver talt meget groft i denne her tråd, der har været andre tråde med ord som "hjernedød" - "idiot" osv, og den slags er ikke ok.

Men Samantha - nu startede du den selv op, og du er i din gode ret til at se dig irriteret på hende, men jeg tænker lidt, at det om at du ikke kan have hende og at hun pisser dig af ikke er så diplomatisk skrevet, det ville du heller ikke skrive om en anden bruger herinde jo :)

Så lad os bare være enige om, at det er ok at snakke om kendte mennesker, men lad os holde det sobert, ok?

:)

Så enig. Her skulle gerne være rart og trygt at være :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil lige sige at ja det var vist skrevet forkert.

Jeg synes hun virker til at være en god mor, og hun er god til at tage børnene med i feks madlavning. Og snakker også gost til dem osv.

Jeg har nok bare svært ved at forstå den tredje fødsel når hun er så bange, for nr to fødsel så jo ikke indtil at være andet end normal. Men det er jo bare hvad tv viser.

Jeg føler mig ikke som en stærk kvinde fordi jeg kunne føde uden at få nogen form for bedøvelse. Men ja det drikke særlig fedt at føde, og madison strittede med hendes finger så jeg skulle syes fire steder, tog halvanden time. Og lige der følte jeg mig som super woman ;) men var jeg så bange for at føde som Line så havde jeg seriøst ikke gjort det.

Øh troede egentlig at børnene havde samme far. Altså Maria og Martin. Sådan havde jeg forstået det tidligere.

Hun lyder så glad når hun fortæller om at nu bliver de en familie og de skal hjælpe hinanden. Objet kan ikke lade være med at tænke om det bliver sådan. For håber da ikke at parret bruger hende som "rugemor" og så er det det. Håber hun får lov at få det som hun udtrykker det

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det så ikke bare ok sejt at gøre det, selvom man er mega bange? Men omvendt har hun to velfungerende børn, så hun ved jo det er dét værd. Derfor må man vel godt være bange. Personligt er jeg mega bange for at føde for tidligt. Så bange, at jeg aldrig skal have flere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er så meget man ikke ser på tv. Jeg er ikke bange for at føde men har da nogle trælse oplevelser i bagagen med min graviditet og igangsættelse men ikke noget der ikke kan mig få mig til at opgive ønsket om endnu et barn. Så ja det er da sejt at kan overgå sin egen angst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige præcis... Skulle lige til at skrive det. Jeg er virkelig bange for at føde denne gang, for jeg ved hvor svære fødsler jeg har haft. Men jeg ved jo hvilket mirakel der kommer ud af det, og vil jeg ha det, så er der jo bare ingen vej udenom. Mon ikke osse hun har det sådan :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det så ikke bare ok sejt at gøre det, selvom man er mega bange? Men omvendt har hun to velfungerende børn, så hun ved jo det er dét værd. Derfor må man vel godt være bange. Personligt er jeg mega bange for at føde for tidligt. Så bange, at jeg aldrig skal have flere.

Er sgu faktisk ret enig ned dig.

Når det er sagt, tænker jeg lidt

Hvorfor ikke bare lade det passere og syntes det er fedt vi lever og gør tingene forskelligt.

Istedet for at irreteres over andres måde at leve livet på, det er da for sølle at give et tv program så meget mag at man ligger ligefrem ikke tåler et andet menneske.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er jeg lidt nysgerrig. Men hvordan kan det være i er bange for at føde.

Man har jo ikke lige mulighed for at spørge dem i tv.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER