Kamillawn

Krea smalltalk og billedtråd

1,256 indlæg i dette emne

Har ikke lært vrang endnu. :p

Det kan du snildt lære :P

Del dette indlæg

Det kan du snildt lære :P

En ting af gangen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Garnudsalg holder åbent hus i weekenden. Nøj, det frister. Må finde et eller andet jeg kan sælge, så jeg kan få råd til garn :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubii er langt om længe blevet færdig med mit juletræstæppe - det helt store broderiprojekt :D Det skulle bare være færdig inden lillepigens ankomst :) Mangler dog lige at få klippet det rundt og sat kantbånd på hvilket jeg gruer lidt for.

Og så er jeg kommet godt i gang med at hækle et tæppe! Det er skønt at gå hjemme :D 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jubii er langt om længe blevet færdig med mit juletræstæppe - det helt store broderiprojekt :D Det skulle bare være færdig inden lillepigens ankomst :) Mangler dog lige at få klippet det rundt og sat kantbånd på hvilket jeg gruer lidt for.

Og så er jeg kommet godt i gang med at hækle et tæppe! Det er skønt at gå hjemme :D

Billeder  :glad

Uh, spændende med tæppe. Jeg er igang med nummer to. Det tager mega lang tid men er virkelig hyggeligt at sidde med

Del dette indlæg

Annonce ♥

Garnudsalg holder åbent hus i weekenden. Nøj, det frister. Må finde et eller andet jeg kan sælge, så jeg kan få råd til garn :D

Hvor er jeg glad for jeg har indkøbsstop ^_^

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glæder mig til at se billeder :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er jeg glad for jeg har indkøbsstop ^_^

Uh, det har jeg jo ikke. Jeg er i syv sind. Gad virkelig godt derud og kigge. Må se om jeg kan lokke manden. Skal jo bare lige ud og kigge..... ;) :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh, det har jeg jo ikke. Jeg er i syv sind. Gad virkelig godt derud og kigge. Må se om jeg kan lokke manden. Skal jo bare lige ud og kigge..... ;) :D

Haha, ja som om :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er egentlig ikke meget kreativ, men er alligevel ret glad for de ting jeg har fået lavet! :)

Her er så juletræstæppet som altså har været et par år undervejs  :blush Det måler ca. 1,5 m hver vej så det er ok stort. Det skal som sagt lige være rundt og have et rødt kantbånd på, men det er vist for avanceret til mig, så der må min mor ind over :D

post-10317-0-60186200-1441871678_thumb.j

For et par år siden hæklede jeg så dette tæppe

post-10317-0-43154300-1441871685_thumb.j

Jeg har længe gerne ville lave et nyt lige sådan bare i helt andre farver. Men så fik jeg alligevel lyst til at prøve noget helt andet, så nu hækler jeg lapper :) Tænker det måske er lidt mere overskueligt med en snarlig baby på vej :) Det er i hvert fald hyggeligt :) 

post-10317-0-72155200-1441871691_thumb.j

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det fine ting! Hold da op et arbejde med at brodere! :respekt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op, Aja. Mega respekt for dit store arbejde. Hvor er det bare fint! Der må godt nok ligge mange timer bag det imponerende broderi

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er egentlig ikke meget kreativ, men er alligevel ret glad for de ting jeg har fået lavet! :)

Her er så juletræstæppet som altså har været et par år undervejs  :blush Det måler ca. 1,5 m hver vej så det er ok stort. Det skal som sagt lige være rundt og have et rødt kantbånd på, men det er vist for avanceret til mig, så der må min mor ind over :D

attachicon.gifrsz_20150910_092105.jpg

For et par år siden hæklede jeg så dette tæppe

attachicon.gifrsz_20150910_092600.jpg

Jeg har længe gerne ville lave et nyt lige sådan bare i helt andre farver. Men så fik jeg alligevel lyst til at prøve noget helt andet, så nu hækler jeg lapper :) Tænker det måske er lidt mere overskueligt med en snarlig baby på vej :) Det er i hvert fald hyggeligt :)

attachicon.gifrsz_20150910_093343.jpg

Wauw wauw wauw siger jeg bare.

Har du opskrift på de to tæpper du har hæklet og er igang med?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, hvor er I søde :) Det har da også været lidt et arbejde at brodere, men det har også ligget stille i længere perioder fordi jeg kun har arbejdet på det når jeg havde lyst. Det skal jo helst være hyggeligt, så gider ikke stresse med at skulle have tingene klar til et bestemt tidspunkt. Så det tager som regel sin tid :D 

Jeg har ikke en opskrift på det første tæppe, for det var bare noget min mor viste mig. Og jeg kan ikke heeelt huske hvordan det var. Men jeg kan se at der kommer mange lignende opskrifter op hvis man bare søger på hæklet zig zag tæppe, så det burde være muligt at finde noget.

Opskriften på blomsterlapperne er her 

http://colorncream.blogspot.dk/2014/03/flower-square-tutorial-vi.html

Den er på engelsk, men man kan vist skrive til hende for at få en på dansk (hvilket jeg først opdagede efter jeg havde brugt laang tid på at forstå den engelske - så derfor har jeg ikke selv den danske :rolleyes ) 

Jeg har så bare ændret lidt så jeg laver almindelige stangmasker til blomsterbladene i stedet for dobbelt. Så bliver bladene selvfølgelig lidt kortere men til gengæld også en del nemmere at lave :D 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, hvor er I søde :) Det har da også været lidt et arbejde at brodere, men det har også ligget stille i længere perioder fordi jeg kun har arbejdet på det når jeg havde lyst. Det skal jo helst være hyggeligt, så gider ikke stresse med at skulle have tingene klar til et bestemt tidspunkt. Så det tager som regel sin tid :D

Jeg har ikke en opskrift på det første tæppe, for det var bare noget min mor viste mig. Og jeg kan ikke heeelt huske hvordan det var. Men jeg kan se at der kommer mange lignende opskrifter op hvis man bare søger på hæklet zig zag tæppe, så det burde være muligt at finde noget.

Opskriften på blomsterlapperne er her 

http://colorncream.blogspot.dk/2014/03/flower-square-tutorial-vi.html

Den er på engelsk, men man kan vist skrive til hende for at få en på dansk (hvilket jeg først opdagede efter jeg havde brugt laang tid på at forstå den engelske - så derfor har jeg ikke selv den danske :rolleyes ) 

Jeg har så bare ændret lidt så jeg laver almindelige stangmasker til blomsterbladene i stedet for dobbelt. Så bliver bladene selvfølgelig lidt kortere men til gengæld også en del nemmere at lave :D

Tak :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan man hækle for stramt ?? :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan man hækle for stramt ?? :chin:

Ja :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja :)

Så er det derfor jeg ikke kan få det til at fungere :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det derfor jeg ikke kan få det til at fungere :P

Prøv med en større pind/nål evt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv med en større pind/nål evt :)

Har kun en nål, som jeg endda har lånt mig til.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det derfor jeg ikke kan få det til at fungere :p

Øv da :(

Jeg hæklede et helt barnevognstæppe til W alt for stramt! Jeg kan da godt se nu, at det ikke vinder en eller anden skønhedspris, men det fungerer nu fint.

Kan du evt bare bruge en større nål?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja så er det ikke nemt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bor du i nærheden af en genbrugsbutik? Der kan du sikkert anskaffe dig en til billige penge

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv da :(

Jeg hæklede et helt barnevognstæppe til W alt for stramt! Jeg kan da godt se nu, at det ikke vinder en eller anden skønhedspris, men det fungerer nu fint.

Kan du evt bare bruge en større nål?

Har kun en nål, en 3,5mm. Men er stadigvæk kun på øvestadiet. Men kan ikke komme ind i de masker jeg skal for at lave fm.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER