Oprettet March 17, 2013 Jeg ved godt dette indlæg burde ligge i børne sygdom, men tror der er flere der kigger med her. Hvad er De bedste råd når de små har feber? Mie har kun haft lidt feber én gang i forbindelse med vaccine, aldrig så meget som nu, så har faktisk ikke nogen erfaring. Hvordan får i mad i dem? Mie har kun taget 150 ml flaske siden igår kl. 22, og der kom en del op igen efter et hoste anfald. Grød gad hun ikke. Jeg har også forsøgt med sukkervand. Hun får tilbudt mælk med jævne mellemrum men jeg får et klart "nej tak". Jeg har givet hende en kortærmet body og strømpebukser på med tanken om at holde hende kølig uden at hun bliver kold og fryser. Jeg regner med at hun får lov til at sove alt det Hun vil, når hun vil. Hvor høj skal temperaturen være før jeg Skal ringe til lægen? Andre gode råd? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Lille pus.. I skal blive ved med at tilbyde væske, mælk/vand/sukkervand/the alt tæller. Hun skal mindst have 4 våde bleer på et døgn, de behøver ikke være meget våde, lidt tæller også som en våd ble. Hun må ikke blive for slap og slatten. Og så er jeg af den holdning, hellere ringe en gang for meget til lægen end en gang for lidt :) Rigtig god bedring med Mie, det er så hårdt når de er syge :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Lille pus.. I skal blive ved med at tilbyde væske, mælk/vand/sukkervand/the alt tæller. Hun skal mindst have 4 våde bleer på et døgn, de behøver ikke være meget våde, lidt tæller også som en våd ble. Hun må ikke blive for slap og slatten. Og så er jeg af den holdning, hellere ringe en gang for meget til lægen end en gang for lidt :) Rigtig god bedring med Mie, det er så hårdt når de er syge :kram2 :ditto Da David var syg i sidste week-end tog han ca. 200 ml mælk i døgnet, til gengæld var han svært glad for vand. Vil sige du skal lokke alt det væske i hende, som du kan komme til. Personligt ringer jeg til lægen når feberen nærmer sig 40 grader, og så må det være op til ham/hende at vurdere om der er brug for et tjek. Kan lige tilføje at det tog 4-5 dage før David igen var oppe på sin normale appetit, efter han blev rask - så du skal ikke fortvivle når hun ikke vil spise så meget efter hun er blevet rask. ;) Rigtig god bedring med hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Tak for svar. Jeg er ikke voldsomt urolig men til gerne gøre det bedste for hende. Hun har lige taget 120 ml tynd mælk dvs der var en skefuld MME mindre i. Hendes feber er faldet ganske lidt fra 39,4 til 39,0 og hun sover nu (det tog 1 min) hun var også knapt så pylret lige inden hun tog flasken så håber der er bedring efter luren. Nu vil jeg se om jeg også kan få noget søvn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Da vi havde læge til Carl Emil her i Thailand sagde han at så længe der var kontakt (ikke alt for sløv og slatten) og at der ar tissebleer (4-5 i døgnet) var det et godt tegn. Alt over 40,5 = læge. Han sagde også at appetit blev en by i Rusland når babyer er syge. Men bare lidt væske (og så igen holde øje med våde bleer) var ok. Her har vi så også været nødsaget til kolde omslag men det er vist ikke nødvendigt i kulden derhjemme. Ellers vil jeg også sige - er du urolig så ring til lægen. Rigtig god bedring med hende :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Sidst jeg var til lægevagten med Benjamin, ringede jeg om natten da den nåede 40,2 der var så først en læge på hospitalet kl 8 om morgen og fik at vide så længe der var kontakt og han dog lidt væske, havde våde bleer kunne jeg gost vente, havde han 41 eller over indlage de altid.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Har ikke andre gode råd end der er givet, men lige sige god bedring med hende.... Der er bare ikke noget værre når de små pus er syge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Har desværre ingen råd, da Ida ikke har været syg endnu.. Men rigtig god bedring til Mie :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Tilbyd vaeske(gerne ogsaa bare vand!), omsorg og alt det soevn, hun kan faa. Saa uldbody god, isaer hvis det er snot, saa skal de holdes varme, men selvfoelgelig kunne komme af med varmen og ikke blive fugtige af at svede, derfor uld :) Har selv en ret pylret, snottet hoste-Noah med roed numse, savl, tyggen paa fingre, 37,9-38,5 i feber, men han spiser og drikker, leger - og griner ogsaa. Det er ikke sjovt at have sygt barn, saa kram til dig og god bedring med hende :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 17, 2013 Tak for svar piger. Kl 17 var feberen faldet til 38,7 men nu tror jeg altså desværre den er højere igen. Hun har fået en masse slatter mælk, sukkervand og tyndt mælk, hvoraf det sidste var det største hit. Og alle bleer har været våde så på den måde virker hun jo o.k. Men hun går tydeligvis haft ubehag hele dagen og søvn har været en by i rusland. Virkelig underlig dag. Kan stadig høre gråd selvom hun ligger ved siden af og sover. Sådan en irriteret "jeg-ved-ikke-hvad-jeg-vil-få-det-til-at-gå-væk-lad-mig-være-gå-ikke-fra-mig-tag-mig-op-rør-ikke-ved-mig-noget-gør-ondt" gråd. stakkels lille mus. Vil hende bare det bedste - men alligevel godt klaret at hendes første sygdom først kom dagen før hun bliver 7 mdr. Del dette indlæg Link to post Share on other sites