Vinnus

Navlen

11 indlæg i dette emne

Altså det her problem har jeg ikke haft med pigerne, så spørger lige jer først inden jeg tager kontakt til sp :)

Når navle stumpen er faldet af, hvor længe må der så småbløde fra navlen efter?

Pixies stump faldt af da hun var ca 8 dage og nu her hvor hun er 17 dage, småbløder det stadig lidt. Altså man kan se lidt blodpletter på bleen hvor det rører.

Den lugter ikke eller har grønt/gult pus.

Der er sort skorpe på, som nulres af engang imellem.

Er det normalt eller skal der kigges på det?

Del dette indlæg

Jeg aner det ikke. Men jeg tror nu ikke det er farligt. :) ville dog lige høre sp..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener Mies navle blødte længe men jeg tør ikke sige andet end at jeg tror det er en god ide at spørge SP

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan altså godt være det bare er min ammehjerne. Men jeg mindes ikke at vi nulrede sårskorpen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vidt jeg husker blødte Idas navle slet ikke, da den faldt af. Men det kan godt være at det er min ammehjerne der spiller mig et pus.

Men hør lige SP'en :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Karlas navle var rød 1-2 uger efter den faldt af, men blødte ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan altså godt være det bare er min ammehjerne. Men jeg mindes ikke at vi nulrede sårskorpen?

Det er bleen der nulrer den af.

Sp kommer vist på onsdag så tror lige jeg får hende til at se på det. Bare lige for at være sikker

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville mok lige være obs på den navle, for det lyder som Gry's navle i starten og det endte med betændelse i navlen som skulle behandles med fucidin salve.

Del dette indlæg

Annonce ♥

cecilias navle blødte også lidt i en del tid faktisk...nok en to uger i hvert fald, altså dvs ikke sådan styrtbløder, men sp sagde vi skulle rense med en våd vatpind, og så fjerner man jo sårsnasket. Ingen betændelse her.

På sygehuset sagde de at det er MEGET sjældent at der år betændelse i, så ro på ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

cecilias navle blødte også lidt i en del tid faktisk...nok en to uger i hvert fald, altså dvs ikke sådan styrtbløder, men sp sagde vi skulle rense med en våd vatpind, og så fjerner man jo sårsnasket. Ingen betændelse her.

På sygehuset sagde de at det er MEGET sjældent at der år betændelse i, så ro på ;)

Pyh det var da rart at vide :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mathias navle blødte også længe efter og jeg var dog inde og få den tjekket, men der var ikke noget, jeg skulle bare være opmærksom på om det blev meget rødt et stykke udenfor navlen for så kan det være tegn på betændelse. Hans ble sad os og skarvede omkring navlen, så måske derfor det os blødte længe, men syntes ikke det var til at undgå

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER