Oprettet March 11, 2013 Hej Min kæreste og jeg skal til at prøve at blive gravide. Men jeg ville samtidig gerne nå at tabe mig lidt inden. Er dette overhovedet en mulig kombination eller skal jeg vente med at tabe mig til efter graviditeten...ved jo ikke hvor lang tid der går før jeg bliver gravid. Har set en madplan der giver en ca 1300 kalorier om dagen fordelt på kød,frugt, brød og mejeri...er dette for lidt?? Den ville nemlig kunne få mig bare 4-5 kilo ned på ca 1,5 måned (har højst sandsynligt først ægløsning om en uges tid, men er lige stoppet på p-piller så jeg ved det ikke) Håber der er nogen der kan hjælpe. :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 11, 2013 De kilo du kan tabe dig inden en graviditet er da bestemt ikke spildt så go for it. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 11, 2013 Jeg tænker måske lidt anderledes på det. Hvad med at indtage lidt højere antal kalorier (men stadigvæk nok til at tabe sig) i de par uger der går mellem ÆL og mens, hvor du ikke ved, om du er gravid, og så være på den strenge kur på 1300 kalorier i "de sikre" uger? Hvorvidt du kan/bør tabe dig afhænger som der også er blevet sagt af graden af overvægt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 11, 2013 Jeg tænker måske lidt anderledes på det. Hvad med at indtage lidt højere antal kalorier (men stadigvæk nok til at tabe sig) i de par uger der går mellem ÆL og mens, hvor du ikke ved, om du er gravid, og så være på den strenge kur på 1300 kalorier i "de sikre" uger? Hvorvidt du kan/bør tabe dig afhænger som der også er blevet sagt af graden af overvægt... Jeg tror det er lidt ligegyldigt. Har fået fortalt at baby agerer som en parasit - så længe moderen ikke er ved at dø af sult, så tager baby hvad den skal have først. Jeg tror nærmest at argumentet for ikke at gå igang med en slankekur under projekt baby skulle være at det kunne gå ind og forhindre ægløsninger - men her tror jeg blot det handler om ikke at gå på nogle af de der helt sindssyge diæter, hvor man stort set ikke spiser - og blot gøre alt med måde :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 11, 2013 Efter lige knapt halvandet års forsøg på at blive gravid, havde vi lidt kastet håndklædet i ringen herhjemme og var så småt ved at starte op i behandling - og derfor gik jeg i gang med at tabe mig. Jeg levede af ca 1000 kcal om dagen, indtil jeg fandt ud af at jeg faktisk allerede var gravid. Jeg nåede at være i gang i 9 dage og er ret sikker på at David ikke har taget skade af det ;) Jeg synes man skal passe på med at sætte sit liv på standby indtil man bliver gravid. Jeg ved, af erfaring, at der kan gå langt tid inden det lykkes. Held og lykke med PB. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 11, 2013 Tak for hurtigt svar...jeg har talt med lægen idag og hun sagde det lød meget fornuftigt. Så tror jeg vil påbegynde kostomlægning med det samme :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 12, 2013 Vil bare lige indskyde at en god og sund kost + motion kan virke positivt for fertiliteten :) så bare klø på :) desuden er dernjo forskel på om man lever sundt og tåber sig i vægt, eller om man går på decideret slankekur :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites