MamatilJ&M

Ansøgning - har brug for hjælp...

17 indlæg i dette emne

Jeg står desværre i den situation at jeg skal finde et nyt job. Ellers står jeg til en fyreseddel når jeg vender tilbage fra barsel, så jeg kan jo ligeså godt begynde...

Men det er dælme længe siden jeg sidst har skrevet en ansøgning. Hvad skal jeg sende med ud over cv? Har lige modtaget en udtalelse fra min nuværende arbejdsplads, som jeg regner med at sende med. Men hvad med gamle udtalelser og karakter mv. Er det noget man behøver at sende med mere?

Gode råd modtages :)

Del dette indlæg

jeg har sendt alle de bedste udtalelser med, som jeg havde - samt karakterbøger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

det afhænger meget af jobbet du søger! Jeg er selv udannet ingeniør/arkitekt og når jeg skal sende en anbefaling vil det være helt fjollet at sende mine karakterer med, der skal jeg i stedet have fokus på mit portfolie som indeholder det jeg kan :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Send de nyeste udtalelser med, samt cv.

Karaktere osv, kun hvis det er relevant (Fx er jeg uddannet folkeskolelærer, og har ikke haft andet end to års erfaring derfor er mine karaktere relevante).. Har man arbejdet som folkeskolelærer i 15 år, er de knap så relevante ;)

Det samme med gamle udtalelser - hvordan du arbejdede for 15 år siden, er ikke så relevant.. De får en million ansøgninger, og de ved jo hvordan de fleste anbefalinger ser ud ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer an på hvad det er for en slags job du søger.

Jeg er cand. scient'er og skulle absolut ikke sende hverken anbefalinger eller karakterer. Hvis de er interesserede henvender de sig og får et nummer til en udtalelse.

Held og lykke med det :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bliver en uopfordret ansøgning til et sted de kommer til at mangle en barselsvikar. Det er ikke noget jeg er uddannet inden for, men det er hende der sidder i stillingen heller ikke. Men I bekræfter min egen tanke. Det bliver ansøgning, cv og nyeste udtalelse. Næst nyeste er en være gang rod. Man skal vist kende min tidligere chef for at forstå den :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

:kram Kan godt huske du skrev i smalltalk tidligere, og tænkte nok det var noget i den dur her, der var sket.

Har desværre ingen erfaring, da jeg jo selv skal ud i det snart. Hulk synes det er helt uoverskueligt.

Håber du er heldig at få noget lidt tættere på :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram Kan godt huske du skrev i smalltalk tidligere, og tænkte nok det var noget i den dur her, der var sket.

Har desværre ingen erfaring, da jeg jo selv skal ud i det snart. Hulk synes det er helt uoverskueligt.

Håber du er heldig at få noget lidt tættere på :)

Du er ikke ene om at synes det er uoverskueligt. Det kører rundt i hovedet på mig hvad jeg vil... Kan slet ikke finde ud af det. Vil rigtig gerne lære noget mere og chancen for at finde noget inden for mit fag er MEGET lille, så der er chancerne gode, altså for at lære noget nyt....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du er ikke ene om at synes det er uoverskueligt. Det kører rundt i hovedet på mig hvad jeg vil... Kan slet ikke finde ud af det. Vil rigtig gerne lære noget mere og chancen for at finde noget inden for mit fag er MEGET lille, så der er chancerne gode, altså for at lære noget nyt....

Nej, det er jo nok en lidt svær branche lige nu. Tror heller aldrig det skader at udvide sin horisont. Jeg ved heller ikke, hvad jeg vil... :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, men det gælder jo om at skille sig ud fra mængden. Mit cv er i skrift farve sort, lyseblå og orange (sådan et skabelon jeg har fundet i tidernes morgen). Er det for poppet tror i? Men vil jo gerne lægges mærke til...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik at vide, at det var vigtigt at se hvordan den ser ud når den bliver kopieret (hvorfor farver/farvet papir/alle billeder) ikke altid er godt, da det bliver utydeligt, ulæseligt, rodet osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Også vis at du ved hvad branchen handler om.

Fik jeg ihvertfald meget ros på i min sidste ansøgning til Vejdirektoratet, hvor jeg bare havde skrevet følgende:

Vejdirektoratet har ansvaret for halvdelen af den trafik som afvekles på de danske veje, og har dermed indflydelse på mange menneskers dagligdag. Det ville være spændende at være en del af at opretholde og forbedre trafikforholdene for så stor en befolkningsgruppe.

Endte så også med at få jobbet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, men det gælder jo om at skille sig ud fra mængden. Mit cv er i skrift farve sort, lyseblå og orange (sådan et skabelon jeg har fundet i tidernes morgen). Er det for poppet tror i? Men vil jo gerne lægges mærke til...

Ja det er alt for meget! Jeg vil gerne vise jvordan mit ser ud hvis det er. Rettet til på kursus og coatings.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er alt for meget! Jeg vil gerne vise jvordan mit ser ud hvis det er. Rettet til på kursus og coatings.

Du kan da lige maile den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der lavet nyt cv uden nogen dikedarer (staveplade) :D Pæn og ren ;) Så mangler jeg bare en ansøgning. Det bliver i morgen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der lavet nyt cv uden nogen dikedarer (staveplade) :D Pæn og ren ;) Så mangler jeg bare en ansøgning. Det bliver i morgen...

Kunne du bruge nogle ideer ud fra mit cv?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER