Oprettet March 5, 2013 Charlie er skrevet op til at skulle starte i vuggestue pr.17.6.13. Såvidt så godt :) Jeg har lige været inde og kigge på venteliste, han står som nr.11 til prioritet nr. 1, som nr.5 ved næste og som nr.7 ved det sidste. Det er jo rimelig højt oppe ad listen. Derfor tænker jeg, hvad nu hvis der bliver en plads ledig før d.17.6? Som f.eks allerede i Maj, skal jeg så tage den? Er der ikke noget med, hvis man siger nej til en plads, så ryger man bag i køen? Men jeg vil ikke have at han skal afsted førend til juni! Ja, nu skulle man jo tro at jeg som pædagog havde styr på det, men nej! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2013 Får man ikke først tilbudt plads fra den dato man har skrevet som behovsdato? Og mener godt man kan sige nej en gang uden at ryge om bag i køen, men du må endelig ikke hænge mig op på noget ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2013 Jeg fik tilbudt 3 uger før min behovsdato. De sagde at hvis jeg sagde nej til den kunne de ikke få hende i en vuggestue, så fik vi dagplejeplads... Så jeg fik da et valg, men sagde ja.. Synes faktisk det var rart med en blid opstart og et par formiddage fri inden det hele gik løs ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2013 Vi fik også tilbudt plads 3 uger før behovsdato og det var den eller ingenting. Vi sagde ja og brugte bare en uge ekstra til indkøring og betalte for 14 dage hun ikke brugte. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2013 Tak for alle jeres svar, jeg tror at jeg ringer til pladsanvisningen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2013 Vi fik tilbudt en plads d. 1 maj. Som vi takkede nej til. Ugen efter, fik vi tilbudt en ny plads 1. maj, i det område vi gerne ville - og vi takkede ja ;) Da vi takkede nej, fik vi at vide at de kunne ikke love os en plads, før om 2 måneder.. Hvilket jo for os var ligegyldigt, eftersom der er mere end to måneder til ;) Hun sagde i øvrigt, det kom an på flere ting, også hvad grunden var til man sgade nej. Fx, hvis man sgade nej fordi man blev tilbudt dagplejeplads ved en ryger kom man ikke bag i køen, lige umiddelbart! I øvrigt, er det i Odense sådan at babyer med større søskende, som jo har fortrinsret i integrede inst. ikke står på deres "fortrinsret"'s plads, og det kan derfor snyde hvor man reelt er henne på listen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2013 I hillerød bliver man passiv i 3 måneder, hvis man takker nej. Efter de 3 måneder er det om bag i køen igen. Men vi fik vores 1. prioritet efter at have stået på listen knap 1 måned, og hun starter d. 1. april, som også var vores behovsdato :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2013 Der er jo ingen der siger han SKAL være der selvom du får en plads til ham. Her tror jeg vist man kan sige nej én gang. Men har faktisk ikke sat mig ind i det ;) har nok ikke tænkt så langt endnu :D jeg er mere bekymret om vi får en plads inden jeg starter arb.. ventelisterne er jo psykopat lange her på bryggen :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites