Oprettet March 4, 2013 Hej tøser... Nu er MD scanningen heldigvis for længst overstået - med en sund og rask lille babydreng i vente... :adopt MEN - både til nakkefolden, kønsskanningen og MD scanningen er det blevet kommenteret, at min moderkage ligger op af ryggen men lige med den nederste del dækkende for livmoderhalsen. :blink Nu har jeg fået en tid til en ekstra skanning i uge 32, men tankerne er alligevel begyndt at vandre. I min glæde over at se baby, har jeg faktisk helt glemt at spørge, hvad man gør hvis en snip af moderkagen dækker for livmoderhalsen. Foretager man et kejsersnit - og hvornår? Hvor stor en chance er der sådan rent praktisk for at moderkagen "rykker sig op" efterhånden som livmoderen vokser - når nu ikke den tilsyneladende har bevæget sig mellem 11. og 20. uge. Er der nogen der har erfaringer? Der er lige pludselig læææænge til uge 32, når man begynder at spekulere... :prik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2013 jeg havde også forliggendemoderkage (du må ikke forveksle det med forANliggendemoderkage - det betyder blot den ligger foran på maven ;) - men mange jordmødre kludrer selv rundt i det). Den flyttede sig lige inden MD scanningen da jeg var i uge 20. Men ja kort sagt betyder det kejsersnit, 80% af moderkagerne flytter sig dog så du kan roligt håbe på at din også gør det - og det er godt det kun er snippen og ikke hele moderkagen der dækker så er der større chance for at den rykker sig. Derudover gav det en masse mindre blødninger ved mig som de holdte øje med, men det er langt fra alle der har nogen gener ved det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2013 De flestwe moderkager flytter med op når maven vokser. Hvis den bliver liggende hedder det kejsersnit. De holder øje med dig, da det godt kam blive lidt farligt hvis miderkagen sprænger ved en fødsel (meget sjældent!). Du skal ikke være bange. Det er derfor du kommer til en ekstra scanning. Så nyd du bare graviditeten. Chancen for den er væk er meget stor. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2013 jeg havde også forliggendemoderkage (du må ikke forveksle det med forANliggendemoderkage - det betyder blot den ligger foran på maven ;) - men mange jordmødre kludrer selv rundt i det). Den flyttede sig lige inden MD scanningen da jeg var i uge 20. Men ja kort sagt betyder det kejsersnit, 80% af moderkagerne flytter sig dog så du kan roligt håbe på at din også gør det - og det er godt det kun er snippen og ikke hele moderkagen der dækker så er der større chance for at den rykker sig. Derudover gav det en masse mindre blødninger ved mig som de holdte øje med, men det er langt fra alle der har nogen gener ved det :) Noterer mig lige definitionen og den korrekte betegnelse :whistling Jeg har ikke haft blødninger af nogen art... HVIS det skulle ende med kejsersnit - venter de så med at foretage det til terminen eller er det noget de gør før? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 4, 2013 Noterer mig lige definitionen og den korrekte betegnelse :whistling Jeg har ikke haft blødninger af nogen art... HVIS det skulle ende med kejsersnit - venter de så med at foretage det til terminen eller er det noget de gør før? jeg fik at vide at havde moderkagen ikke rykket sig til MD (hvilket den så havde) havde jeg fået en ny scanning omkring uge 34 og hvis den heller ikke var rykket der ville jeg få en tid til kejsersnit som ofte lå mellem 2-3 uger før terminen, netop for at være sikre på at fødslen ikke skulle gå i gang af sig selv :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites