Nitzen1987

Beboerindskudslån - hvornår kan man få det?

5 indlæg i dette emne

Ja vi står jo og skal flytte lige om meget snart og det bliver en rimelig dyr affære - især fordi vi skal betale 2 x husleje i 3 måneder, fordi vi har fået den nye lejlighed med kort varsel og har 3 måneders opsigelse på den gamle lejlighed.... Derfor kunne det være rart, hvis man kunne få en økonomisk håndsrækning til indskuddet, men hvornår kan man det? Jeg får barselsdagpenge på dimmitendsats og manden tjener ca. 29.000 kr. om måneden, så han har ca. 14.000 udbetalt, når pension, skat osv. er betalt, derudover betaler manden ca. 4.000 kr. i børnebidrag hver måned, hvorefter der er ca. 10.000 tilbage til husleje, bil, forsikringer, og andre faste udgifter, så synes ikke lige, at råderummet til 3 måneder med 2 huslejer er særlig stort :unsure :help

Del dette indlæg

Det tror jeg i tjener for meget til at få:

Kommunen skal som hovedregel yde lån – såkaldt ’pligtlån’ – hvis din husstands indkomst ligger under en bestemt grænse:

• Hvis du flytter i en lejlighed: Din husstands samlede indkomst ved indflytning må ikke overstige 216.241 kr. (2012) og 219.694 kr. (2013) om året. Hvis der er børn i din husstand, forhøjes dette beløb med 38.000 kr. (2012) og 38.600 kr. (2013) for hvert barn til og med fire børn.

• Hvis du flytter i et enkeltværelse: Din husstands samlede indkomst ved indflytningen må ikke overstige 146.740 kr. (2012) og 149.083 kr. (2013) om året. Hvis der er børn i din husstand, forhøjes dette beløb med 38.000 kr. (2012) og 38.600 kr. (2013) for hvert barn til og med fire børn.

Men inde på borger.dk kan i jo prøve at søge.

Ellers kan I opsige jeres nuværende lejlighed med indflytning 1. april - Så skal boligforeningen forsøge at få den lejet ud til den dato :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan også høre det sted i bor nu, om det er muligt at stoppe med at betale huslejen frem til fraflytningen, og så få det trukket fra depositum og evt lave en afdragsordning på resten. Der gør vi der hvor jeg arbejder, når folk flytter fra og hat svært ved at sidde med dobbelt husleje.

(null)

post-94-1963_thumb.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kunne ikke få det, selvom vi er to på kontanthjælp, den ene på forsørger og den anden på alm. Så tror at i har en for stor indkomst til det

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også jeres eneste chance er at tale med jeres bank.

Alternativt kan I kontakte jeres gamle udlejer, fraflytte hurtigt og så håbe at de kan leje den ud mere eller mindre med det samme. Så slipper I for at betale husleje efterfølgende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER