Haarup

Epi og bange for nåle

11 indlæg i dette emne

Tankerne mælder sig nu omkring den kommende fødsel, og tanken om en epi.

Jeg er bange for nåle, og tanken om den kæmpe nål, man skal have ind mellem rygvirvlerne hvor man skal side helt stille for ikke at blive lam, det eer ved at skræmme livet af mig.

Ved godt at man ikkebehøver at få bedøvelse.

Men gør det ikke skide ondt at føde uden noget?

og gør det ikke ondt at få epi? Og er det ikke svært at side helt stille under veer?

Del dette indlæg

Selvfølgelig gør det ondt, men hvor ondt det gør kommer jo helt an på ens smerteterkel ;)

Jeg har født uden bedøvelse alle 3 gange, og jo det gjorde ondt, men ikke så ondt at jeg heller ville have epi ( er nemlig også bange for nåle :) )

Andy- min ældste er taget med sugekop :)

Cody super nem fødsel intet at komme efter der ;)

Jessie, er født som stjernekigger og er taget med sugekop, det gjorde lidt avs :blush

Men jeg vil bestemt ikke skræmme dig, for en fødsel er det største du kommer til at opleve her i livet, og det er en helt fantastisk oplevelse :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik epi ved frederic, og jeg kan huske at jeg sagde "var det, det?" Mine veer overstyggede simpelthen følelsen af det han havde gang i.. Så det er ikke slemt, jeg hader også nåle og kan blive helt klam og dårlig ved bare at se andre blive stukket.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig gør det ondt, men hvor ondt det gør kommer jo helt an på ens smerteterkel ;)

Jeg har født uden bedøvelse alle 3 gange, og jo det gjorde ondt, men ikke så ondt at jeg heller ville have epi ( er nemlig også bange for nåle :) )

Andy- min ældste er taget med sugekop :)

Cody super nem fødsel intet at komme efter der ;)

Jessie, er født som stjernekigger og er taget med sugekop, det gjorde lidt avs :blush

Men jeg vil bestemt ikke skræmme dig, for en fødsel er det største du kommer til at opleve her i livet, og det er en helt fantastisk oplevelse :kiss

Hurra for dig Sarah :loveshower :loveshower

Sådan et indlæg gør det bare SÅ meget sjovere at være ca. 10 uger fra en fødsel :biglove :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som Sarah skriver, det kommer an på ens smerteterkel, for det gør ondt. Jeg kan ikke siger hvor ondt en epi gør at få, da jeg selv har født 2 børn uden noget bedøvelse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik 2 x epi under første fødsel og de andre to er PKS hvor man bliver bedøvet på samme måde så jeg har en del erfaring inden for den slags (desværre)

1: Veer er meget værre end epi

2: du ser ikke nålen da narkoselægen er bag ved dig

3: du bliver lokalbedøvet før den store nål kommer

4: Det kan være svært at sidde stille når den skal lægges, men narkoselægerne er vant til det og med samarbejde (dvs. at så længe der er en vel - husk at sige det - så gør de ingenting, og så er der jo nogle minutter inden næste ve og så lang tid tager det ikke at lægge).

5: Hvis du skulle risikere AKS (som jeg gjorde med den første) er det smart at epi allerede ligger der for så bruger de samme nål til at lægge bedøvelsen - altså ikke ekstra stik.

Husk at en fødsel gør ond. Meget ondt. Men at det er det mest fantastiske der kan ske og at smerten er glemt meget kort tid efter - hvis smerten ikke forsvandt og blev glemt ville vi jo aldre få mere end et enkelt barn :)

Jeg kan genopleve smerten ved at forstuve en fod, bide mig i tungen osv. men kan ikke huske smerten ved veerne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg ikke selv født, men jeg kan ikke på nogen måde forestille mig at smerten fra at få lagt en epi kan overstige smerten ved at føde uden...

Jeg er heller ikke glad for nåle, men i en fødselssituation tror jeg at man reagerer anderledes end man gør i hverdagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik epi ved frederic, og jeg kan huske at jeg sagde "var det, det?" Mine veer overstyggede simpelthen følelsen af det han havde gang i.. Så det er ikke slemt, jeg hader også nåle og kan blive helt klam og dårlig ved bare at se andre blive stukket.. :)

Helt enig... Jeg mærkede ikke epi'en - kun veerne. Koncentrerede mig meget om min vejrtrækning og jeg så ikke engang nålen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også skide bange for nåle men fik da lagt en epi og det væreste fot mig var den skulle ind i rygsøjlen

Men så er det vist også det, den første forsøgte 3 gange og så km der en ny og lagde den vupti vapti

men dine veer er så stygge at sådan nål bare er vand.

Det skal nok gå og held og lykke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved mine 2 første fødsler fik jeg kun lattergas og ja gu var det hårdt og ja for fa'en det gjorde nas, men ville absolut ikke have undværet disse oplevelser for noget.

Fik kejsersnit med nr 3 og var oxo dybt bekymret for epiduralen. Er oxo dødbange for nåle og heler det der ind i ryggen koncept var jeg heller ikk glad for. Jeg har så sammenvoksede ryghvirvler der gør at jeg fik den lagt længere oppe.

Det var slet ikke så slemt som jeg regnede med.

Denne 4. og sidste gang vil jeg dog helst føde "almindeligt" mest fordi det er sidste gang og det er en oplevelse jeg ikke vil undvære

/Mette 12+2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hader også nåle, men jeg fik nu epi under den første fødsel, simpelthen fordi veerne var SÅ stygge, det eneste der gjorde ondt var lokalbedøvelsen, men mine veer overskyggede det i den grad, jeg lå ned imens, da jeg ikke kunne sidde, og anæstesilægen var super god, han tog sig god tid, og der var bestemt ikke meget tid mellem veerne, men bum så var den lagt på ingen tid og iiiih guder hvor var det bare skønt. han blev på stuen, da jeg har lavt blodtryk, så de var forberedt på at det ville falde yderligere, og det gjorde det, så fik jeg lidt mod det og så var alt godt og vi hygge snakkede.

under anden fødsel ryglede jeg om den men nåede det ikke.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER