Oprettet February 28, 2013 Jeg skal tage provera i 10 dage, 2 piller dagligt. Jeg er bare meget i tvivl om hvordan. Jeg kan ikke huske ordret hvad lægen sagde i telefonen, men jeg fik det indtryk at det var to piller om dagen - én pille af gangen. At jeg feks skulle tage én morgen og én aften. Jeg spurgte på apoteket om jeg så kunne starte i aften med én pille så det stadig er to piller i døgnet, men at døgnet bliver forskudt. Det ville man jo gøre med feks penicillin. Men de sagde at jeg skulle tage begge piller på én gang! Så nu er jeg forvirret. Jeg ved ikk om det er mig der misforstod lægen. Da jeg fik pergotime skulle jeg også tage to piller om dagen, det var én morgen og én aften. Jeg tænker lidt jeg må ringe til lægen igen i morgen og spørge, med mindre i tøser herinde kan hjælpe mig. Er der nogen af jer der har fået provera 10 mg om dagen, som kan fortælle mig hvordan i tog dem? Om det var to 5 mg piller på én gang eller om det var én 5 mg pille to gange om dagen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2013 Jeg tog bare to samtidig. Men hvis du i tvivl så tag to nu og ring og spørg i morgen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2013 Jeg tog bare to samtidig. Men hvis du i tvivl så tag to nu og ring og spørg i morgen. Tak for det hurtige svar!! Jeg var bare bange for om det var for meget med to på een gang, om man så fik en overdosis. Men jeg tror jeg vil gøre som du foreslog, vil jo gerne i gang med kuren så jeg kan få mens og dermed en ny cyklus og nyt forsøg. Irriterende kroppen ikke bare selv kan lave mens. Håber ikke der er for mange bivirkninger ved pillerne. Havde du nogen bivirkninger? Ved godt din krop reagerer voldsomt på alle hormoner nu, men netop derfor er det måske meget godt at spørge dig så jeg ved hvad der værst kan ske :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2013 Nå, jeg forsøgte lige at ringe til min telefonsvarer i håb om at den besked lægen havde indtalt var blevet gemt. Det var den! Så jeg kunne lige genhøre hans ord. Jeg havde altså hørt rigtigt, han sagde 1 pille to gange dagligt. Men på apoteket sagde de jo at det skulle være på samme tid - men de virkede altså ikke som om de havde styr på det, så jeg går efter det lægen sagde. Så er spørgsmålet bare om jeg kan starte med at tage en her nu så jeg er i gang, så bliver det en dag nu med 1 pille og ni dage med 2 piller og så en sidste dag med 1 pille om morgenen. Det er jo stadig to piller i døgnet, døgnet er bare forskudt. Det kan vel højest betyde noget i forhold til hvornår på døgnet mens kommer? Eller er det vigtigt at døgnet er en alm dag? Så man SKAL starte med første pille en morgen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites