Guest Felixmor

Smalltalk for oktober terminen

1,553 indlæg i dette emne

Glæden til morgendagens kønsscanning - overskygges lige nu af det trælse brev fra statsforvaltiningen.. skilsmissebevilling :( AV!

Havde virkelig ikke forestille mig - at når jeg i næste måned fylder 28 - at jeg så skulle sidde som skilt - og med fremtiden som alene mor.. :(

Del dette indlæg

NF veloverstået, og vi fik set en perfekt lille baby med hikke! :kuller Jeg er helt solgt nu! :7himmel

Hurra!!! :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glæden til morgendagens kønsscanning - overskygges lige nu af det trælse brev fra statsforvaltiningen.. skilsmissebevilling :( AV!

Havde virkelig ikke forestille mig - at når jeg i næste måned fylder 28 - at jeg så skulle sidde som skilt - og med fremtiden som alene mor.. :(

Av... Det var ikke sjovt :( :kram2 herfra!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver ved at få sådan nogle irreterende niv/stik i underlivet sådan lige i midten ... er der nogle af jer andre der mærker dette også?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg oplever kun de niv og stik og nogengange en krampelignende følelse når jeg drejer eller strækker mig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg oplever kun de niv og stik og nogengange en krampelignende følelse når jeg drejer eller strækker mig!

Det er også mest hvis jeg bevæger mig rundt eller hoster.. nogle gange i siderne men også midt på livmoderen (især de sidste dage)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Samme her!

Hvis jeg har siddet bare en anelse foroverbøjet i en tid, og rejser mig op, er det lige før jeg går i gulvet af smertefulde jag!

Her kommer de skiftevis i siderne og midt på.

Meeen, det betyder jo at livmoderen vokser og er ved at give mig en fin baby-mave, så jeg affinder mig med det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh, jeg er bare blevet megaforkølet! Vågnede fredag morgen med ondt i halsen, så synes det har stået på i et stykke tid allerede. Halsonde er overstået nu, men jeg er bare sååå snottet i dag at det er svært at passe mit arbejde!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh, jeg er bare blevet megaforkølet! Vågnede fredag morgen med ondt i halsen, så synes det har stået på i et stykke tid allerede. Halsonde er overstået nu, men jeg er bare sååå snottet i dag at det er svært at passe mit arbejde!

Håber du har fået det bedre? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der andre end mig der er begyndt at få maveklap af andre end manden? Det er altså lidt underligt.. Men det er ikke noget der går mig på - endnu! :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stadigvæk forkølet... Forsøger at se tiden an til efter frokost for at finde ud af om jeg kan tage med til aftenarrangement eller ej.

Ååh, min svigermors første kommentar var noget i stil med at nu var det jo vores mave! Der lagde jeg altså armene beskyttende over maven og sagde at maven var altså min! Ikke tale om hun skal gå og mærke mine fedt-depoter. Det kan være det ændrer sig på et tidspunkt, men jeg er bare ikke klar til det endnu i hvert fald. Pada - hvem har rørt ved din?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er heller ingen her der har rørt ved min mave, men jeg tror egentlig heller ikke andre ser det - måske kun som i at jeg har taget lidt på..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er det kun mig der gramser på maven indtil videre i hvert fald! Og sådan skal det meget gerne fortsætte, jeg er ikke til fysisk berøring af andre end min mand og måske en enkelt veninde eller to! :huh

Frygter lidt at min svigermor begynder at pille ved mit maveskind, når der er noget at se for alvor. Hun er typen der krammer liiiiidt for længe når vi ses, og synes det er brandhyggeligt! :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der andre end mig der er begyndt at få maveklap af andre end manden? Det er altså lidt underligt.. Men det er ikke noget der går mig på - endnu! :lol

Ja, jeg har fået af et par stykker de sidste par dage. Heldigvis er det af nogen jeg kender godt, så er det ikke så slemt. :)

Men jeg undrer mig stadig over, at fordi en mave ser gravid ud, så er det ok bare at gå hen og klappe den. :blink Bare fordi min nabo har taget 20 kg på hen over sommerferien, så går jeg da ikke hen og aer hende på maven? :huh

Det bliver et laaaangt ½ år der er tilbage.. :D

Stadigvæk forkølet... Forsøger at se tiden an til efter frokost for at finde ud af om jeg kan tage med til aftenarrangement eller ej.

Ååh, min svigermors første kommentar var noget i stil med at nu var det jo vores mave! Der lagde jeg altså armene beskyttende over maven og sagde at maven var altså min! Ikke tale om hun skal gå og mærke mine fedt-depoter. Det kan være det ændrer sig på et tidspunkt, men jeg er bare ikke klar til det endnu i hvert fald. Pada - hvem har rørt ved din?

God bedring. :kram

haha, din svigermor er simpelthen fantastisk, "det er vores mave nu" :haha Øhh,nej, det er det sådan set ikke, og vil aldrig blive det. Bare vent, når baby kommer ud, så bliver det også vores baby... :rolleyes Men godt svar du fik givet hende. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her har både eks svigermor, min egen mor og en veninde nusset maven.. men ser nu altså bestemt også gravid ud.. Så lige de 3 er okay... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har været til JM i dag, alt så heldigvis ud som det skulle. :)

Der var dog et par gange hvor vi ikke var helt enige. Jeg skal jo sådan set til 2 stk. glucobelastningstests, men har af en eller anden grund kun fået en indkaldelse til den i uge 28. -hvilket passer mig fint, da jeg bliver hunde dårlig af det. Hun mente så også jeg skulle indkaldes i uge 18, og ville til at skrive en henvisning. Måtte jo så pænt fortælle hende, at det skulle hun ikke. 1 er mere end rigeligt, og har aftalt med min læge, at jeg får målt fasteblodsukker istedet ved dem. -Hun var ikke enig, men det var jo mit valg..

Derudover tager jeg ikke jern, da det ødelægger min mave og jeg ikke har behov for jern lige pt. -har fået det tjekket ved lægen for nyligt.

Det var hun heller ikke enig med mig i, men igen, det var jo mit valg. ;)

Men alt i alt et fint møde, og fik hørt den fineste hjertelyd. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine forældre, mand og veninder må gerne.. Det er et par kolleger der har klappet den.. Det gør nu ikke mig det helt store - synes bare det er mærkeligt. Selv min bedste veninde spurgte jeg først :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aaaaiii er faktisk lidt misundelig, måske ikke så meget på det med klappene ;) Men på at du rent faktisk har en mave de kan se er gravid og klapper :P

PÅ mig kan man stadig intet se, nok på grund af min overvægt, men det er SÅ irriterende :blink

Jeg er inde i en periode hvor det eneste der fortæller mig at jeg er gravid, er at maven niver, stikker og gør ved og at jeg stadig har kvalme og ind imellem kaster op ...

Jeg bliver faktisk frustreret og bekymret ind imellem, jeg syntes der er lang tid til jeg skal scannes igen og overvejer at købe mig en privat trykhedsscanning, bare for at se at alt er ok og baby har det godt...

Skal til jordmoder på mandag og håber jeg kan overbevise hende om, at jeg skal høre hjertelyden der, for modsat flere af jer andre, har jeg endnu ikke fået tilbudt at høre babys hjertelyd :(

Jeg håber det går godt hos jer alle og at i får en god forlænget weekend, jeg er på vej over til kæresten og i denne weekend har vi en ekstra dag sammen deeeeejligt :loveshower

Det er satme hårdt ikke at bo sammen og især nu hvor jeg er gravid og vi venter barn :baby1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, er bange for jeg kunne være ved at udvikle bækkenløsning. :(

Har rigtig ondt lige ved skambenet og så omme i lænden i den ene side. Her stråler smerterne ned i benet. Det gør rigtig ondt når jeg sidder, men når jeg går bliver det værre.. :( Er der nogen der har nogle gode øvelser så det ikke bliver værre?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, er bange for jeg kunne være ved at udvikle bækkenløsning. :(

Har rigtig ondt lige ved skambenet og så omme i lænden i den ene side. Her stråler smerterne ned i benet. Det gør rigtig ondt når jeg sidder, men når jeg går bliver det værre.. :( Er der nogen der har nogle gode øvelser så det ikke bliver værre?

Øv Kathrine :( det er da noget skidt.

Jeg husker der var en anden herinde der troede hun havde bækkenløsning, det viste sig ikke at være bækkenløsning og hun fik nogle øvelser der skulle hjælpe hende af med nogle af smerterne, kan desværre ikke huske i hvilken tråd eller hvem det var :huh

Ellers ville jeg kontakte min læge eller søge på nettet efter øvelser for gravide, så kan du også få svar på om det er bækkenløsning, hvilket jeg ikke håber det er :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

:( Imorgen tidlig står den på glukosebelastning.. Er næsten sikker på jeg knækker mig af det... Der står os i papirerne man de sidste 3 dage forinden skal have spist almindelig varieret.. Øhh ja - INTET er almindeligt mad hos mig pt når jeg kaster alt op.. SUK!

Nå det tager vi i stiv arm... og så er der akupunktur både tirsdag og torsdag igen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke med det... Jeg håber ikke det bliver alt for slemt! :kram2

Jeg har fundet den skønneste private vuggestue, som jeg tror vi er nødt til at skrive os på ventelisten til.. Se lige! http://denlillevuggestue.dk/forside-slideshow

Del dette indlæg

Annonce ♥

:( Imorgen tidlig står den på glukosebelastning.. Er næsten sikker på jeg knækker mig af det... Der står os i papirerne man de sidste 3 dage forinden skal have spist almindelig varieret.. Øhh ja - INTET er almindeligt mad hos mig pt når jeg kaster alt op.. SUK!

Nå det tager vi i stiv arm... og så er der akupunktur både tirsdag og torsdag igen...

Jeg siger også lige pøj pøj med det :blink

og så håber jeg snart at du slipper af med den kvalme :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Katrine - jeg har fået nogle strækøvelser som har hjulpet mig rigtigt godt, men det er jo mod iskiasnerve i klemme og ikke mod bækkenløsning, så ved ikke om de kan bruges?

Er jeg mon så heldig at jeg er den eneste der ikke skal til glukosebelastning? Det lyder ikke sjovt, håber miss_matilde kommer dagen igennem.

Har de sidste mange dage haft sådan noget underligt i halsen, ligesom om der er noget der presser op i mod eller noget. Tror det har med graviditeten at gøre, for har aldrig før haft det... Men hvad mon det kan være? Det er jo også så svært at forklare!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Katrine - jeg har fået nogle strækøvelser som har hjulpet mig rigtigt godt, men det er jo mod iskiasnerve i klemme og ikke mod bækkenløsning, så ved ikke om de kan bruges?

Er jeg mon så heldig at jeg er den eneste der ikke skal til glukosebelastning? Det lyder ikke sjovt, håber miss_matilde kommer dagen igennem.

Har de sidste mange dage haft sådan noget underligt i halsen, ligesom om der er noget der presser op i mod eller noget. Tror det har med graviditeten at gøre, for har aldrig før haft det... Men hvad mon det kan være? Det er jo også så svært at forklare!

Jeg tror det er en smule reflux. Hjælper det at drikke lidt mælk?

Jeg har i hvert fald også fornøjelsen af at skulle til glukosebelastning 2 gange ligesom Miss_Mathilde. Gys, altså - første gang i løbet af næste uge...

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER