Forunderligt

Klapvogn/kombi

6 indlæg i dette emne

Er der nogen som vil dele af deres erfaring med en god klapvogn eller kombi med klapvogns del? Har du en super god en du vil anbefale, eller er du blevet skuffet over noget da du købte?

Mine ønsker er vendbar styr/sæde (så baby kigger imod mig) og letvægt/kompakt (let at ha med i bus) og mit budget er ca 2000,- så jeg kigger både efter nyt og brugt.

Umiddelbart er jeg faldet over 4ME Berlin, brugt Emmaljunga Cerox/Sport, Carena Free, brugt ABC-design kombi, Basson Milan mfl. men uh jeg syns ikke det er let at vælge.

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er VILDT glade for vores Teutonia Mistral DK! Vi brugte den med lift i, men nu har jeg bare liftmadrassen i den, saa Noah kan sove godt, hvis han skal det undervejs. Min soester har brugt den paa samme maade til sine to. De er vildt robuste og du kan sagtens finde en fin brugt. Vores gav vi 1800 for og den er i rigtig god stand! Vi kan komme rundt med den hernede og havde den saagar med til Venedig...

Den kan jo ogsaa faas med svinghjul i den ene ende - det maa vaere nemt at have med at goere. Og saa man kan vende styret, hvis man skal have den lidt mere terraengaaende i f.eks. sand eller sne...

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk siddet og kigget meget længe på Teutonias vogne, jeg fandt denne sammenlignings-liste http://www.teutonia.com/da/produkter/maal-vaegt-info.html og egentlig syns jeg Cosmo/Fun (som jeg ikke rigtig kan se forskel på, ud over at Cosmo tilsyneladende kun sælges som tvillingvogn i DK) virker som det bedste valg for os da den er den letteste og vendbar. Men Mistral DK/S ser ud til at være lettere at finde brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er VILDT glade for vores Teutonia Mistral DK! Vi brugte den med lift i, men nu har jeg bare liftmadrassen i den, saa Noah kan sove godt, hvis han skal det undervejs. Min soester har brugt den paa samme maade til sine to. De er vildt robuste og du kan sagtens finde en fin brugt. Vores gav vi 1800 for og den er i rigtig god stand! Vi kan komme rundt med den hernede og havde den saagar med til Venedig...

Den kan jo ogsaa faas med svinghjul i den ene ende - det maa vaere nemt at have med at goere. Og saa man kan vende styret, hvis man skal have den lidt mere terraengaaende i f.eks. sand eller sne...

:)

Helt enig med Camilla :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en teutonia, som vi er rigtig glade for. Vi købte den brugt for 1000 kr, og det er svært at se, at den ikke er ny. Den er rubust og der er stadig mange år i den.

Den er nem at klappe sammen og have med i bilen, og den er ikke tung og klodset, så kan ikke forestille mig, at den er bøvlet til offentlig transport - har dog ikke prøvet det endnu :)

Vi har den ikke med svingbare forhjul, da vi ikke rigtig vil få så meget glæde af det. Dessuden bruger vi den meget i skov eller ved brosten, og der er det rarest at have store brede hjul, der ikke går i små huller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en emmaljunga nitro City med svingbar forhjul og har været vildt glade for den! Den har ikke vendbart styr, men selve kassen kan sættes på i begge retninger, så man har stadig begge muligheder. De svingbare forhjul kan låses, så det er ikke noget problem i skoven ( som vi boglige op af).

Det første år havde vi ingen barnevogn, da klapvognen fuldt ud dækkede vores behov.

Dog er vores nu godt 1,5 år og kalechen er ved at være lidt slap i det - har man noget i den indbyggede lomme kan den ikke holde sig oppe i mellem-positionerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER