Tinkerbell

Fødselsforberedelse - kan i anbefale noget bestemt?

6 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg begynder at synes at jeg stadig er alt for uforberedt til fødslen i forhold til stillinger, vejrtrækning osv. Jeg har et fødselsforberedelsesmøde i starten af april, men har en idé om at det bare ikke er nok.

Jeg kan læse mig frem til at mange har haft meget glæde af de vejrtrækningsøvelser de lærte til diverse yoga-fødselsforberedelse eller andet og jeg ved lige nu intet om god vejrtrækning og tvivler altså på at jeg kan lære det på 1 aften i april.

Så jeg ville høre om jeres erfaringer med fødselsforberedelse i Kbh. Hvad har i gået til? Hvor og hjalp det jer til fødslen? Pris er heller ikke uvedkommende, har ikke lyst til at investere alt for meget i det. Tænker, kan man lære sig det af videoer på nettet?

Håber i har en masse gode råd!

:help

:balloons

Del dette indlæg

Jeg har været rigtig glad for Jordemoder Pia Hern's digitale fødselsforberedelse (motherbynature.dk) :) Det arbejder meget med det mentale, som jeg syntes er lige så vigtig, som det fysiske :) Ellers har jeg også været meget glad for min graviditetsyoga DVD.. De 2 ting var den perfekte kombination for, at jeg følte mig tryg og "parat" til fødslen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan klart anbefale mindfuld moving. De har fødselsforberedelse på Frederiksberg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg begynder på graviditetsyoga via FOF i morgen. Det er på Frederiksberg og koster 1200 kr for 14 gange (1,5 time pr gang). I hver lektion er både yoga samt fødselsforberedelse.

Jeg ser frem til det (og er ikke ligeså langt henne som dig, men meget har lukket i juli måned, så starter tidligt ud :) )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal jo til smertefrifødsel.dk foredrag i morgen :) det er gratis den aften og derefter regner jeg med at bruge deres hjemmestudie til 995 hvis jeg føler det kan virke. Derudover har jeg en yoga dvd hvor de taler noget om vejrtrækningen, men synes det er lidt diffust

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gik til yoga hos Yogini Yoga på øbro som jeg synes var super godt, har også hendes dvd du må låne men synes ikke det kan erstatte kursus. Også mht hvad man skal ikke skal når man har problemer med ryggen eller bækken.jeg gav 800 for 7 eller 8 gange.

A og jeg var til en formiddags par forberedelse der hvor vi gik igennem stillinger, vejtrækning og hvordan manden kan hjælpe etc. Det kostede vist 500 kr

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER