Barbamama

Småforkælelse, der ikke har med mad at gøre...

13 indlæg i dette emne

Inspireret af Majkens motivationstråd, hvor hun gør sig nogle tanker om, hvorfor man dog belønner sig selv med slik og chokolade, så tænkte jeg på, hvordan I andre belønner og forkæler jer selv i hverdagen - når det ikke skal være med mad? :)

Herhjemme er der næsten lighedstegn mellem hygge og mad :rolleyes Og det er bare ikke ret tit (for ikke at sige aldrig) at jeg har haft tid til at forkæle mig selv med creme og manicure osv. efter at vi har fået Valdemar...

Så jeg tænkte, at vi kunne inspirere hinanden til, hvordan man kan forkæle sig selv med en lille hurtig ting, uden at fylde overflødige kalorier i hovedet? :)

Del dette indlæg

God tråd!!!! :yay

Jeg tænker:

- Ansigtmaske

- Fodbad

- Favorit blad

Ikke at jeg faktisk gør det, men nu jeg får skrevet det ned så tænker jeg "hvorfor hulan har jeg ikke bare gjort det!?"

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender godt den med hygge=mad/kalorier... Prøver at undgå de usunde kalorier og så gøre de sunde/knapt så usunde ting lækre så de virker lidt luksus agtige. Varmer mælk til kaffen, laver god kaffe på espressomaskinen fremfor nescafe, hælder mandler eller nødder i en fin skål fremfor bare at gribe en håndfuld i farten. Skærer frugt og snackgrønt ud mens jeg alligevel laver mad, så er det klar, og for mig virker gulerodsstave i en skål lidt mere som en snack end en hel gulerod.

Og så forkæler jeg mig selv til friske blomster flere gange om ugen - oftest de billige afskårne i supermarkedet - så jeg har noget lækkert at se på. Måske smitter det en dag af på manden så han køber blomster af sig selv ;-)

Det var alle de hellige ting - derudover forkæler jeg jævnligt mig selv med netshopping...og selv om man ikke har tid til manicure og hjemmespa kan man da sagtens købe lækre neglelakker og god bodylotion ;-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er I gode! Fodbad er da i hvert fald et genialt alternativ til at gå i køkkenskabet hjemme, og blomster med i kurven i fakta er da en meget bedre idé end chokolade o. lign! :yay

Jeg har også sådan en nakkemassagefidus. Det kunne da være, at man skulle bruge den som forkælelse når bettenøf sover :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ELSKER at se serier :) Så min forkælelse kan sagtens være en god kop the (rigtig the, ikke bare breve fra supermarkedet) og et afsnit af en serie!

De dage hvor jeg presser frisk juice føler jeg mig virkelig forkælet, det smager jo SÅ godt (men magter ikke altid at vaske den besværlige juicemaskine op bagefter)!

Bare det at sidde med en bog i lænestolen er også luksus - nogle gange med lidt nødder til, men sjældent.

Og de dage, hvor Anabellas lur passer med at jeg kan spise frokost foran fjernsynet NYDER jeg det :D

Når jeg tænker over det, skal der faktisk ikke særlig meget til, før jeg synes, det er luksus og lidt selvforkælelse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et langt karbad mens manden passer baby- med stearinlys, en kold danskvand, tid til hårkur, indsmøring med creme og neglelak på fødderne.

Lækkert undertøj (selvom det er begrænset hvor eksklusiv man føler sig i en ammebh.... :/)

En god kop (nej en hel kande) baileyte med sødmælk!

Tid til at bage mit yndlingsbrød

En tur til frisøren

En tur på biblioteket hvor der er tid til at bladre og vælge blade, bøger og film.

Besøg af en veninde hvor manden passer baby ;)

Barnevognsgåtur efter kl 17 i solskin!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gad vide om min mand har telepatiske evner? Fik sådan lyst til blomster, da jeg så denne tråd, og så kom han sgu hjem med tulipaner og roser :biglove Søde mand. :loveshower

:btopic

Jeg "forkæler" også gerne mig selv med at se Jamie Oliver. Så kan jeg "fantasispise" alt muligt lækkert men uden rent faktisk at spise noget :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stearinlys giver også dejlig hygge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stearinlys giver også dejlig hygge :)

God pointe! :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig kan det også være forkælelse at rydde op i een tøjskuffe, hylde eller andet, som bare har irriteret mig længe, men ikke fået gjort. Der skal ikke være forventning om jeg rydder hele hytten op, men bare det JEG har lyst til.

Ellers tænker jeg:

Bad med bodyskrub og efterfølgende bidylotion

Neglelak

Ansigtsmaske

Hårkur

Manicure

Fodbad

En tur i massagestolen

Varmepude

Læse et blad eller bog

God musik, evt koncert dvd med favoritmusikeren

Shopping :)

(null)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes tit det er i supermarkedet/kiosken/togstationen at mine kampe virkelig skal tages. Og der hjælper det mig at "få lov til" at købe noget andet lækkert (altså i stedet for at købe chokolade) - og det kan være et blad, blomster, noget creme/hårfarve/neglelak, lækker the, en film osv.

Derhjemme hjælper det mig med god the eller tyggegummi (hvis jeg virkelig trænger, så skal der altså noget i munden). Og af selvforkælelse: fodbad, ordne negle, et afsnit af ynglingsserien, høre høj glad musik som jeg kan danse skørt rundt til (tænker at min lille baby sikkert vil elske det, han hopper i hvert fald rundt i maven allerede nu), tænde stearinlys og sidde stille herhjemme.

Og hvis lækkersulten er mega slem, så hjælper det altså at komme ud og gå en lille tur.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har virkelig taget den her tråd til mig. Har både igår og idag taget mig et aftenbad, smurt mig ind i bodylotion (føles nok mere som forkælelse, når jeg får købt noget mere luksuriøst end neutral, haha) og tændt stearinlys. Deeeeejligt. Faktisk dejligere end den "gamle" store skål slik :super (Jeg kunne dog godt være fristet til engang imellem at tilføje et stykke luksuschokolade til aftenhyggen, meeeen det vil jo ikke være hver dag :badgirl)

Del dette indlæg

Annonce ♥

FANTASTISK tråd!!!

Jeg ELSKER at se film, så jeg barrikaderer mig fx i sofaen med fjernbetjeningen mens Mie sover og så ser jeg en film. Så får jeg slappet af, koblet af og vinder overskud og energi.

Ellers elsker jeg at tage i Bio (baby Bio er REN selvfokælelse - Sidst tog jeg min egen madpakke med af mandler, en lille smule mørk chokolade og en "slanke" burger fra aftensmaden. Da jeg kom hjem havde jeg ikke rørt chokoladen. Det eneste jeg under mig selv er sodavand da der ingen kalorier er i light.

Jeg laver også nogle gange en body scrub og bruger ekstra tid i badet. Men det er kun når Anders er hjemme jeg kan det, for hvis Mie vågner imens skal jeg tonse gennem huset og ned af trappen med olieret sukker dryppende af mig :rolleyes

Jeg farver også selv bryn og vipper og hår (hvilket minder mig om at jeg kunne bruge den sidste dag i Anders ferie på en omgang farvning af håret!)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER