Unknown

Pludselig stoppe med flaske

6 indlæg i dette emne

Zoey er 10-11 mdr.

Vi har jo kæmpet lidt med hun skal have noget ulækkert medicin. Vi prøvede at blande det i alt, men det endte med hun afviste maden fuldstændig. Fik så indført en ekstra lille flaske om morgenen hvor hun fik 150 ml mme med medicin og sukker.

Dette fungere godt indtil jeg en dag glemmer sukkeret i flasken. Hun spytter mme og medicin ud over det hele og nægter at tage mere. Prøver at komme sukker i, vente 10 min. Men hun vil ikke have det.

Vi snakker med sygehuset som siger medicinen ikke må opblandes så vi er blevet fejlinformeret ( ARGH )

Men vi står så nu med en datter der NÆGTER mme. Og har nægtet det i snart halvanden uge.

Hun fik de 150 ml om morgen og 210 før sengetid.

Kan huske sp sagde jeg skulle trappe ned når det var, og jeg ikke måtte stoppe fra den ene dag til den anden.

Men hvad gør jeg når hun ikke vil tage mme længere ?

Er det normalt at de stopper med flaske i denne alder ? Eller kommer hun til at mangle noget ?

Skal jeg bare nyde jeg ikke skal kæmpe med flaskeafvænnin?

Hun virker ikke til at mangle den om formiddagen. Vi bøvlet dog lidt om aftenen, for aftenflasken var en del af hendes putteritual og den fik hende til ro. Så kæmper pt med en overgearet datter når hun skal puttes :)

Del dette indlæg

Ej hvor træls, Gitte. Jeg ved ikke så meget om det med flaske/nedtrapning. Men måske hun vil drikke MME'en af glas/kop? For synes at have læst de har brug for mælk indtil de bliver et år, men kan også være mig der er galt på den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil tro at det er for Zoeys skyld at sp har sagt at du ikke må stoppe fra den ene dag til den anden. Det kan være svært for børn at skulle undvære flasken. Så i dette tilfælde vil jeg bare sige at du skal glæde dig over at du ikke behøver at gå i gang med projekt flaskeafvænning.

Som udgangspunkt har de brug for MME/MM til ca. 1 år. Så hvis du vil være sikker på at hun får det hun skal have kan du enten tilbyde hende det koldt af kop eller blande det i hendes mad :)

Øv med fejlinformering <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil tro at det er for Zoeys skyld at sp har sagt at du ikke må stoppe fra den ene dag til den anden. Det kan være svært for børn at skulle undvære flasken. Så i dette tilfælde vil jeg bare sige at du skal glæde dig over at du ikke behøver at gå i gang med projekt flaskeafvænning.

Som udgangspunkt har de brug for MME/MM til ca. 1 år. Så hvis du vil være sikker på at hun får det hun skal have kan du enten tilbyde hende det koldt af kop eller blande det i hendes mad :)

Øv med fejlinformering <_<

Jeg er meget enig med Maria :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar piger. Jeg har prøvet at blande det i grøden og give det af kop. Men samme resultat. Hun spytter det ud.

Nu prøver Henrik at købe en ny pakke på vejen hjem. For vi kom til at snakke om, om der måske kunne være noget i vejen med den pakke vi er igang med. Det er da et forsøg værd.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søsters tvillinger stoppede også med MME fra dag til dag. De er 10 måneder.. :)

Hvor er det ringe med den fejlinformation :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER