Guest Meta

Fortælle ens forældre man er gravid ?

25 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er helt ny herinde, og sidder og tænker over hvordan man siger det til ens forældre.

Jeg er gravid i 8 uge, og skal have fortalt min mor det.

Er ikke så nervøs for af skal fortælle min far det, da jeg ved han bliver styrtens glad.

Har snakket med min kæreste ang min svigerforældre, og vi mener også de vil se godt på det.

Men så er der lige min mor, mig og min kæreste har vært sammen før, men gik fra hinanden,

pga noget arbejde der ikke passede ind.

Nu er vi sammen og har det rigtigt godt, men er ikke bange men nervøs for måske hun bliver sur.

Er der nogen der har haft samme følelse eller nogle gode råd?

Skal siges jeg er 23, så snakket stadig meget med min mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig

Jeg har ingen gode råd til dig, for har ikke selv siddet i samme situation og været bange for, at min mor ikke skulle hilse det velkomment.

Men jeg er sikker på, at hun nok skal ende med at blive rigtig rigtig glad :)

Måske andre kan give dig et godt råd, men egentlig er der jo ikke så meget andet at gøre end at tage tyren ved hornene og sige, at hun godt kan begynde at glæde sig til at blive mormor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er rigtigt :)

Tror nu nok det fordi det er den størreset nyhed af fortælle hende.

Tak for svaret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var vildt nervøs for at fortælle mine svigerforældre det fordi de slid blande sig i alt blandt andet økonomi.

Vi gjorde det at vi købte en ramme, satte et digt der i der fortalte de skulle have et barnebarn og da vi så besøgte dem fik de det. Og de lev glade.. Det samme gjorde min mor men det vidste jeg godt på forhånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja min tanker falder på om hvorvidt de vil begynde på, om vi er for unge til det. og i ved ang penge og sted af bo og alt det der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja min tanker falder på om hvorvidt de vil begynde på, om vi er for unge til det. og i ved ang penge og sted af bo og alt det der.

Altså hvis i er 23 synes jeg da ikke i for unge - selvfølgelig er mange i dag ældre men for nogle år siden var det ganske normalt at være 23 og gravid. I dag er folk bare lidt senere ude men det er jo ikke ensbetydende med man er for ung hvis maner 23 og moden :)

Altså hvis i ikke har penge eller sted at bo kan jeg da måske godt forstå de er nervøse... Men det er der vel styr på siden i vælger at få børn? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt :)

Vi har et sted af bo,men vi leder efter noget større.

Da vi bor i en opgang med masser af larm hver aften.

Og penge er der også styr på, det er bare de er lidt gammeldags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 21, (næsten 22) da jeg skulle fortælle det til mine forældre - og de blev ovenud glade! Så hop ud i det - de skal jo nok finde ud af det før eller siden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 21, (næsten 22) da jeg skulle fortælle det til mine forældre - og de blev ovenud glade! Så hop ud i det - de skal jo nok finde ud af det før eller siden ;)

Det er rigtigt, tror måske også bare jeg gøre det til noget mere end det enlig er, :)

Mange tak for alle svarene, det er skønt af have nogen af snakke ed det om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var lidt i samme situation i november måned, jeg var lige over 4 uger henne da jeg fyldte 24, og jeg valgte at fortælle mine forældre det den dag. jeg vidste min far blev rigtig glad, men jeg vidste også at min mor ville komme med alle bekymringerne. og den første hun sagde var "synes du det er smart" i en ret sur tone. men da jeg fik forklaret hende at vi altså har styr på bolig, økonomi og uddannelse blev hun rolig igen og nu glæder hun sig rigtig meget og går og køber ting til den lille :)

Så mit råd er bare at sige det til hende, og hvis hun siger noget, så er det i virkeligheden nok bare en mors bekymring for om i har det godt alle sammen. Og så kan i jo fortælle hende at i har styr på det og er klar til at få en lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var lidt i samme situation i november måned, jeg var lige over 4 uger henne da jeg fyldte 24, og jeg valgte at fortælle mine forældre det den dag. jeg vidste min far blev rigtig glad, men jeg vidste også at min mor ville komme med alle bekymringerne. og den første hun sagde var "synes du det er smart" i en ret sur tone. men da jeg fik forklaret hende at vi altså har styr på bolig, økonomi og uddannelse blev hun rolig igen og nu glæder hun sig rigtig meget og går og køber ting til den lille :)

Så mit råd er bare at sige det til hende, og hvis hun siger noget, så er det i virkeligheden nok bare en mors bekymring for om i har det godt alle sammen. Og så kan i jo fortælle hende at i har styr på det og er klar til at få en lille :)

Ja det er rigtigt, jeg må vil bare springe ud i det.

Mange tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom endelig med en opdatering, når du har overleveret nyheden - det kunne være spændende at høre, hvordan de tager det.

Jeg er nemlig lidt ligesom dig bekymret for, hvordan mine forældre vil tage det, når jeg bliver gravid. Jeg er 22, og jeg tror, de vil mene det er for tidligt; specielt fordi jeg er den yngste i vores søskendeflok - og ingen af de andre har børn endnu. Så det er nok ikke mig, de forventer det første barnebarn fra... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom endelig med en opdatering, når du har overleveret nyheden - det kunne være spændende at høre, hvordan de tager det.

Jeg er nemlig lidt ligesom dig bekymret for, hvordan mine forældre vil tage det, når jeg bliver gravid. Jeg er 22, og jeg tror, de vil mene det er for tidligt; specielt fordi jeg er den yngste i vores søskendeflok - og ingen af de andre har børn endnu. Så det er nok ikke mig, de forventer det første barnebarn fra... :)

Det skal jeg nok gøre, har det på samme måde som dig er den yngste i flokken,.

Så ved ikke hvad hun siger, :) *

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 23 da jeg blev mor til Sophia - tror faktisk at hun blev lavet på min 23 års fødselsdag :D

Vores forældre blev super glade :)

Er sikker på de nok skal blive glade. Det er jeres valg at I vil være forældre, og DE er nogle tarvelige forældre hvis de ikke vælger at bakke jer op, hvilket jeg er sikker på de vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan meddele af nu har svigerforældrne fået det af vide, plus min kærestes side af familien, og de blev bare super super glade.

Meen har så fået nogle utrolige dårlige reaktioner fra min kærestes kammerater, alle deres kommentar har vært, om det så var min kærestes.

Ved ikke hvordan jeg skal reagere på det, bliver utrolig ked af det, for det er jo af beskylde mig for utroskab, heldigvis har jeg min kærestes fulde opbakning, men syntes stadig det er utroligt ondt og latterligt sagt :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan meddele af nu har svigerforældrne fået det af vide, plus min kærestes side af familien, og de blev bare super super glade.

Meen har så fået nogle utrolige dårlige reaktioner fra min kærestes kammerater, alle deres kommentar har vært, om det så var min kærestes.

Ved ikke hvordan jeg skal reagere på det, bliver utrolig ked af det, for det er jo af beskylde mig for utroskab, heldigvis har jeg min kærestes fulde opbakning, men syntes stadig det er utroligt ondt og latterligt sagt :/

det er rigtig dumt og latterligt sagt af hans kammerater, og du skal overhovedet ikke høre på det. hvis du er 100 % sikker med dig selv på at det er din kærestes barn så luk ørerne og glæd dig over det lille mirakel i din mave :wub

da jeg fortalte min klasse og vores lærer at jeg er gravid siger min lærer "med hvem?" (min lærer har dyrket sport med min kæreste så de kender hinanden).. jeg sad også sådan lidt.. øhh med min kæreste saq da...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er rigtig dumt og latterligt sagt af hans kammerater, og du skal overhovedet ikke høre på det. hvis du er 100 % sikker med dig selv på at det er din kærestes barn så luk ørerne og glæd dig over det lille mirakel i din mave :wub

da jeg fortalte min klasse og vores lærer at jeg er gravid siger min lærer "med hvem?" (min lærer har dyrket sport med min kæreste så de kender hinanden).. jeg sad også sådan lidt.. øhh med min kæreste saq da...

Det kan kun være hans, for ellers er jeg gået glip af noget da ;)

Altså syntes bare det er så dumt, af give det svar, hvis de har ondt i røven over det, vil jeg jo heller have de siger det.

Og ikke kommer med sådan en dum en.

Bliver så sur, har aller mest lyst til af snakke med dem og sige, af det vil jeg ikke finde mig i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan kun være hans, for ellers er jeg gået glip af noget da ;)

Altså syntes bare det er så dumt, af give det svar, hvis de har ondt i røven over det, vil jeg jo heller have de siger det.

Og ikke kommer med sådan en dum en.

Bliver så sur, har aller mest lyst til af snakke med dem og sige, af det vil jeg ikke finde mig i.

det er også meget lavt af dem.. jeg ville bare lukke ørerne, medmindre de bliver ved med at komme med dumme kommentarer så ville jeg klart sige et eller andet til dem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er også meget lavt af dem.. jeg ville bare lukke ørerne, medmindre de bliver ved med at komme med dumme kommentarer så ville jeg klart sige et eller andet til dem..

Ja det er rigtigt nok. vi fandt så ud af, at en af hans kammerates kæreste, lige har mistede et barn i 5 uge, men hvis vi vidste det, ville vi jo heller ikke tvære vores glæde i hovede af dem.

Men det står jo ikke lige frem skreven i panden af dem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtigt nok. vi fandt så ud af, at en af hans kammerates kæreste, lige har mistede et barn i 5 uge, men hvis vi vidste det, ville vi jo heller ikke tvære vores glæde i hovede af dem.

Men det står jo ikke lige frem skreven i panden af dem :(

det var også synd for dem :( men som du siger, hvor skulle i vide det fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har min mor fået det af vide, hun blev glad, rigtigt glad, alle i familien ved det nu med undtagelse af min far der får besked søndag.

Super dejligt af få det sagt, og rigtigt dejligt af alle har taget det så positivt.

Mange tak for alle de gode råd, tak for hjælpen,.

Rigtigt god weekend til alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) Hvordan tog din far nyheden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :) Hvordan tog din far nyheden?

Han blev lige så glad, så der er helt ro på nu :)

Han er glad for han bliver en ung morfar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han blev lige så glad, så der er helt ro på nu :)

Han er glad for han bliver en ung morfar ;)

Nej, hvor skønt! Dejligt, så kan du bedre få ro i sjælen til bare at nyde graviditen! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, hvor skønt! Dejligt, så kan du bedre få ro i sjælen til bare at nyde graviditen! :kram

Ja det er så dejligt af få ro på det hele. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER