Guest

Sjovt spørgsmål om kaleche

13 indlæg i dette emne

Hej piger.

Vi har i dag været ude for at kigge på barnevogn. Valget står mellem to, en med blød kaleche og en med hård kaleche. (Odder Zip og Odder Classic). Designmæssigt er vi mest til Classic (hård kaleche), men den er lidt tungere at få slået ned.. Så mit spørgsmål er: hvor ofte skal den slås ned? Er det flere gange dagligt for at få barnet ned og op i vognen eller?

Håber I kan hjælpe mig! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg slår ikke min kaleche ned særlig tit, det er kun når Lise gerne vil sidde op og kunne se omkring sig, når vi fx er ude i butikker eller lign. Da hun var yngre lå hun gerne på maven i vognen og jeg slog kalechen ned så hun kunne se ud - altså igen når vi var indenfor i en butik eller lignende og hun var vågen og frisk. Det er ikke nødvendigt når man skal have de små op eller ned i vognen :)

Et andet tidspunkt det kunne være nødvendigt er når man skal pakke barnevognen i bilen eller lignende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er Odder Zip en stor vogn?

Vi havde den største Emmaljunga, og jeg kunne godt lægge Leo ned og tage ham op uden at røre kalechen.

Men det havde måske været et problem, hvis vognen i sig havde været mindre.

Men umiddelbart vil jeg sige, at det ikke spiller nogen rolle i forhold til at få barnet ned/op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi slår den op og ned hver gang Erica kommer i eller ud af vognen.

EDIT: vores er ikke en Odder, jeg tror den er mindre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Odder zip og slår den kun op og ned når den skal i bilen og når Marius skal sidde op...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også odder zip, og ligesom Fihl slår vi den ikke ned for at få David op af vognen.

Til gengæld ELSKER jeg min zip... Det er altså virkelig lækkert med den lynlås, og jeg ved slet ikke hvordan man kan holde ud at undvære den. Det synes jeg også I lige skal tage med i overvejelserne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg slår så kalechen op og ned hver gang Silke Elia skal sove, da hun bliver ulykkelig hvis hun ligges deri, når den er slået op.

Synes Zip delen med at den kan slåes halvt op/ned er smart når man fx skal køre tur og de kan sidde op. Hvis det så blæser lidt, så kan den slåes lidt op.

Og desuden enormt glad for at lynlåsen sidder i midten. Jeg har aldrig haft overslaget af :)

Og en sidste ting. Så fylder Zip kassen lidt mindre i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også odder zip, og ligesom Fihl slår vi den ikke ned for at få David op af vognen.

Til gengæld ELSKER jeg min zip... Det er altså virkelig lækkert med den lynlås, og jeg ved slet ikke hvordan man kan holde ud at undvære den. Det synes jeg også I lige skal tage med i overvejelserne ;)

:ditto ÆHLSKER vores zip! Det er simpelthen det smarteste i verden. Der var en ældre dame der en dag kom hen og sagde "den lynlås kunne jeg godt have brugt for 30 år siden".

Jeg har altid min pung til at ligge der under i fodenden når vi handler, og så passer det også skide godt med en flaske vand hvis man lige lyner lidt op.

Det er også rart at man kan lyne ned fra dem anden side så man ikke behøve tage overslaget af når barnet skal op, man skal rette på dynen eller finde en sut!

Nå men for at svare på spørgsmålet så er det kun når vi pakker den i bilen eller hun skal sidde op vi slår den ned!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres hurtige besvarelser :loveshower

Begge vogne er store vogne, og nogle af jer slår den dagligt ned og andre ikke :) Så det vil jeg have med i overvejelserne..

Der er også den praktiske lynlås i Classic - simpelthen genialt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Classic og jeg slår den næsten aldrig op og ned.. Jeg synes heller ikke det er et problem, altså i forhold til om den er tung! Jeg har nogle gange, haft den slået halvt ned, for at Edith bedre kunne kigge med eller bedre kigge på sit legetøj jeg har hængende og den sidder helt fast.

I forhold til lynlåsen, så sidder den jo i siden, men den fungerer altså stadig fint! Jeg har altid en flaske vand og min taske dernede og det er så nemt at komme til :) Nu bruger vi stadig liften, så jeg tager hele dækkenet af i stedet for at ligge kalechen ned, men man kan helt sikkert gøre det modsat, hvis man har lyst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps man behøver ikke tage overslaget i Zip'en for at løfte lifte ud/i :)

Men en Classic er bare også flot :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt klart også zip-fan. :yay Bruger det så meget, og elsker at jeg nemt kan komme ned i vognen, og at jeg nemt han åbne op for hende, hvis man fx går fra koldt til varmt (indkøbscentrers eller lignende)

Vi har blød, og er glade for det, men en hård ville også være helt fin. Den bløde er mere sporty,ens den hårde mere elegant synes jeg. Det er nok lige svært at slå ned, for ved den bløde skal man trykke

2 "knapper" ind og så lægge den ned, mens man ved den hårde kan "nøjes" med at hive i stængerne - nemmere men strammere ;)

Vi slår kalechen op og ned næsten hver gang vi bruger den, fordi vi har den ind og ud af en lille bil, hvor den kun kan være nede.,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres besvarelser :yay

Det er super rart at høre dem fra jer end en mand i en butik :)

Jeg tror det bliver en Classic, da jeg godt kan lide det design og at den også har den smarte lynlås. :)

Men det skal jo virkelig tænkes igennem før man bruger så mange penge.. Og nu er vi kommet til beslutningen omkring farven på vognen, hehe.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER