Oprettet February 18, 2013 Hej søde tøser :) Er helt ny herinde og tænkte i kunne hjælpe mig med et par spørgsmål:) Lidt om mig -er 29 og runder meget snart de 30 ..... Føler mig dog stadig næsten som en på 17. Er uddannet som pædagog og arbejde i en vuggestue. Jeg skal giftes med min dejlige kæreste gennem 10 år, den 15 juni her i år...jubii Når nu kommer det så.... Vi vil gerne i gang med projekt baby på bryllupsrejsen( som er lige efter brylluppet)jeg er bare meget i tvivl om hvornår j skal smide p-piller.? Og ville det ik være surt at bliver gravid lige inden brylluppet hvis man bliver ret dårlig.. Jeg har før i tiden haft meget uregelmæssig mens og en del smerter. Jeg vil meget nødigt have menstruation til bryllup el på rejsen. Men det er måske smart at venne kroppen af med p-pillerne.? Skal man forberede kroppen på andre måder- vitaminet el andet? Puha det var meget, håber ik j tager pusten fra jer ..... På forhånd tusind tak :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Jeg havde p-pillestyret mens 3 maaneder efter p-pillestop og derefter lidt uregelmaessige mens i en periode, saa regelmaessige, fordi jeg kom i behandling hos en naturopath og lavede min kost om. Jeg stoppede med p-piller for at komme af med dem og blive sund og fertil i goood tid foer, ikke for at blive gravid :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Først og fremmest tillykke med det forestående bryllup! :D Hvor skønt. Mht. p-pillerne ville jeg nok - med risiko for at have menstruation ved bryllup eller bryllupsrejse - gå af dem nogle måneder før, så din krop får en chance for at finde sin egen rytme igen. Hvis I ikke vil være gravide inden brylluppet må I nok hellere bruge regnfrakke - så at sige ;) Det er også en god ide at starte op på folinsyre 400 mg, eller simpelthen spise en multivitamintablet til gravide hver dag, så er man dækket ind. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Først og fremmest tillykke med det forestående bryllup! :D Hvor skønt. Mht. p-pillerne ville jeg nok - med risiko for at have menstruation ved bryllup eller bryllupsrejse - gå af dem nogle måneder før, så din krop får en chance for at finde sin egen rytme igen. Hvis I ikke vil være gravide inden brylluppet må I nok hellere bruge regnfrakke - så at sige ;) Det er også en god ide at starte op på folinsyre 400 mg, eller simpelthen spise en multivitamintablet til gravide hver dag, så er man dækket ind. :) :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Tillykke med bryllup. Og projekt baby :loveshower Jeg er lidt i modsat grøft af de andre. P-piller er ikke noget der skal ud af kroppen. Det er de den dag du stopper (derfor man kan blive gravid, hvis man glemmer en :) ). Det der kan tage tid, er hvis kroppen har svært ved at finde sin egen cyklus. Men faktisk er der meget der tyder på, at man har forøget fertilitet lige efter p-pille stop. Jeg er selv blevet gravid to gange i første cyklus efter stop, så tror på den teori ;) Hvis jeg var dig, ville jeg stoppe ca to uger før bryllup. Altså så du er sikker på at have din mens overstået til bryllup, men så tæt på at du ikke når at få det igen på bryllupsrejse. Så kan der rigtig arbejdes på rejsen :D Held og lykke med det hele, uanset hvad du vælger :bd Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Tillykke med bryllup. Og projekt baby :loveshower Jeg er lidt i modsat grøft af de andre. P-piller er ikke noget der skal ud af kroppen. Det er de den dag du stopper (derfor man kan blive gravid, hvis man glemmer en :) ). Det der kan tage tid, er hvis kroppen har svært ved at finde sin egen cyklus. Men faktisk er der meget der tyder på, at man har forøget fertilitet lige efter p-pille stop. Jeg er selv blevet gravid to gange i første cyklus efter stop, så tror på den teori ;) Hvis jeg var dig, ville jeg stoppe ca to uger før bryllup. Altså så du er sikker på at have din mens overstået til bryllup, men så tæt på at du ikke når at få det igen på bryllupsrejse. Så kan der rigtig arbejdes på rejsen :D Held og lykke med det hele, uanset hvad du vælger :bd Enig, grunden til du får din mens, er fordi hormonerne er ude af kroppen ;) Så jeg ville stoppe med pillerne så du er sikker på din mens stopper et par dage før brylluppet, er du "gennemsnitlig" så betyder det du har ægløsning på bryllupsrejsen :kuller Jeg har i øvrigt postet fulstændig samme indlæg for tre år siden, og der var rådet det samme som jeg giver dig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Ville smide p-pillerne med det samme og få dem ud af systemet.....gjorde jeg selv 3 mdr. før vores bryllup sidste år og ja fik ikke mens på bryllupsdagen og havde tilmed æl den efterfølgende uge :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Jeg ville vente til efter bryllupsrejse hvis du vil være sikker på ikke at få mens/pletblødning der. P-piller er ude af kroppen med det samme og du kan blive gravid lige når du stopper ;) Jeg blev gravid i første cyklus og havde mange smerter den første tid, ville fuldstændig have ødelagt bryllup og bryllupsrejse. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 TILLYKKE med det hele - en stor ny tid går jer i møde :) jeg var 2 1/2-3 mdr henne til mit bryllup og havde det fint bortset fra jeg knapt kunne være i kjolen (havde ENORME bryster :D lidt ærgerligt da den sad perfekt før....men det der med projekt baby gik MEGET hurtigere end forventet, vi tænkte det nok ville tage nogle måneder mindst.....og en uge efter var jeg så gravid bum bum. Havde da været Pillefri længe (+- 2 år) men dog med hormonfri spiral i en periode som dog ikke var mig/os det tog mig laang tid (6 mdr-1år) at få en regelmæssig cyklus efter pillestop. Vi brugte "pas på" metoden og sørgede for min mand ikke kom indeni mig i de særlige fertile dage, med den i mente at det jo ikke er nogen særlig sikker metode og skete det så skete det.... det gjorde det så ikke før vi besluttede ok NU prøver vi og vupti var den der med det samme. Jeg tog gravid vitaminpiller i ca en måned før vi besluttede at gå i gang - særligt for at få folin syre. Held og lykke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Tillykke med bryllup. Og projekt baby :loveshower Jeg er lidt i modsat grøft af de andre. P-piller er ikke noget der skal ud af kroppen. Det er de den dag du stopper (derfor man kan blive gravid, hvis man glemmer en :) ). Det der kan tage tid, er hvis kroppen har svært ved at finde sin egen cyklus. Men faktisk er der meget der tyder på, at man har forøget fertilitet lige efter p-pille stop. Jeg er selv blevet gravid to gange i første cyklus efter stop, så tror på den teori ;) Hvis jeg var dig, ville jeg stoppe ca to uger før bryllup. Altså så du er sikker på at have din mens overstået til bryllup, men så tæt på at du ikke når at få det igen på bryllupsrejse. Så kan der rigtig arbejdes på rejsen :D Held og lykke med det hele, uanset hvad du vælger :bd Jeg er meget enig! Jeg stod i nøjagtigt samme dilemma og valgte at smide piller på selve bryllupsrejsen, da jeg ikke ville risikere at have ondt eller pletbløde på hverken bryllupsdag eller bryllupsrejse, men hvis du ikke har haft tendens til nogen af delene (eller er ligeglad), så vil jeg også anbefale at smide dem 14 dage før brylluppet. Det kommer selvfølgelig lidt an på hvor lang bryllupsrejsen er, for hvis den er 14 dage eller mere ender du jo så med at få mens undervejs <_< I så fald vil jeg smide dem 1 uge før brylluppet ;) Og husk at starte på folsyre ca. 1 måned før du smider p-pillerne! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Jeg smed p plastret et par uger inden brylluppet, så det passede med at mens var overstået, men jeg heller ikke kunne være gravid, eller nå at få mens igen på vores mini honeymoon :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 18, 2013 Jeg gætter på at du vil smide p pillerne før bryllup for at kunne lave baby på bryllupsnatten? Det er også en rigtigt sød og romantisk tanke, men i praksis er det nok sværere at få til at lykkes. Du aner jo ikke hvordan din cyklus vil blive. Hvis du har haft en regelmæssig menstruation inden du startede på p pillerne i tidernes morgen, så kan det jo være du får det igen, men der kan jo være sket meget i mellem tiden, så man kan aldrig vide hvordan det bliver når man stopper. Nogle oplever jo at kroppen er lidt forvirret når den pludselig selv må styre sin cyklus. Hvis du stopper i god tid inden aner du jo ikke hvor i din cyklus du er når du når til bryllup og rejse. Jeg ville vente med at smide p pillerne til jeg var kommet hjem fra rejsen, bare for at være sikker på at jeg ikke blødte på bryllupsdagen eller under ferien. Det ville simpelthen være at ødelægge dagen synes jeg. Men det må jo være en beslutning du selv træffer ud fra om du kan leve med risikoen for enten menstruation eller graviditet på bryllupsdag og rejse, for at få chancen for at det lige passer med at ÆL lander på den rigtige dag. En normal cyklus varer 28 dage, nogle lidt længere, få kortere, ÆL varer knapt et døgn. Chancen for at det lige falder rigtigt sammen så ÆL er på bryllupsnatten er ikke særligt stor! Så jeg synes personligt at risikoen for mens osv er for stor. Som de andre før mig har skrevet - folinsyre er vigtigt at tage 400 mg. om dagen fra du planlægger at blive gravid, så bare start med at spise det nu :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 19, 2013 Jeg timede bryllup, bryllupsrejse og p-piller således at jeg havde mens i ugen op til brylluppet. Så havde jeg mens-fri på bryllupsdagen og (i teorien) ægløsning på bryllupsrejsen. Samtidigt var jeg ikke i en slutning af en cyklus (når først tanken om at ægget KAN have sat sig fast er der, så kan jeg ikke lide at skåle i alkohol). Det der med at p-pillerne skal ud af kroppen er noget vås - jeg spurgte direkte min læge. Hormonerne er ude af kroppen med det samme - og for folk med tendens til uregelmæssige cyklusser, kan den første cyklus efter p-pillestop måske endda være en lille smule mere frugtbar end de efterfølgende. Og så til sidst - jeg kunne også godt lide tanken om en bryllupsrejse-baby. Men realiteten er, at de færreste bliver gravide med det samme. Jeg har termin 1,5 måned efter vores første bryllupsdag (dvs. at det teknisk set har taget en 4-5 måneder at "lave" ham. Det er bestemt hverken unormalt eller specielt langsomt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 21, 2013 Hej alle jer skønne tøser :) tusind tak for svarene - sååå hjælpsomt. jeg har besluttet mig på den model der hedder- jeg stopper med pillerne 2-1,5 uge før brylluppet. Tror jeg er kommet frem til at det ville være ærgeligt at tage chancen og gå i gang før- da jeg bare har en fornemmelse af, at jeg er en af de kvinder der får sååå meget kvalme. Udover det ville det være surt hvis jeg lige fik mens på bryllupsdagen- hvis jeg havde vænnet min krop af med p-piller 3-4 mdr før. Men hold da op hvor er jeg glad for alle de gode svar.....taaaaak Del dette indlæg Link to post Share on other sites