Guest

Ang jern

5 indlæg i dette emne

Nu ammer jeg jo ikke sønnen mere, men han får heller ikke altid de 400 ml mme og så er det jeg tænker, ska vi så gi jern?

På en dag får han måske 250 ml mme og så får han også en natflaske, som han dog ikke drikker alt af. Vi har haft givet jern inden jeg stoppede amningen og jeg synes at det gav ham hård mave og forstoppelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis han ikke får 400 ml MME hver dag, så skal han have jern i stedet for indtil han bliver 1 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så begynder vi bare igen - tak for svar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk, du skal ikke give ham fuld dosis. Hvis du giver ham halvdelen af mælk (200 ml) på en dag, skal han også kun have halv dosis jern. Sådan skal du beregne det. En enkelt dråbe for lidt eller for meget, gør nok ikke det store, men man skal beregne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jernbehovet er ogsaa individuelt - hvis han nu faar meget koed og andre jernholdige madvarer, og saa det mme, som du skriver, saa ville jeg ikke vaer bange for at droppe jerndraaberne. I England giver de jo slet ikke jern... Jeg har det fra Rebecca Perssons BABY, hvor hun ellers anbefaler Babyfer jernstroepulver, som man drysser paa babys mad. Det skulle vaere smags og farvefrit, saa det ville jeg da bare koebe. Ellers er braendenaeldepulver ogsaa jernholdigt, saa kan du bruge det som jernsuperfood paa Lasses mad. Jeg ville ikke tage det saa hoejtideligt, naar han faar det mme, han faar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER