Oprettet February 13, 2013 Min mand og jeg har en dejlig dreng, som vi fik hjælp til via ivf. Vi var først igennem 3 inseminations forsøg men endte negativt. 1 forsøg med ivf var der gevinst. Nu er vi i gang igen. Har fået henvisning fra lægen som resulterede i gratis insimination, så både lægen og os vurderede at vi ville prøve det først for at se om det ville lykkedes nu hvor jeg har været gravid før... Blev insemineret både d.1 og 2 feb, men allerede 2 dage efter begyndte jeg at ha kvalme og det har jeg stadig ón and off, ikke voldsom kvalme, men kvalme og jeg er mega træt, hele sidste uge gik jeg i seng halv 8 om aftenen, når jeg havde puttet vores søn... Kunne der være en bebs på vej?????? Kan man godt ha kvalme så tidligt? I bøgerne står der fra uge 6 el 8..... Jeg tør simpelthen ikke håbe, så går og siger til mig selv at der ikke er noget, indtil 2 timer efter og kvalmen vender tilbage og så tror jeg den er der.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2013 Betyder det noget at jeg er konstant sulten.... ???? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2013 Jeg har også mega kvalme! Jeg har været igennem hormonbehandling og burde have haft ÆL om formiddagen fredag. d.8/2. Jeg har siden lørdag været super træt, har sovet hele weekenden. Siden søndag - dvs. 2 dage senere ligesom dig, har jeg haft kvalme, slemme smerter i inderlivet, luft i maven, slem hovedpine der går over i migræne når jeg har lavet et eller andet i en halv time. Jeg har også siden søndag aften haft - ikke udflåd - men slim noget af det med blod, noget kun lyserød og noget bare gennemsigtigt. Det er der næsten ikke i løbet af dagen, men kraftigt om aftenen. Jeg har læst side op og side ned på nettet for at finde en forklaring, jeg tænker som dig at det da er for tidligt at kunne mærke en evt graviditet. Jeg har ikke kunnet finde nogen forklaring. De sidste 5 dage har jeg bare ligget brak herhjemme uden at kunne gøre noget som helst. Efter et kvarter foran tv eller computer er jeg ved at gå til af kvalme og hovedpine. Så det meste af tiden ligger jeg bare og hviler. Jeg ved ikke om det er et godt eller skidt tegn? Jeg kan ikke rigtigt svare på dit spørgsmål - kun sige at du ikke er alene om at have det sådan så tidligt :) Måske der er nogen der kan give os en god forklaring på hvad det kan være der sker med vores kroppe? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2013 Lige et tillæg til mit første indlæg - ud fra det jeg har læst kan jeg ikke finde en forklaring. Der burde gå 2-3 dage fra ÆL til det befrugtede æg (hvis det er blevet befrugtet) ankommer til toppen af livmoderen. Derefter går der mellem 3 og 8 dage yderligere før ægget skulle sætte sig fast, normalt tager det 5 dage. Så det er godt en uge fra ÆL at ægget burde sætte sig fast. Hvis det gør det kan man godt have lidt blødning og smerter der minder om menstruation. Man kan også få smerter efterfølgende som tegn på at livmoderen giver sig. Kvalmen tror jeg godt man kan få ret hurtigt efter ÆL uden at det betyder at man er gravid. Der er jo en masse forskellige hormoner i kroppen og hormoner kan jo godt give kvalme. SÅ kvalmen alene tror jeg godt man kan have uden at det er hverken et klart ja eller nej til om man er gravid, kroppen ved det jo ikke rigtigt endnu om man er det eller ej. Men måske hvis ægget ER befrugtet at man så danner flere hormoner og at det så giver kvalmen? Det kan jo godt være. Så måske kvalmen kan være et tegn på at ægget er befrugtet, men det har jo endnu ikke sat sig fast i livmoderen og indtil det er sket kan man ikke være sikker på at det ender med en reel graviditet. Så det bedste man kan gøre er nok at vente til man er langt nok henne til at tage en graviditets test. Hvis man virkelig ønsker at være gravid kan man jo godt frembringe symptomer på det fordi man ønsker det så meget.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 14, 2013 Var sikker på i går aftes at jeg var ved at få min mens, min lænd var så øm og jeg fik stikkende smerter i min venstre side... Men da der ikke var kommet nogen mens i løbet af natten tillod jeg mig at tage en graviditetstest i morges - NEGATIV! Som den ALTID er..... Jeg hader graviditetstests..... Tror desværre Jørgen Aagård har ret i at vi nok skal igennem IVF igen, hvis det skal lykkedes. Insimination er bare ikke for os!!! Øv, ku være dejligt hvis det havde lykkes, så kune vi også lige "spare" 40.000 kr. Men nej!! Årh lorte dag!!!!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2013 Så længe din mens ikk er kommet er der vel håb endnu? Kan godt forstå at du er skuffet over en negativ test, men måske det bare har været for tidligt at teste? Mens lignende smerter er jo egentligt et godt tegn, det kunne jo være et befrugtet æg der sætter sig fast? Jeg krydser fingre for dig stadig :-) så længe din mens ikk er kommet er der i min verden håb endnu :-) og selv en blødning er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med at man ikk er gravid. Jeg krydser! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 16, 2013 Fik min mens torsdag... Del dette indlæg Link to post Share on other sites