Oprettet February 11, 2013 Jeg synes ikke Camille spiser nok om dagen :( Hvordan får jeg mere mad ind? Her er en gennemsnitsdag: kl 8: Vågner. (Tøj på, bleskift -vågnetid) 8.30 Morgenmad, bestående af havregrød eller øllebrød. cirka 50 ml mme 10: Formiddagslur. hun får cirka 100 ml mme inden. 12: Vågner 12.30 middagsmad: 1. skive bondebrød, med leverposteg eller smøreost. Hertil lidt grønt, en frikadelle eller lign. 14: (efter)Middagslur: Cirka 100-150 ml mme inden 16.00 vågner 18.00 aftensmad - hvad vi nu får, men hun får som regel lidt rodfrugtemos også håndmad. 20: 150 ml mme Nat: 150 ml mme. Hun BLWer praktisk talt alt sin mad, så det er jo begrænset hvor meget de måltider MÆTTER.. Morgenmaden er helt sikkert der hun spiser mest, også aftensmaden. På den ene side, tænker jeg at jeg kan fylde op med mme.. men så føler jeg bare vi ikke laver andet end at give hende mad :( Et måltid tager alligevel omkring 30 min, hvis hun så skal have flaske bagefter.. Så har hun kun max en vågen time mellem sine lure hvor hun ikke spiser eller bliver skiftet... Samtidig, kan vi også mærke at hvis ikke hun er SULTEN så gider hun ikke spise overhovedet.. Hvordan får vi mere mad i hende? Nogen ideer?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Hvormeget vand får hun til maden? Her hjemme har vi givet Karla mme af kop til maden, fordi hun bare kunne hælde vand i sig, og dermed blev hun mæt på vand før mad. Hun får også først noget at drikke efter hun har spist lidt, så hun ikke bare fylder sig med mme, og ikke vil have den faste føde. Måske kunne i prøve det? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Hun får ikke så meget vand til maden.. Hun får nemlig en del vand af flaske i løbet af dagen, så det er max en-to slurke til et måltid, og det er som regel når hun er færdig (eller har fået noget galt i halsen) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Herhjemme følger vi mere eller mindre Helens bog om børn og mads madplan, hvilket presset lidt flere måltider "mad" ind: 7.30: Morgengrød 9/9.30: Frugt og frugtmos + ammes --> Formiddagslur 12.00: Grøntsagsmos (evt. med kød eller fisk) + rugbrød (han spiser MAX en kvart skive bondebrød) + et eller andet stykke gnavegrøntsag (squash hitter). Ammes evt. 13.30: Ammes --> Eftermiddagslur 16.00: Frugtmos + stykke frugt + ammes 17.30/18.00: Grøntsagsmos + kød. ammes evt. 19.30: Ammes Natamning har vi ikke så meget rytme over :rolleyes Ved ikke om det hjælper dig overhovedet, men det er da et "skema" over hvornår man kunne få flere madmåltider ind :) Jeg synes forresten også, at næsten hele dagen går med mad :rolleyes Men tager Camille på som hun skal, og er hun frisk? Fordi så får hun vel det, som hun skal have at spise :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Jeg ved ikke om hun tager på - hun vejer 9,5 kg nu.. Hun er fin og glad og veltilpas.. Men tænker jo at hun selv har lagt natflasken ind - Fordi hun mangler mad? I dag fodrede jeg hende i men shun selv spiste og det gav faktisk en del mere indenbords.. Så kan godt være jeg bare skal overgive mig, og begynde at fodre hende lidt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Som jeg har forstået det er det helt naturligt at BLW = flere flasker/mere amning :) Og hvis hun vil tage skeen, når du mader, så ser jeg da intet forkert i det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Ja, jeg kan bare mærke på hende at hun ikke rigtig gider flaske - plus hun er begyndt at gylpe en del :o Og jeg tror simpelthen "hendes krop" gerne vil have mere MAD.. Jeg tror jeg prøver at "fodre" hende lidt mere de næste dage, og se om det giver lidt. HUn er jo som sagt glad og veltilpas.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Jeg ved ikke om hun tager på - hun vejer 9,5 kg nu.. Hun er fin og glad og veltilpas.. Men tænker jo at hun selv har lagt natflasken ind - Fordi hun mangler mad? I dag fodrede jeg hende i men shun selv spiste og det gav faktisk en del mere indenbords.. Så kan godt være jeg bare skal overgive mig, og begynde at fodre hende lidt. Jeg har også indimellem lige snydt et par skeer ind, men først når hun selv har smagt hvad hun får. Nogle gange når jeg rækker hende skeen så åbner hun bare munden fordi hun er optaget af noget andet det tager jeg som en invitation til at putte mad ind. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Nu har vi taget BLW-delen fra Noah de sidste dage, for jeg var haengt kat pga natamning - og vejer 50 kg nu :wacko Faar hun tilbudt noget skemad at spise, hun kan lide? Jeg fandt ud af, at Noah er kraesen! Saa nu bliver der disket op med "livretter" og naar jeg laver nyt, saa er det altid med et touch af "livret" eller med "livret" til backup.(Livret: soed kartoffel, banan, majsgroed, parmesan, sesamnoeddekiks, aeble, paere... ) Men ja, nu har jeg kun laest om BLW og ammeboern, hvor amning ligger som grundsten for BLW, fordi de babyer vil have brug for mere maelk. Det kan jo ikke adskille sig meget fra flaskeboern, saa jeg vil tro, at Camille paa 7 mdr(hvis jeg ikke tager fejl?) stadig har behov for meget maelk -> 750-1000 ml om dagen, som det staar skrevet i Rebecca Perssons BABY. Jo mere BLW, jo mere mod de 1000 ml dagligt, taenker jeg :unsure Jeg ved ikke, om det var en hjaelp, men det er altsaa normalt, at BLW boern ikke trapper specielt meget ned paa maelk. Af samme aarsag er jeg blevet en ivrig madmor :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Egentlig får hun den samme mængde mælk som altid - bare på færre flasker.. Hun har aldrig spist mere end 800ml om dagen.. Må finde livretter (pt øllebrød!!) Jeg er begyndt at give skemad.. Så nu håber jeg det hjælper lidt... Nu har vi taget BLW-delen fra Noah de sidste dage, for jeg var haengt kat pga natamning - og vejer 50 kg nu :wacko Faar hun tilbudt noget skemad at spise, hun kan lide? Jeg fandt ud af, at Noah er kraesen! Saa nu bliver der disket op med "livretter" og naar jeg laver nyt, saa er det altid med et touch af "livret" eller med "livret" til backup.(Livret: soed kartoffel, banan, majsgroed, parmesan, sesamnoeddekiks, aeble, paere... ) Men ja, nu har jeg kun laest om BLW og ammeboern, hvor amning ligger som grundsten for BLW, fordi de babyer vil have brug for mere maelk. Det kan jo ikke adskille sig meget fra flaskeboern, saa jeg vil tro, at Camille paa 7 mdr(hvis jeg ikke tager fejl?) stadig har behov for meget maelk -> 750-1000 ml om dagen, som det staar skrevet i Rebecca Perssons BABY. Jo mere BLW, jo mere mod de 1000 ml dagligt, taenker jeg :unsure Jeg ved ikke, om det var en hjaelp, men det er altsaa normalt, at BLW boern ikke trapper specielt meget ned paa maelk. Af samme aarsag er jeg blevet en ivrig madmor :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Egentlig får hun den samme mængde mælk som altid - bare på færre flasker.. Hun har aldrig spist mere end 800ml om dagen.. Må finde livretter (pt øllebrød!!) Jeg er begyndt at give skemad.. Så nu håber jeg det hjælper lidt... Ja, proev noget skemad - det hjalp umiddelbart hos os, men i nat var han saa tilbage i gammelt moenster... man kan jo ikke forente en kovending, saa pyt nu med det :) Jeg skriver ogsaa om skemad i Noahs madtraad, hvis det er noget, du kan bruge til noget :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 11, 2013 Ja, proev noget skemad - det hjalp umiddelbart hos os, men i nat var han saa tilbage i gammelt moenster... man kan jo ikke forente en kovending, saa pyt nu med det :) Jeg skriver ogsaa om skemad i Noahs madtraad, hvis det er noget, du kan bruge til noget :) Følger meget med i din tråd :) Vi har givet en del skemad i dag, og hun spiser MEGET mere.. Så nu kører vi altså ja.. skemad, med et strejf af blw... Del dette indlæg Link to post Share on other sites