Myliona

Hvilke krydderier bruger i?

10 indlæg i dette emne

Jeg er simpelthen for dårlig til at krydre Camilles mad..

Jeg bruger sjældent andet end salt og peber i vores mad (vi er Big time salt mennesker, med nok 20 forskellige slags salte).. Men det duer jo ikke super godt i Camilles mad ;)

Så nu skal jeg have flere krydderier, og ville høre hvad i bruger til hvad af deres mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

alle former for krydderurter, hvidløg og karry.

Simon er meget glad for tomatsovs med oregano og rosmarin og kartoffelmos med en lille smule hvidløg.

Men vi er efterhånden nået så langt at Simon spiser mere og mere af vores mad, og så fryse jeg bare rester til de dage hvor vores mad ikke er babyegnet.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er at jeg ikke aner "hvordan" jeg bruger dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Prøv med en smule kanel på havregrøden og lidt muskatnød i kartoffelmosen til at starte på.

Du kan også bruge basilikum og oregano, hvis du laver noget med tomat.

Et pift karry er godt til meget grøntsagsmos, fx blomkålsmos, der ellers ikke smager af det store.

Min teori er, at jo flere smagsindtryk de små får, jo mindre kræsne bliver de :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv med en smule kanel på havregrøden og lidt muskatnød i kartoffelmosen til at starte på.

Du kan også bruge basilikum og oregano, hvis du laver noget med tomat.

Et pift karry er godt til meget grøntsagsmos, fx blomkålsmos, der ellers ikke smager af det store.

Min teori er, at jo flere smagsindtryk de små får, jo mindre kræsne bliver de :)

En fra min Mødregruppe fortalte at man ikke må gi kanel til børn under to år. Af samme årsag bliver det heller ikke serveret i ders VS. Ved ikke hvad grunden er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min Mødregruppe fortalte at man ikke må gi kanel til børn under to år. Af samme årsag bliver det heller ikke serveret i ders VS. Ved ikke hvad grunden er..

Det er faktisk rigtigt, at det er med kanel som med rosiner - de må kun få det i begrænset mængder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min Mødregruppe fortalte at man ikke må gi kanel til børn under to år. Af samme årsag bliver det heller ikke serveret i ders VS. Ved ikke hvad grunden er..

Jeg giver Noah kanel... Paa min Naturopaths forum er der en opskrift til babyer, som har kanel i, saa det er jeg helt tryg ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg giver Noah kanel... Paa min Naturopaths forum er der en opskrift til babyer, som har kanel i, saa det er jeg helt tryg ved :)

http://altomboern.dk/node/590045

Der står "Et stort indtag af kanel kan skade leveren". Så at give kanel lidt "her og der", tror jeg virkelig ikke kan skade! Men det er da helt sikkert noget man måske skal være opmærksom på fx til jul, hvis man overpøser havregrød og risengrød med kanel hver dag, morgen og aften i en måned ;) Men ja, jeg er ikke bange for at give lidt kanel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spiser meget krydret mad herhjemme, da vi begge elsker det asiatiske køkken :)

Cassandra bliver derfor udsat for følgende, salt, peper, chili, koriander, karry, timian, hvidløg estragon m.m og hun elsker det alt sammen, selvfølgelig ikke alt for stærkt.

Krydderierne kommer vi enten i sammen med olie, eller bliver kogt med langsomt eller tilsidst hvis der mangler lidt smag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER