Tina80

Hjælp med at redde disse 4 boxer hvalpe

57 indlæg i dette emne

Tusind tak til din bror.

Og hurra for dette forum som kan hjælpe andre personer og væsner.

Så smækker vi vist lige dem her på igen :)

:lovebk :lovebk :lovebk :lovebk :lovebk

Del dette indlæg

Men hvis man vil sikre sig at der ikke bliver videravlet på dem, så er det ikke nok med restriktioner. De skal simpelthen neutraliseres 1 chance der kommer. Allerbedst, inden de kom hjemmefra. Husk at under alle omstændigheder (medmindre de skal aflives) så er det ulovligt at fjerne hvalpene fra deres mor, før de er 8 uger. Medmindre der er noget der taler for det. Og det er der umiddelbart ikke her..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Har bestemt heller ikke tænkt os og ville have dem før de er over de 8 uger!

Det regnede jeg heller ikke med, men synes lidt jeg ka fornemme det mellem linierne hos opdrætteren.. Men håber jeg tager fejl :)

Synes det er rigtig flot af din lillebror, tager sg hatten af for ham :respekt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så synes jeg personligt, at det er så unfair at skrive, at hvis de ikke hører fra interesseret, så bliver hvalpene aflivet, for det skærer sådan i folks hjerter, og så er der hurtigt nogle, som bliver interesseret i hvalpene...

Enig, jeg kan ikke fordrage folk der skriver sådan!

Dernæst synes jeg at selvom det er hvide hvalpe, så kan man jo godt høre om der er nogen der ønsker en hund og så lige skrive at når de er hvide er de ikke til avl osv. Jeg går ikke ind for at man afliver hvalpe uanset hvad. Kun decideret sygdom er ok at aflive for.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ligeså vel at nogen mener at der fare ved at blande 2 forskellige mennesker med de forskellige gener? :/

Ej tror jeg lukke ned nu.. for bliver rasende indeni - og læse på en side som den der med boxerne.. :( Stakkels små dyr.. Håber nogen tager dem til sig..

EDIT: Min lillebror har sagt han gerne vil tage dem alle 4! Så har straks skrevet hende en mail!

Hvor er det en fantastisk lillebror du har :biglove

Jeg er ski også ligeglad med "fejlfarver" og blandingsracer- mennesker eller dyr ;)

Vi må desværre ikke have dyr pga af Isabella ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Lige pt. har en email korrespondace med kvinden bag siden der... Og hun sgu ikke for klog...

Hva nu da??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hun lyder da godt nok ikke til helt selv at kunne finde ud af hvad hun vil :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja undskyld mig - men kan simpelthen ikke tage hende seriøst.. STAKKELS hunde!

Hun savner måske noget information om jer..

Jeg forstår hende nu godt - synes faktisk det lyder "ok" fornuftigt det hun siger.. hun vil have folk skal reservere hvalpene, så hun ikke "brænder inde" med dem fordi de ikke kan sælges på lige fod med de almindelige hvalpe.

Det er klart at hvis man ved at hundene højest sandsynligt er svære at komme af med, oftes bliver syge og ikke bliver mere end 6 år.. Så kan man jo ikke - hvis man i forvejen er opdrætter og brænder for det, have plads til at have to-tre-fire hunde gående ekstra fordi ingen kan/vil aftage dem.

Det er klart de skal registreres og neutraliseres og sundhedstjekkes og de så derfor koster lidt ekstra.

Hendes "takt og tone" er måske ikke den bedste - men jeg synes umiddelbart godt jeg kan sætte mig ind i hendes tanker..

Du er jo en vildt fremmede, som skriver - uden at fortælle hvem du er, og hvordan du har tænkt dig at have hundene.. jeg ville også være skeptisk overfor det hvis jeg ejede et dyr jeg skulle sælge...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville godt nok aldrig betale 6000 kr for en "defekt" hund... Men jeg synes det lyder til at hun har besluttet sig for at aflive de små uanset hvad folk så ellers skriver og gør

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville godt nok aldrig betale 6000 kr for en "defekt" hund... Men jeg synes det lyder til at hun har besluttet sig for at aflive de små uanset hvad folk så ellers skriver og gør

Men det er jo netop det.. Hun har 4 hunde hun skal betale for - sundhedstjek, neutralisering, mad osv... 6000kr er måske meget for en hund - men det koster hende jo altså at have dem, og det er mange penge at smide ud af vinduet, fordi andre synes hun er kynisk at ville aflive dem.. De ER jo netop syge/defekte.. Hvis man køber dem, kan man jo også risikere at skulle bruge flere tusind kroner på dyrlægeregninger i fremtiden.

Selvfølgelig ville det da være fantastisk hvis hun sagde "jeg giver dem væk", men det kan jeg da godt forstå hun ikke har råd til..

Jeg synes ikke det virker til hun har besluttet sig. jeg synes det virker til at hun siger - hvis de her hunde skal have en chance, skal de være sikret et kærligt hjem som vil tage sig af dem - det kan jeg kun have respekt for!!!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes godt nok der er en stor forskel på at aflive 4 hunde (en udgift på 4.000 kr. kan jeg forestille mig), og så sælge dem til 6.000 kr. stykket.

Selvfølgelig skal de registreres, vaccineres mm., men det kan da aldrig komme op i nærheden af 6.000 kr. pr. hvalp?

Som jeg umiddelbark kan forstå det, har hun en "defekt" vare, der koster 1.000 kr. pr. styk at komme af med (aflivning). I stedet vil hun have 6.000 for dem? I min verden er det er meget mærkeligt regnestykke...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men det er jo netop det.. Hun har 4 hunde hun skal betale for - sundhedstjek, neutralisering, mad osv... 6000kr er måske meget for en hund - men det koster hende jo altså at have dem, og det er mange penge at smide ud af vinduet, fordi andre synes hun er kynisk at ville aflive dem.. De ER jo netop syge/defekte.. Hvis man køber dem, kan man jo også risikere at skulle bruge flere tusind kroner på dyrlægeregninger i fremtiden.

Selvfølgelig ville det da være fantastisk hvis hun sagde "jeg giver dem væk", men det kan jeg da godt forstå hun ikke har råd til..

Jeg synes ikke det virker til hun har besluttet sig. jeg synes det virker til at hun siger - hvis de her hunde skal have en chance, skal de være sikret et kærligt hjem som vil tage sig af dem - det kan jeg kun have respekt for!!!!!!

Men det koster ikke 6000 kr pr hvalp.. Hun har sikkert en rigtig god aftale med en dyrelæge, det synes jeg mange avlere har.

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvad er enden så blevet ??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne man ikke aftale med hende at hvis man "sparer" hende for udgiften af en aflivning så skal man kun lige dække udgifter af det det koster og ikke mere... har fundet steder på nettet hvor det kun koster 350 for en chipning og 390 for vaccination og så 390 oven i for en konsultation... Så skal de valpe GODTNOK spise meget i de 8 uge hvis de skal koste 6000 kr ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men det koster ikke 6000 kr pr hvalp.. Hun har sikkert en rigtig god aftale med en dyrelæge, det synes jeg mange avlere har.

Det kan de da godt have kostet??? Hvis du tænker parring, sundhedstjek osv med.. Jeg ville ærligt talt heller ikke sælge racehunde, i MIT opdrætternavn, med tab - risikere at "ødelægge" mit navn, i det "defekte/syge" hunde derfra ville komme rundt i dk.. Så ville jeg også have dækket mine udgifter ved det kuld. Det giver da nok et overskud, hvis hun kommer af med alle hvalpene til 6000kr - men jeg tvivler på det er meget..

Har ikke meget forstand på hunde, men et kuld racekattekillinger koster omkring 25000kr at lave alt inkl (mad, parring osv), hvis der ingen problemer er i forløbet :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kunne man ikke aftale med hende at hvis man "sparer" hende for udgiften af en aflivning så skal man kun lige dække udgifter af det det koster og ikke mere... har fundet steder på nettet hvor det kun koster 350 for en chipning og 390 for vaccination og så 390 oven i for en konsultation... Så skal de valpe GODTNOK spise meget i de 8 uge hvis de skal koste 6000 kr ;)

En parring koster let et par tusind.. Hvalpefoder er også små dyrt. Og de SKAL neutraliseres, det koster omkring 1000kr pr. hun, hvis man har en aftale med en god dyrlæge.

Tæven har under sin graviditet også skullet til dyrlæge og tjekkes.

At man kan finde en billig dyrlæge, er jo ikke et problem.. Dr. død er et godt eksempel her. Jeg ville sku ikke bruge den BILLIGSTE dyrlæge til mine dyr - men den BEDSTE!! Hun er opdrætter, selvfølgelig bruger hun den bedste, og ikke den billigste..

Umiddelbart vil jeg ikke synes det er urealistisk at en enkelt hundehvalp har kostet omkring 5000kr "at lave".

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan de da godt have kostet??? Hvis du tænker parring, sundhedstjek osv med.. Jeg ville ærligt talt heller ikke sælge racehunde, i MIT opdrætternavn, med tab - risikere at "ødelægge" mit navn, i det "defekte/syge" hunde derfra ville komme rundt i dk.. Så ville jeg også have dækket mine udgifter ved det kuld. Det giver da nok et overskud, hvis hun kommer af med alle hvalpene til 6000kr - men jeg tvivler på det er meget..

Har ikke meget forstand på hunde, men et kuld racekattekillinger koster omkring 25000kr at lave alt inkl (mad, parring osv), hvis der ingen problemer er i forløbet :biglove

Vi har betalt 1500 kr for vores racekat, en aby.. Og så var udgifterne dækket plus en smule ekstra.. Men vi skulle selv neutralisere hvis vi ville det..

Del dette indlæg

Annonce ♥

En parring koster let et par tusind.. Hvalpefoder er også små dyrt. Og de SKAL neutraliseres, det koster omkring 1000kr pr. hun, hvis man har en aftale med en god dyrlæge.

Tæven har under sin graviditet også skullet til dyrlæge og tjekkes.

At man kan finde en billig dyrlæge, er jo ikke et problem.. Dr. død er et godt eksempel her. Jeg ville sku ikke bruge den BILLIGSTE dyrlæge til mine dyr - men den BEDSTE!! Hun er opdrætter, selvfølgelig bruger hun den bedste, og ikke den billigste..

Umiddelbart vil jeg ikke synes det er urealistisk at en enkelt hundehvalp har kostet omkring 5000kr "at lave".

Nej, men lige meget hvad får hun jo ikke dækkes udgifterne til graviditeten ind hos de 4 hvalpe... Hvis hun afliver dem får hu INTET ind, kun noget ud, så at gøre det på min måde har hun i det mindste ikke det store underskud... Det er jo ikke fordi jeg siger der ikke er udgifter, men lidt ind er vel bedre end alt ud...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har betalt 1500 kr for vores racekat, en aby.. Og så var udgifterne dækket plus en smule ekstra.. Men vi skulle selv neutralisere hvis vi ville det..

Med stamtavle? Hvad hedder opdrætteren?

Der er meget meget meget få - på grænsen til ingen seriøse opdrættere indenfor katteverden der ikke neutralicere deres racekatte med stamtavler, inden de sender dem videre.

Kan da fortælle at det koster omkring 1300kr bare at neutralisere+øretatovere en hunkat. En hankat er lidt billigere.

Hvis opdrætteren selv har haft hankatten, har det også været billigere - da hun ikke har skullet ud og betale for en parring.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt enig med Banshee's første to besvarelser (alt det med kattene ved jeg ikke noget om ;) ).... Jeg kan godt forstå hun er lidt skeptisk, for hun aner jo slet intet om jer, eller hvad i vil gøre med hendes små hvalpe.

Jeg ved godt det lyder utrolig hårdt når hun siger de skal aflives, men sådan er vilkårene desværre bare, når man er opdrætter. Hun skal jo også tjene penge på sin forretning, og jeg tror at mange opdrættere havde aflivet hvalpene så snart de var kommet til verden.

Hun forsøger jo her at give dem en fair chance.

Men prøv at skrive lidt til hende om hvem din bror er... Alder, hundekendskab, boligforhold... og hvad hans plan er med hvalpene.

Så kan det være hun bedre kan forholde sig til hans tilbud... og måske kan i også snakke lidt om prisen, for han skal jo helst ikke ende med at tabe penge på det. Hvis hun fx vil gå ned på 5000, og han så kan sælge dem til 6000 (eller beholde dem... ved ikke lige om han selv vil beholde nogen?)

Det er super flot af din bror at han sådan stiller sig til rådighed, men det er ikke nogen helt lille opgave at have 4 hvalpe i huset, og han skal jo også tænke på at de fleste gerne vil have en 8 ugers hvalp, så han skal være ret hurtig til at få dem reserveret/solgt, ellers ender han med at stå med 4 unghunde, som er svære at komme af med (og specielt når det er hunde med en genfejl, og man ikke kan forudsige hvad det vil give af udgifter/problemer senere hen)

Det er bestemt ikke ngoen kritik dette her Stinna... jeg er selv dyre-elsker, så jeg forstår fuldt ud din frustration, og jeg synes det er utrolig stort af din bror (og dig) at i tager aktion, når i hører om dyr der har brug for hjælp!!

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og rigtig meget held og lykke med det hele! :)

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.