Oprettet February 6, 2013 Når nu man ikke ved, om ens baby overhovedet kan passe en str. 50, hvor meget skal man så have på forhånd?? Langærmede bodys = Kortærmede bodys = Heldragter = Natdragter = Bukser = Trøjer = Udfyld venligst :P Og sig, hvis der er nogle tøjstykker jeg har glemt lige at tænke på her i denne størrelse :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2013 Jeg ville nøjes i denne størrelse :) Så jeg ville købe et par bodyer, måske en heldragt.. Man kan altid købe senere, så ja.. Køb lidt, så det inderste lag sidder til, også kan man måske leve med opsmøg, til man får noget nyt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2013 Vi har vel egentlig kun købt en heldragt og 2 bodyer i str. 50. Og så har vi huer, vanter og futter som dækker str. 50-56. Og nogle strømper. Vi regner faktisk med, at han er lige under gennemsnittet ved fødslen, og at han skal i str. 50. Men så længe vi har noget tøj han kan have på på hjemturen, så gider jeg ikke købe en masse på forhånd. Det kan vi gøre når vi er kommet hjem, hvis det bliver nødvendigt. :) Men jeg har det også sådan, at det vel ikke er jordens undergang hvis tøjet han kommer hjem i er en smule for stort. Det er nok mere besværligt at få ham i noget der er for småt. ;) Så den varme dragt vi tager med er fx. en str. 56 :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2013 Altså, jeg kunne ikke have Camille var i for stort tøj. HUn var 52 cm, og vejede 3815 - Dvs gennemsnitlig længde, og lidt over i vægt. Hun var i str 50 i flere uger... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2013 Anna var også i str. 50 i flere uger (51cm og 3614g) Når de er så små er heldragter og natdragter det samme ;) Køb et par body´er og en heldragt eller to med fødder - så kan du i hvert fald klare dig til du evt. kan få købt noget mere. Vi havde også fleecedragt i str. 56 og det var okay - det ville jeg i hvert fald ikke bruge penge på i str. 50. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2013 Vi havde ikke ret meget, og vi brugte str. 56, selv om det var lidt for stort. Så hun havde opsmøg på ærmer og ben de første par uger, når hun ikke bare lå i body (det var meget varmt) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2013 Silke Elia (2620g og 49cm) brugte str. 50 i 5 uger. Selvom vi egentlig vidste, at hun nok ville være lille, havde vi faktisk ikke købt noget i str. 50. Tilgengæld havde min søster en del natdragte og bodyer med til mig på sygehuset fra min niece, som vi lånte (måske I også kender en - eller evt kan købe en billig "sæk" brugt i den størrelse?) og så købte vi selv lidt, da vi kom fra sygehuset + fik lidt i barselsgave i str.50 på sygehuset. Men som Susanne siger, så er natdragte og helddragte det nemmeste med de små :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2013 Fantastisk! Tak for alle de gode råd :D Jeg nøjes med de par bodyer vi har og så køber jeg en heldragt. Så må vi købe mere, hvis det bliver nødvendigt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2013 Her havde vi minimalt - et par Body'er og er sæt tøj. Alt sammen noget vi arvede og heldigvis for det, det kom slet ikke i brug pga en basse på 57 cm og knap 5 kg. Ha lidt og så se hva størrelse baby er, når den kommer ud. Så kan i jo købe mere efter fødslen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2013 Vi har sikkert allerede for meget :D Tjekker lige hvad når jeg kommer hjem. Men som minimum havde jeg tænkt mig 2 kortærmede bodyer, er jo dejlig sommer når vores børn fødes ;), 2 langærmede bodyer og 2 heldragter. Og nogle sokker og en lille cardigan. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2013 Jeg har også en del 50 må jeg indrømme... Det er bare det sødeste haha Del dette indlæg Link to post Share on other sites