Guest cmbk

Krammer du?

33 indlæg i dette emne

Har tit tænkt, om jeg er den eneste i verdenen der virkelig AFSKYR at blive krammet? Det eneste jeg har lyst til at kramme, er min datter. Jeg bryder mig ikke om "nærkontakt" fra andre mennesker, og synes det er vildt ubehageligt at blive krammet(Jeg holder faktisk altid vejret)

Møder tit mennesker, der nærmest farer igennem ens personlige barriere, og krammer en så det RIGTIG kan mærkes. Jeg finder det SÅ ubehageligt, og har gjort mine veninder/venner/familie opmærksom på, at jeg ikke ønsker at blive krammet(eller rørt for den sags skyld)

- Er jeg underlig? :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes overhovedet ikke du er underlig ;) og jeg kan kun give dig ret i hva du skriver jeg HADER det også selv og dem der står mig nært ved hvordan jeg har det så de holder sig pænt på afstand ;) nu vi lige har fået lillesøster så er jeg ved at få fnidder af alle dem der lige synes man skal have et tillykke kram yrk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er underlig er jeg det også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker at få et kram af min familie og tætte veninder/ venner.

Men jeg krammer ingen som jeg ikke kender

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det fuldstændig på samme måde, de enste jeg har det godt med at kramme er min mand og Albert.

Ved alle andre føles det akavet, min mave snørrer sig sammen, jeg holder vejret og stivner totalt. Det bliver bare for nærgående og imtimt for mig. Ikke engang mine bedste veninder har jeg det godt med at kramme.

Jeg har tit følt mig mærkelig fordi jeg ikke kan lide det, og har virkelig tænkt meget over hvorfor jeg ikke kan lide det. Jeg ved ikke om det kan ligge i, at jeg altid har været meget genert og tilbageholdende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kun vil kramme(s af) din datter, så ja, så synes jeg faktisk du er en smule underlig.. Men det er nu ikke ment negativt. Men jeg synes sgu det er lidt spøjst ikke at ville kramme sine veninder eller familie.. Jeg synes dog der er forskellige grader af kramning, og jeg har også krænser.. Så måske vi bare har forskellige opfattelser af kram?

Jeg krammer min familie, sådan virkelig rigtigt. Det kan jeg ikke lade være med. Min svigerfamilie vil jeg helst give lidt lettere krammere til. Den er min svigerfar med på, men min svigermor og svigerinden vil kramme længe, og det kan jeg slet ikke have. :blink

Men hvornår er noget egentlig et kram? Jeg har selv hvertfald to slags: Dem jeg giver min nærmeste familie, med begge arme og helt tæt. Og så har jeg et lettere kram, som er sådan en enkelt arm og sådan lidt let kind mod kind, uden at det bliver for tæt. Og det er sådan et kram jeg gerne bare vil give min svigerfamilie samt de fleste venner. :) Har et enkelt par venner/veninder som godt kan få familie-krammet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en krammer :)

Alle får et kram (altså dem der vil have det) - men krammer ikke pr. automatik folk jeg lige har mødt.

Kram herfra (ha ha)

PS: Synes ikke du er underlig din personlige sfære er bare mindre end min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tror jeg er lidt med Fru Nielsen her - familie og tættere veninder får da gerne kram. både goddag og farvel og det hele haha. dem der er lidt længere ude får lidt halv-krammere.

Det værste er hvis man gir kram og de så har stukket hånden frem - SÅ akavet hahaha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kun vil kramme(s af) din datter, så ja, så synes jeg faktisk du er en smule underlig.. Men det er nu ikke ment negativt. Men jeg synes sgu det er lidt spøjst ikke at ville kramme sine veninder eller familie.. Jeg synes dog der er forskellige grader af kramning, og jeg har også krænser.. Så måske vi bare har forskellige opfattelser af kram?

Jeg krammer min familie, sådan virkelig rigtigt. Det kan jeg ikke lade være med. Min svigerfamilie vil jeg helst give lidt lettere krammere til. Den er min svigerfar med på, men min svigermor og svigerinden vil kramme længe, og det kan jeg slet ikke have. :blink

Men hvornår er noget egentlig et kram? Jeg har selv hvertfald to slags: Dem jeg giver min nærmeste familie, med begge arme og helt tæt. Og så har jeg et lettere kram, som er sådan en enkelt arm og sådan lidt let kind mod kind, uden at det bliver for tæt. Og det er sådan et kram jeg gerne bare vil give min svigerfamilie samt de fleste venner. :) Har et enkelt par venner/veninder som godt kan få familie-krammet.

Ingen kram. Hverken let eller langt. Sådan er vi alle her i familien, vi går ikke og krammer hinanden. Det betyder dog ikke, at vi ikke er tætte. Det ER vi. Men kramning... Nej tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krammer, og jeg synes, det er skønt, og det gør mig i godt humør at få et uventet kram :loveshower

Hvad der til gengæld går mig stiv som et bræt og akavet, er de der "nusserier" fra andre end min mand. Altså nusserier som de der berøringer som at holde lidt på hånden/armen/ryggen... Gyser helt ved tanken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ELSKER kram!! Og krammer gerne alle jeg møder :D

Men min mand har det præcis som dig.... Han hader at kramme andre end mig og drengene, og jeg kan godt mærke det har påvirket mig lidt, for jeg krammer ikke så mange mere, for tænk nu hvis de har det som ham men bare ikke tør sige det :P

Jeg synes ikke du er spor underlig..... Jeg er vel lige så underlig hvis det er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er en krammer :)

Alle får et kram (altså dem der vil have det) - men krammer ikke pr. automatik folk jeg lige har mødt.

Kram herfra (ha ha)

PS: Synes ikke du er underlig din personlige sfære er bare mindre end min.

same same

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krammer, og jeg synes, det er skønt, og det gør mig i godt humør at få et uventet kram :loveshower

Hvad der til gengæld går mig stiv som et bræt og akavet, er de der "nusserier" fra andre end min mand. Altså nusserier som de der berøringer som at holde lidt på hånden/armen/ryggen... Gyser helt ved tanken.

Helt med på den med nusseriet!! Puuuuha!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lært at kramme da min mands familie gør det men det har taget lidt tid at lære.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det eneste tidspunkt, hvor jeg IKKE krammer, det er fordi jeg er bange for at modtageren ikke vil have krammet (det synes jeg nemlig godt kan være svært at bedømme :blush ) Ellers krammer jeg gerne nye bekendtskaber også, bare det er nogen jeg synes om. :)

Jeg er nok lidt enig med Fru Nielsen og Mette... Jeg synes sgu det er underligt. Men hey, hvis det sådan du har det bedst, så synes jeg da ikke, at det er et problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var heller ikke nogen krammer før jeg fandt sammen med min mand, og er det måske endda ikke 100% nu heller...

Men det er fordi vi i min familie ikke er kramme typen og det er jeg jo opvokset med ikke at være..

Når det er sagt synes jeg det er rigtig rart at få kram af dem man holder af...

Jeg er dog gladest for at kramme mine svigerforældre, min mand og nogle enkelte andre i familien. Men alle andre jeg krammer, der er det sådan lidt et kram hvor jeg tager en vis afstand...selvom jeg arbejder på at gøre det ordentligt hver gang...men det er ikke så nemt bare lige at ændre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt lide at kramme folk jeg kan lide og som godt vil have det. Jeg ved godt omkring mig, hvem der ikke vil krammes - egentlig er der kun én og det er min venindes mand. Han er simpelthen ikke vokset op med meget fysisk berøring, han er skide sød men en knudemand i alt hvad der handler om følelser og berøring.

Jeg synes vi som danskere er rigtig gode til at holde folk på afstand og derfor har jeg med interesse fulgt den udvikling, der har været på goddag-kram-siden. For 30-35 år siden kan jeg huske alle gav hinanden hånden og det er jeg også opdraget til. Og det gjorde vi alle i familien.

Nu krammer vi alle hinanden - især i de yngre generationer. Så giver jeg mest hånd til folk jeg mødes med i arbejdsmæssig sammenhæng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har tit tænkt, om jeg er den eneste i verdenen der virkelig AFSKYR at blive krammet? Det eneste jeg har lyst til at kramme, er min datter. Jeg bryder mig ikke om "nærkontakt" fra andre mennesker, og synes det er vildt ubehageligt at blive krammet(Jeg holder faktisk altid vejret)

Møder tit mennesker, der nærmest farer igennem ens personlige barriere, og krammer en så det RIGTIG kan mærkes. Jeg finder det SÅ ubehageligt, og har gjort mine veninder/venner/familie opmærksom på, at jeg ikke ønsker at blive krammet(eller rørt for den sags skyld)

- Er jeg underlig? :wacko

Få mennesker tæt på mig som rigtig gode venner krammer jeg, men jeg stivner fuldstændig når folk jeg ikke kender særlig godt eller familie som jeg aldrig har krammet før begynder på det. Det bryder jeg mig ikke om. Det er som om mine grænser bliver overskredet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader ofte folk selv tage intiativ til et kram, for jeg er virkelig ikke god til akavede situationer. Men hvis de vil kramme, får de hjertens gerne et kram :)

Jeg synes kun det er ubehageligt, hvis jeg ikke rigtigt kender personen godt, men det er heldigvis sjældent det sker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lader ofte folk selv tage intiativ til et kram, for jeg er virkelig ikke god til akavede situationer. Men hvis de vil kramme, får de hjertens gerne et kram :)

Jeg synes kun det er ubehageligt, hvis jeg ikke rigtigt kender personen godt, men det er heldigvis sjældent det sker.

Helt det samme her :)

Jeg kan godt blive sådan helt .. "kram? Håndtryk? kind... Arrrg.. Akavaet.. Hvad gør du?"-agtig :P

Jeg plejer nu at give kram til folk, som "jeg kan lide".. Som regel ikke folk jeg ikke rigtig kender..

Hvis jeg møder folk første gang, er det sjældent jeg af mig selv krammer dem når jeg siger "hej".. Men når jeg skal afsted, plejer jeg som regel at kramme folk.. Dog kun hvis de virker åbne for en krammer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt det samme her :)

Jeg kan godt blive sådan helt .. "kram? Håndtryk? kind... Arrrg.. Akavaet.. Hvad gør du?"-agtig :P

Jeg plejer nu at give kram til folk, som "jeg kan lide".. Som regel ikke folk jeg ikke rigtig kender..

Hvis jeg møder folk første gang, er det sjældent jeg af mig selv krammer dem når jeg siger "hej".. Men når jeg skal afsted, plejer jeg som regel at kramme folk.. Dog kun hvis de virker åbne for en krammer :P

Hahaha åh ja den akavethed. Man kan rent fysisk faktisk komme galt afsted med alle de fakter :D

Og så er der dem, hvor man gav kram, da man skiltes sidst... og når man så møder dem igen, får man et håndtryk. Bliver sådan helt "hvad skete der lige der" :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen kram. Hverken let eller langt. Sådan er vi alle her i familien, vi går ikke og krammer hinanden. Det betyder dog ikke, at vi ikke er tætte. Det ER vi. Men kramning... Nej tak :-)

Der har du svaret på hvorfor du har det sådan - det er jo ikke en del af DIN kultur at kramme.

Det vil jo svare lidt til for mig at vandre ind i en nudist lejr - selv med tøj på ville jeg få det helt ekstremt ubehageligt, fordi det overskrider min intimsfære.

Jeg er en krammer, og er blevet det mere og mere jo ældre jeg er blevet og jo mere selvtillid jeg har fået.

Jeg krammer ikke svigerfar og min egen far vil helst give hånd. Men ellers er min mor, søstre og jeg meget fysiske i vores måde at vise vi holder af hinanden på. Jeg vurderer ligesom Barbamama - virker modtageren ikke som kramme typen undlader jeg, for ikke at skabe en pinlig situation. Vennekredsen (min og mandens fælles kreds) er også en rigtig kramme vennekreds, og pigerne i kredsen kysser også på mund ind i mellem fx kl 24 til nytår, eller hvis der er noget særligt at fejre, eller vi bare får nok at drikke :P . Ingen blufærdighed overhovedet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes i virker lidt negative over folk vil kramme jer? Der er jo en sød og kærlig tanke bag, selvfølgelig kan jeg godt forstå det er ubehageligt for jer, bryder mig ikke selv om at give hånd til fremmede, så der stopper jeg dem inden jeg kommer i den akavet situation og forklare dem venligt at det er mig der er noget ''glat'' med,.

For ja det er unormalt ikke at kunne lide kram, det er jo normen at man godt kan lide et kram, mennesket er skabt til nærkontakt og det udløser en mase gode ting inden i en når man krammer .. Men der er ikke noget negativt over i ikke bryder jer om det, kan da selv følge det lidt når folk står for tæt i bussen/toget :blink får helt klaus ..

Men synes selvom det er ubehageligt for jer så tænkt at modparten intet ondt vil med det og så prøv at kom det i forkøbet, når i møder nogle der ikke ved så sig det inden i kommer til det punkt hvor man krammer, håber da ikke i har nogen i jeres omganskreds som hopper frem fra en bus og bare giver et kram :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så meget en krammer :D

Jeg synes ikke du er underlig, men når jeg hører om én der ikke vil kramme andre end sit barn, så kan jeg ikke lade være med at tænke at der må ligge noget bag. For alle har da brug for et kram i ny og næ :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så meget en krammer.. Jeg krammer faktisk næsten alle - venner, veninder, familie, enkelte kolleger og borgerne jeg arbejder for får alle rigeligt med krammere :)

De eneste jeg ikke krammer er folk som jeg enten ikke kender (så godt) eller som jeg ikke kan lide :blush

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER