Oprettet February 3, 2013 Min forlovede og jeg er i denne fantastiske situation at vi nu begge er enige om at det er tid til at vi prøver at få et barn. og vi har valgt at udskyde vores bryllup lidt endnu (Jeg er simpelthen så lykkelig!!!! :D)Vi har også besluttet at det hele skal være en hemmelighed indtil vi har et positivt resultat. Men vil sååå gerne inddrage min søster i det her. Dels fordi at hun er en kæmpe støtte for mig. Også fordi jeg ikke aner en rygende fis om hvad vi skal gøre nu? Hvordan foregår det med ægløsnings test? Hvornår skal jeg tage dem. Og hvor ofte? Jeg har ikke taget p-piller i et stykke tid. Og må ærligt indrømme at jeg har været lidt bange for at jeg ikke kunne blive gravid. Min kæreste mener at vi ikke har nok sex ;-) men hvad gør jeg nu? Har brug for jeres viden og erfaringer. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 3, 2013 Jeg gjorde det, at jeg SLET ikke tog æggeløsningstest. Jeg tænkte så meget over det hele tiden, at jeg blev så skuffede så snart min mens viste sig, og mine tanker drejede sig ikke om andet. Og det væreste var næsten af B var en endnu større kontrol freak og det var mere ham der rendte ud og købte graviditet-test end det var mig, indtil jeg til sidst bad ham om at lade være, fordi han blev omend lige så skuffet når vi stod med den negative test. Jeg havde p-stav og her troede jeg at der først gik 1 år før der var gevist med de 2 gyldne streger, og med de tanker der kan kredse rundt konstankt med div. test gjorde at jeg var "stresset" og det var slet ikke det værd. Da jeg først slap den, så gik der 7 måneder fra vi begyndte til jeg blev gravid. Så mit råd til dig er, at slappe af, lad være med at tænke graviditet tanker hele tiden, hvornår sker det nu. Så selvom det er svært, så er det mit råd. For du/I bliver så skuffet hvis I virkelig har "øvet" og I så står der med den negative test. Indsæt test dag i ugen, man kan nemt blive et testmonster ;) men tror det er vigtigt at have en dag i ugen hvor man KUN tester så man ikke bliver endnu mere skuffet hvis man tester flere gange hver dag og den er negativ. Altså hvornår er nok sex. Hvis det er en-to gange om dagen er det for nogle måske lige i overkanten. Da der også kan gå for meget fokus i det og det kan faktisk også godt stresse en. Taler af erfaring <_< det kan blive en sur pligt til sidst og når ens tanker kredser om at nu skal man være gravid, hvornår tester man mon positiv så kan ens krop godt udsætter en graviditet. Så forsøg at afstresse, ikke gøre det som en pligt/pres at blive gravid, selvom det er det største man ønsker sig. Hav mindst en dag i ugen hvor det IKKE er sex det hele skal handle om, men hvor I bare er jer, lav en god middag/hygge aften med film, tag i bio eller hvad I lige vil, bare ikke sex. For ellers kan I køre surt i det og det jo heller ikke sjovt at være sure på hinanden fordi det hele går over i en pligt sex agt for at blive gravide med jeres kommende barn. Hvorvidt du vil have din søster med i jeres planer om det hele, er jo op til jer. Men hvad synes din mand?? For hvis han gerne vil have det er jeres lille hemmlighed, så vil det jo ligesom ødelægge det hvis andre end jer ved det. Men igen det er jo helt op til jer :) Og ellers vil jeg bare sige held og lykke :goodluck :goodluck og håber I snart står med den positive test. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 3, 2013 Kender mig selv så godt at jeg nok ved at jeg vil stresse lidt over det. Men iih min søster var så hurtig om at blive gravid. Krydser virkelig fingre for at det er det samme som mig. Men må jo bare slå koldt vand i blodet. Mht at fortælle det til nogen så vil jeg det helst ikke. O min kæreste vil slet ikke. Jeg ved bare intet om hvad jeg skal gøre. Og om hvordan min cyklus er. Men hvis jeg tager ægløsnings test er det så en gang om ugen man gør det eller hvad?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 3, 2013 Hov. Fik lige læst dit indlæg igennem igen ;-) og du svarer jo på mit spørgsmål. Hehe. Tror jeg bestiller nogle test til at have liggende. Af en eller anden grund tror jeg ikke der går længe før jeg står med en positiv test. Men nu skal jeg jo heller ikke håbe for meget. ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 4, 2013 Spændende! Det kunne være dejligt for jer, hvis det skete hurtigt. Kender selv alt til at stresse over det og ikke kunne tænke på andet, også selvom vi ikke har været i gang så længe. ÆL-tests er rigtig fine, bruger dem selv, men man kan også blive FOR teknisk, og man skal jo helst være sammen for samværets skyld og ikke kun for at lave baby. Held og lykke med projektet, i hvert fald :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 4, 2013 Held og lykke med projektet :goodluck Jeg tror, at jo mere man stresser over det og jo mere man tænker på det, desto værre bliver chancen også for at blive gravid ;) så tag det roligt og lad naturen gå sin gang (selvom det er nemmere sagt end gjort). Mht. at sige det til din søster. Vi vil også gerne holde det hemmeligt, men dels har det hjulpet at komme herind og tale om det og dels har jeg sagt det til en enkelt veninde for at få det sagt og så bedt hende om at holde det hemmeligt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 4, 2013 Altså på billig-teste.dk kan man købe billige tests, som virker helt fint... Men altså når i kun er ved at starte op så bare hav sex hver 2. eller 3. dag og se om i så er heldige... Så kan du måske tage ægløsningstests senere hvis det ikke lige lykkedes med det samme... Og held og lykke med det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites