Guest M's mor

Skal vi være bekymrede

10 indlæg i dette emne

Madison bliver 8 mdr i næste uge og hun kan godt sidde selv i højstol og egentlig også på gulv men ret hurtig lægger hun sig ned.

Hun gider ikke rigtig spise noget alm mad.. Nu har hun så også lige været syg. Men det er få skefulde jeg kan få i hende, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Hun får øllebrød til morgenmad og til aften hvad vi får eller kartoffel mos med lidt kød.

Hun kravler ikke men triller rundt, men har da gjort lidt tegn til at ville op på alle fire.

Nu siger kæresten at han synes hun er bagefter, men hun kan bare også ting hun ikke allerede burde så ved ikke om jeg er enig med ham. Men hvad kan jeg gøre for at hjælpe hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min niece på knap 10 måneder lærte først at sidde selv til jul, hvor hun var 8,5 mdr og inden da havde hun ikke vist nogen tegn på at ville sidde overhovedet. Og det er først inden for den sidste uge at hun har taget sidst første kravleskridt, så hun er i hvert fald ikke alene.

Synes hun lyder meget gennemsnitlig, og I ikke skal være bekymrede når hun både ligger på maven og triller. Så skal det andet nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder godt. Jeg har ikke tænkt over det før han begyndte at sige sådan. Jeg ved godt at hun har æret langsom tl at ville have alm mad men det arbejder i med. Men det andet var jo ikke noget jeg kunne hjælpe til med på samme måde som med maden.

Så måske hun en dag bare gør det :) det kan jeg håbe :)

Og tusinde tak for dit svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lidt :)

Læste desuden i min BLW-bog at mange børn først rigtig viser interesse for mad efter de 9 måneder - og nogle senere endnu. Det vigtigste var at blive ved med at tilbyde en masse forskelligt. For bare fordi hun ikke vil spise det den ene dag, betyder det ikke nødvendigvis at hun ikke kan lide det, men måske vil hun bare ikke lige have det den dag. Og de kan hve perioder hvor de kun vil spise en bestemt type mad - og især når de er syge er det normalt de helst vil have MM eller MME.

Men har jo ikke selv erfaring med det - bare læst det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også godt hørt. Og hun viser heldigvis meget interesse for maden. Hun vil meget gerne smage vores mad så det får hun lov til. Har også flere gange sat en tallerken med mad foran sig så hun kan prøve selv men hun synes vist det er lidt ulækkert ;)

Men jeg fortsætter og så må hun spise det hun vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er nervøs, så kontakt sundhedsplejersken - hun kan komme ud og vurdere det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo kunne ikke finde ud af at spise vores mad, da han var 8 mdr. Vi lavede altid særlig babymad til ham.

Han kravlede da han var 9 mdr. Synes det er fjollet af din kæreste at sige sådan om jeres datter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores sundhedsplejerske kommer på torsdag så hører jeg hende ad. Men hun har altid rost madison for det un kan fordi hun ofte kunne nogen ting før andre. Og havde ikke bekymret mig før kæresten sagde sådan.

Blev lidt ked af det for følte på samme tid at han hentydede til at jeg ikke gjorde det godt nok.

I dag var hun feks i bad hvor hun sad i badekaret fremfor i badestol for første gang. Og det gik super godt. Skulle selvfølgelig støtte hende til tider men ikke så meget som hvis hun sidder på gulvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke være bekymret overhovedet - hun skal nok komme efter det når HUN er klar. Og som du selv siger er hun i stedet foran med andre ting. Babyer udvikler sig i forskelligt tempo og i forskellig rækkefølge. Jeg har en i min MG med en baby på 10 mdr som stadig ikke kravler eller står - hun kan sidde som det eneste. Når hun skal fra A til B, så triller hun. SPen siger hun er helt fin som hun er og hun nyder bare at være baby og har ikke så travlt. De er absolut ikke bekymrede for hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores triller også helt vildt. Og det er sjovt at se hvordan de lige ved hjælp af noget får skubbet sig lidt så de kan trille en anden vej. De er sku ikke dumme ;)

Men ja det skal nok komme. Hun er nok bare ikke klar endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER