MacMus

Fjernsynsvaner - hvornår er det tændt?

26 indlæg i dette emne

Da jeg boede i skotland i 6 mdr havde jeg intet tv - og hvor er det befriende at gøre sig fri af den hjernedøde tv gloning - men samtidig var det også ensomt at være helt palle i et fremmed land uden venner og familie så jeg savnede at kunne slukke for de dystre tanker ved at tænde for tvet. Jeg tyede så til at se film på computeren i stedet.

Nå men siden dengang har TVet ikke styret mit liv, og jeg tænder det kun hvis jeg er træt og har brug for at koble af eller der kommer noget jeg virkelig gerne vil se. Jeg kan selvfølgelig også have sådan en stund hvor jeg popper popcorn, sætter en romantisk film på dvden, tænder stearinlys, finder en pepsi og ellers krøller sammen på sofaen til MAJA tid.

Anders tænder TVet så snart han træder ind af døren - skide irriterende - så det kører altid om aftenen. Og vi spiser foran fjernsynet - men når vi skal spise sammen med Mie bliver det lavet om.

Vi har aldrig haft tv i soveværelset!

Jeg er ikke striks i forhold til Mie, hun falder ofte til ro foran fjernsynet inden nat, og mange gange er fjernsynet brugt som mave- og nakketræning. Jeg har også lagt hende med fødderne mod fjernsynet så hun har skullet dreje sig for at se og det har nogle gange virket ændre gange er hun opslugt af sit legetøj, katten eller noget andet. Hun reagerer tydeligt på når der tales dansk i forhold til engelsk, så tror bestemt også TVet kan stimulere noget.

På pædagog seminaret i holstebro blev vi sågar undervist i børne tv, hvad børn kan lære/få ud af at se fx bamse og kylling, natur patruljen og aristokats (dem kunne jeg lige huske). Men det var for børn fra ca 3 år og op så det gælder ikke de helt små.

Jeg tror egentlig jeg vil være meget selektiv i hvad Mie må se, hvad hun får noget ud af. Men det meste børne tv i dag har jo en pointe! Så længe hun også kan lege selv så er det ok med mig.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER