Guest

Barselsgave

15 indlæg i dette emne

Hvad giver man lige i barselsgave (både til mor og baby)? Min søster kan føde hvert øjeblik det skal være, så er begyndt at tænke lidt på dette. Jeg kan ikke huske hvad vi gav min anden søster, da hun fødte første gang, da det er ved at være 8 år siden. :o :D

Jeg vil ikke give blomster, da de jo ikke må tage dem med hjem fra sygehuset. Synes det er lidt omsonst. :unsure

Prisleje tænker jeg ca. 400 kr. til baby og 200-250 kr. til mor.

Har I nogle foreslag? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med enten "Vidunderlige uger" eller "Baby kalenderen" hvis de ikke selv har anskaffet dem - eller måske "Helens bog om søvn" vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at købe noget tøj til baby eller legetøj. Hm - jeg tror faktisk kun en gang, at jeg har købt noget til moderen, og det har været noget lækkert creme.

Er det ikke mest faren der køber en reel barselsgave til moren og alle andre køber ting til den lille? Sådan har jeg i hvert fald oplevet det - også hvad andre har gjort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe tøj eller legetøj til baby - det kan man nærmest altid bruge mere af :)

Til moren hmm... Altså den eneste barselsgave JEG fik var en GIGA æske chokolade af min far. Den var jeg RIGTIG glad for (især den sjove og søde tanke om min far, der er gået ind i en chokoladebutik og har sagt "jeg er blevet morfar så jeg skal have den største æske I overhovedet har" :biglove), men der er jo så noget med at nogle babyer reagerer på når mor spiser chokolade :unsure (altså hvis hun ammer)... Men creme ville helt sikkert også hitte. Eller et fodpleje-kit (mine fødder var SMADREDE efter at slæbe rundt på alle de kilo, haha).

Hvis hun ikke allerede har vidunderlige uger eller babykalenderen, så synes jeg også, at det er gode idéer. Begge bøger har i hvert fald været nærmest uundværlige herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis min søster skulle have en lille baby, så ville jeg købe en lidt mere personlig "moster-gave" til den lille. Som fx en helt perfekt putte bamse med navn på som kan følge barnet (baby broderi laver nogle super søde). Eller de første baby sko som evt også kan bruges under dåben, hvis barnet skal døbes. Mine veninder som har født har fået hjemme strikkede gaver som fx små veste, sokker osv eller en hæklet bamse. Det er også ret unikt.

Som mor gave ville jeg give enten en lækker creme eller gavekort til massage eller andet wellness for moderen. Man kan jo fx købe sådan et gavekort som kan bruges til noget forskelligt og hvor man selv bestemmer hvor og hvornår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik popcakes.. Det var en fantastisk gave!! De var i piegfarver, og der var nok omkring 20.. De kunne, selvomd et var sommer, stå et par dage - det betød at vi havde popcakes til alle der kom og besøgte os :D Det var SÅ fantastisk en ide, og jeg blev så glad ved den gave :) Og du er jo god til at bage, så det kunne da være en ide.. :)

Udover det, blev jeg mest glad for de "personlige ord" i de kort vi fik..

Faktisk synes jeg det var MEGET overvældende at få gaver.. Og i dag, er mange af gaverne "glemt", eller hvad man skal sige.. Så jeg ville nok vælge en "Mindre" ting, fx popcakes og et fantastisk kort, første gang du ser dem.. Også, når tingene er faldet lidt ned, komme med en lidt større gave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gave til mor kunne måske også være gavekort til en lille brunch sammen jer tre? Enten til et sted, hvor det er muligt at have barnevogn/lift med eller også til at du laver brunchen :) Det er dejligt at komme ud som nybagt mor, men nogle gange kræver det et lille skub :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske lidt plat.. Men jeg var DYBT misundelig på min søster.. Min anden lillesøster (de bor 10 min fra hinanden), gav hende rengøring hver 14. dag i 3 måneder.

DET gad jeg godt have haft!! Men hun boede 90 min fra mig, så det var ikke helt muligt :P Øv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske lidt plat.. Men jeg var DYBT misundelig på min søster.. Min anden lillesøster (de bor 10 min fra hinanden), gav hende rengøring hver 14. dag i 3 måneder.

DET gad jeg godt have haft!! Men hun boede 90 min fra mig, så det var ikke helt muligt :P Øv.

Haha fantastisk! :D Personligt ville jeg dog slet ikke kunne rumme, at andre skulle gøre rent efter mig. De må tilgengæld gerne lave mad til mig, haha. Så en plade lasagne til fryseren eller en pose med frikadeller ville være en sjov og absolut kærkommen barselsgave i min bog (hvis de altså har plads i fryseren...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna fik en Tigerbamse af sin moster ved første møde på sygehuset - den har været hendes bedste ven i ca. et halvt år og jeg synes det er så sødt, at hun har fået den af sin moster og vi har billeder af hende fra vuggen på sygehuset, hvor Tiger våger over hende :wub

Anna 1 døgn og Tiger passer på

20111217_114503.jpg

Anna 13 måneder og syg og Tiger (nu lidt mere slidt at se på :D) passer stadig på :wub

484832_10151264250042685_1978767014_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna fik en Tigerbamse af sin moster ved første møde på sygehuset - den har været hendes bedste ven i ca. et halvt år og jeg synes det er så sødt, at hun har fået den af sin moster og vi har billeder af hende fra vuggen på sygehuset, hvor Tiger våger over hende :wub

Anna 1 døgn og Tiger passer på

20111217_114503.jpg

Anna 13 måneder og syg og Tiger (nu lidt mere slidt at se på :D) passer stadig på :wub

484832_10151264250042685_1978767014_n.jpg

:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst gav jeg tøj til den lille og havde vist nok lidt guf med ti los voksne. Og sidste gang igen gav jeg en cd med vuggeviser og blomster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En Sophie giraf gave æske kunne også være et hit til baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna fik en Tigerbamse af sin moster ved første møde på sygehuset - den har været hendes bedste ven i ca. et halvt år og jeg synes det er så sødt, at hun har fået den af sin moster og vi har billeder af hende fra vuggen på sygehuset, hvor Tiger våger over hende :wub

Anna 1 døgn og Tiger passer på

20111217_114503.jpg

Anna 13 måneder og syg og Tiger (nu lidt mere slidt at se på :D) passer stadig på :wub

484832_10151264250042685_1978767014_n.jpg

Nårh! :biglove

En Sophie giraf gave æske kunne også være et hit til baby :)

Enig. :) Eller en squish-rangle (Valdemar er vild med sin :kiss)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil også foreslå en bamse. Da jeg blev født fik jeg en stor gorilla, som fulgte mig gennem hele barndommen, og jeg har den stadig den dag i dag - nu bor den bare på Davids værelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER